• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Jag Àr nog den enda pÄ hela Internet som tycker att bubblan Àr cool... Sen har kvalitetskÀnslan lyfts rÀtt mÄnga snÀpp tycker jag. BestÀll! Kostar som en lÀnkbit till en Rolex.

Provade en förrförra helgen, tyckte inte heller att bubblan störde :angel: DÀremot ser det lite trÄkigare ut pÄ bild men pÄ handleden funkar det.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Det lÄter lovande. FrÄgan Àr om man ska köra pÄ grön eller svart? LÀnken Àr jag inget fan av, sÄ det blir gummi i vilket fall som

Tyckte sjÀlv att den svarta var snyggast, men det Àr ju en smakfrÄga. Tyckte inte att lÀnken var bÀttre Àn den vanliga Turtle-lÀnken, dock provade jag bara den en kort stund.
 

Justdix

Cartier
2-Faktor
Nytt in frÄn Japan. Seiko 6105-8110 frÄn 72 med orginal tirethread band som ser oanvÀnd ut. Har fortfarande den lÄnga sekundvisaren ocksÄ. Oftast ser man den kortare varianten
IMG_20200225_160835_103.jpg
IMG_20200225_160835_108.jpg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ingen samling utan en SKX lÀste jag hÀr. Tack Juanstman för att du rÀddade mig med en SKX011J.
Har lite trubbel med de japanska veckodagarna, nÄn som kan hjÀlpa mig?
SKX011J.jpg
Gratulerar till en frÀn sommarklocka :) Dag verkar vara arabiska just nu i alla fall. Enklaste Àr att blÀddra till röd söndag och sedan ta det dag för dag tills det blir rÀtt ;)
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Ingen samling utan en SKX lÀste jag hÀr. Tack Juanstman för att du rÀddade mig med en SKX011J.
Har lite trubbel med de japanska veckodagarna, nÄn som kan hjÀlpa mig?
SKX011J.jpg

Gratulerar till en frÀn sommarklocka :) Dag verkar vara arabiska just nu i alla fall. Enklaste Àr att blÀddra till röd söndag och sedan ta det dag för dag tills det blir rÀtt ;)
Verkar som att den har arabiskt/engelskt daghjul och om jag inte minns fel Àr fredagen röd pÄ de arabiska veckodagarna vilket bekrÀftas av denna bilden.
https://images.app.goo.gl/vf3iKcgtiWHUREce6
NÄgot att tÀnka pÄ om man vill att det ska vara rÀtt.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
OK, Tack för hjÀlpen. Den blir grym i sommar. Arabiska tecken sa Bull, vore kul med japanska, kan man byta dessa i Sverige?
Japp, det gÄr :) Finns flera duktiga moddare hÀr pÄ forumet som kan hjÀlpa dig med det. Glid in pÄ Seiko mod trÄden under kobra Kai och stÀll frÄgan bara. FÄr du inget svar sÄ fÄr du skriva med stora bokstÀver :)
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
image.jpg
Sjukt nöjd med min King Turtle. 4R36 - billigt verk vad jag förstĂ„r och att 6R Ă€r the shit. Men - jĂ€mför denna med tex en Aqua Racer. Vilken skulle man teoretiskt kunna Ă€ga lĂ€ngst med service/delar etc? Kanske TH’n, men satan vad mycket man fĂ„r i denna Seiko. Inte meningen att trasha Tag men det var det som dök upp. Vad fĂ„r man för typ 20’ extra?
Är ocksĂ„ intresserad av en sĂ„dan. Vad skiljer mot en vanlig turtle? Förutom bubblan pĂ„ glaset dĂ„. :)
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Tja!
NÄgon hÀr som har koll pÄ vart man kan fÄ tag i en Seiko SNXJ89 eller en SGF206? Har sonderat nÀtet men utan framgÄng.
Lite bilder dÄ det Àr roligare!
4F980D85-280F-4274-8336-A96323557B74.jpeg
BF8376F2-B66E-48A8-A6FF-2F9D84AC5F3C.jpeg
 
Topp