• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

The Seiko SARB017 green Alpinist. #neverforget
5C749F8A-5CC4-43F3-9EB4-C932BBB9EF37.jpeg

Borde vara ett mÄste för varje Brian May-fan? Och vem Àr inte ett fan av denne virtuos? TyvÀrr har jag lite svÄrt för klockans design. ;)
sÄ sant!

Jag tycker ju tavlan Àr jÀkligt lÀcker framförallt att det röda följer med upp mot bazeln, men i övrigt tycker jag klockan kÀnns lite "enkel" ?
Priset Àr dock absolut överkomligt!

Har en Padi turtle som inte gÄr som den ska. HÄller tiden vettigt ett par dagar nÀr den anvÀnds dagtid. Efter ett par dagar stannar den pÄ natten och mÄste dras upp pÄ morgonen. DÄlig gÄngreserv med andra ord. Vad gör man?
20200508_062252.jpg

NÄgon som har koll pÄ var man lÀttast hittar lÀnkbitar till Seiko? GÀller M01X331-lÀnk (den som kommer med SPB051) :)Kanske t.o.m. nÄgon hÀr som sitter pÄ en lÀnkbit de kan tÀnkas sÀlja?

Har en Padi turtle som inte gÄr som den ska. HÄller tiden vettigt ett par dagar nÀr den anvÀnds dagtid. Efter ett par dagar stannar den pÄ natten och mÄste dras upp pÄ morgonen. DÄlig gÄngreserv med andra ord. Vad gör man?
20200508_062252.jpg
LÄter ganska normalt tycker jag. Verket har en gÄngreserv runt 40 timmar om det Àr fullt uppdraget.

Ser onekligen riktigt bra ut! Hur Àr första intrycket rent kvalitetsmÀssigt?
Som pÄ de flesta sÄdana hÀr Seikos Àr boetten riktigt vÀlgjord med bra finishing. LÀnken Àr mindre bra men fortfarande bekvÀm och snygg!
Fick till en perfekt passform nÀr jag tog bort 3 lÀnkbitar :)
Urtavlan Àr vÀldigt vÀlgjord ocksÄ.

Fast bÀr man klockan dagtid borde ju klockan inte stanna efter tvÄ nÀtter. Ingen av mina andra automater gör sÄ...
Du menar inte att den legat oanvÀnd i tvÄ dygn dÄ? Du har anvÀnt den pÄ dagen och den stannar samma natt? Om man Àr vÀldigt passiv en dag sÄ dras nog fjÀdern inte upp sÄ mycket men dÄ fÄr man nog snarast ha intagit sofflÀge hela dagen...

Tillbaka
Topp