• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Har blivit ofantligt sugen pÄ en King Turtle.
Finns det nÄgra i trÄden?
25F03F85-676A-4FAF-A692-05BF47A50292.jpeg
@Mikko Luiro har en :)

NĂ„gon i denna trĂ„d kanske kan hjĂ€lpa mig lite dĂ„ jag Ă€r helt grön pĂ„ Seiko. Är ute efter nĂ„got sĂ„ likt som nedan referens som möjligt om Ă€n nĂ„got enklare att hitta. FörstĂ„tt att denna Ă€r hyfsat ovanlig. Ös gĂ€rna pĂ„ med referenser jag ska hĂ„lla utkik efter! Är ju frĂ€mst boetten men ocksĂ„ tavlan som tilltalar mig.

06F9A7D2-7093-44C7-96E1-C05A00922B46.jpeg

King Turtle hittade jag pÄ klockmagasinet för runt 4900 efter 25% rabattkoden, Àr det prisvÀrt eller bör jag leta vidare? Tyckte den var vÀldigt snygg men hade nog hellre velat ha lÀnk pÄ den.

King Turtle hittade jag pÄ klockmagasinet för runt 4900 efter 25% rabattkoden, Àr det prisvÀrt eller bör jag leta vidare? Tyckte den var vÀldigt snygg men hade nog hellre velat ha lÀnk pÄ den.
Tveklöst prisvĂ€rt! Köp med lĂ€nk om det Ă€r det du vill ha. Är ju iofs bara den svarta som har det men annars kan du ju köpa till ett till de tvĂ„ andra.

Vad för band tror ni kan passa pÄ denna?
Jag tÀnker att jag ska köpa in ett ljust lÀderband av nÄgot slag. Men annars? Kanske nÄgot gummi eller NATO ni tror passar fint pÄ denna?
83932401_528271414711482_8591527358041108807_n.jpg
LÀdernato ser vÀldigt bra ut pÄ Alpinisten. Har bara sett pÄ den gröna men lÀr ju göra sig bra Àven pÄ svarta :)

Tjo!

TÀnkte bara sÀga att jag slog till pÄ en tokbillig Seiko 5 SNK361, och Àr verkligen supernöjd!
Vet att dessa har tillverkats i mÄnga Är, och finns i mycket mycket snarlika varianter som kan vara 20 Är Àldre.
Vad Àr er erfarenhet av dessa? Vad för liknande modeller har ni?

37mm exkl krona
18mm luggar

Bilagor

• 20200430_171959.jpg
    20200430_171959.jpg
    631.8 KB · Visningar: 3
Tjo. Jag har en chrono pÄ kroken. En ovanlig rackare som jag inte sett innan men jag gillar looken. Problemet Àr dock att bommen Àr av och kronan ligger löst bredvid. Vad tror ni Seikoexperter, vÀrt att lÀgga nÄn hundring pÄ eller ska man bara slÀppa det?
BE0DA616-FACB-4601-9A98-171DBE220931.jpeg
8BF116D0-3AE3-412B-9804-A42B3043B082.jpeg

Tjo!

TÀnkte bara sÀga att jag slog till pÄ en tokbillig Seiko 5 SNK361, och Àr verkligen supernöjd!
Vet att dessa har tillverkats i mÄnga Är, och finns i mycket mycket snarlika varianter som kan vara 20 Är Àldre.
Vad Àr er erfarenhet av dessa? Vad för liknande modeller har ni?

37mm exkl krona
18mm luggar
Jag har haft en SNXS79 vilket verkar en ganska populÀr modell och benÀmns ibland som en DJ-homage. Den gör sig jÀttebra pÄ bild och ser toppen ut pÄ andras handleder men jag grejer inte 37mm. :(

nxir40blim131.jpg

Jag har haft en SNXS79 vilket verkar en ganska populÀr modell och benÀmns ibland som en DJ-homage. Den gör sig jÀttebra pÄ bild och ser toppen ut pÄ andras handleder men jag grejer inte 37mm. :(

nxir40blim131.jpg

Woohaaa! StörtlÀcker ju!
Vad innebÀr DJ-homage? Datejust, Rolex?
Den ser ju endÄ tillrÀckligt egen ut :)

Woohaaa! StörtlÀcker ju!
Vad innebÀr DJ-homage? Datejust, Rolex?
Den ser ju endÄ tillrÀckligt egen ut :)
Ja precis, att den skulle efterlikna en Rolex Datejust. Jag tycker ocksÄ att det Àr ganska lÄngsökt Àven om det finns vissa smÄ likheter mellan dem.

Ja precis, att den skulle efterlikna en Rolex Datejust. Jag tycker ocksÄ att det Àr ganska lÄngsökt Àven om det finns vissa smÄ likheter mellan dem.
Ja precis. Jag tycker Seiko'n ser tillrÀckligt egen ut för att inte vara en ripoff av Datejust. Hela boetten Àr ju trots allt Àven den helt olik.
Kronan sitter annorlunda osv. Det enda riktigt lika Àr visarna.

Tillbaka
Topp