• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Har tyckt att bezeln blivit segare att vrida runt sÄ rengjorde just med lite vatten pÄ en tops och visst de lossnade en hel del smuts men kÀnns fortfarande lite segt att vrida runt, har ni nÄgra tips pÄ smörjning?
A20DD456-3A8D-41D6-8D1F-A525D1CC9096.jpeg

Laddade nyss sjÀlv upp en video pÄ min favort Seiko 5! Snkl41 Àr en fantastisk liten Seiko för ca. 100 euro/ 1000 SEK.
GĂ„ och kolla upp ifall modellen intresserar :)
HÀr Àr lÀnken:

Let me know what you think I kommentarfÀltet eller hÀr :) Uppskattar all feedback!

NÄgon i trÄden som har en mini-Turtle de vill byta mot min mini-Turtle pepsi? Lade precis ut en annons i KOS men tÀnkte att det inte skadar att höra sig för i trÄden oxÄ.
Hörs!

20200424_195702.jpg

Har noterat att min 6138-3002 skulle behöva ett nytt glas. Givet Àr att hitta originalglas eller nÄgot som ser likadant ut. Men frÄgan Àr var jag hittar detta och var jag vÀnder mig för att fÄ glaset bytt?

NÄgon som vet vart jag kan hitta en Seiko eller Grand Seiko (annans mÀrk kan vara av intresse) frÄn tidigt 80-tal pÄ lÀnk? 38-42 mm i ok skick eller bÀttre.

Är nĂ€mligen ute efter en Ă„rsklocka till mig.

Senast Àndrad:
NÄgon som vet vart jag kan hitta en Seiko eller Grand Seiko (annans mÀrk kan vara av intresse) frÄn tidigt 80-tal pÄ lÀnk? 28-42 mm i ok skick eller bÀttre.

Är nĂ€mligen ute efter en Ă„rsklocka till mig.
Hej!
Vilket Är Àr det? Det lÀttaste Àr att lÀgga in en Köpes och hoppas pÄ det bÀsta :)

Stod och fingrade lite pÄ en SRP777 hos den lokala urhandlaren. Gillar den skarpt och funderar pÄ att slÄ till men noterade att bezeln var vÀldig lÀtt att fÄ runt. Ytterst lite motstÄnd och rÀtt svaga klick. Har bara haft SKX:er tidigare (007 & 013) och dÀr var bezeln bra mycket trögare och mer fast i lÀgena. NÀstan för trög.

Är detta standard pĂ„ SRP:na eller varierar det mellan olika ex? Hur Ă€r era?

Stod och fingrade lite pÄ en SRP777 hos den lokala urhandlaren. Gillar den skarpt och funderar pÄ att slÄ till men noterade att bezeln var vÀldig lÀtt att fÄ runt. Ytterst lite motstÄnd och rÀtt svaga klick. Har bara haft SKX:er tidigare (007 & 013) och dÀr var bezeln bra mycket trögare och mer fast i lÀgena. NÀstan för trög.

Är detta standard pĂ„ SRP:na eller varierar det mellan olika ex? Hur Ă€r era?
Brukar vara hyfsat lÀttroterade med lite spel pÄ varje steg. Tydligen ska det vara bÀttre/avhjÀlpt pÄ nya King Turtle.

Tillbaka
Topp