• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej gÀnget!

Jag kikade lite pÄ denna KS och tyckte urtavlan sÄg misstÀnksam ut. Ni som Àr bra mer kunniga Àn mig kan vÀl bekrÀfta eller ge mer info kring vad ni tror man gjort med klockan? Ser ut som att tavlan Àr bytt men i övrigt original. SÀljaren menade Àven pÄ att det Àr en 5626-7070 men sÄvitt jag vet ska dessa ha en day + date funktion medan det faktiskt Àr 5625-serien som Àr endast date. Synd dÄ klockan i övrigt var i mycket bra skick.

KS 3.jpg

KS 1.jpg

Hej gÀnget!

Jag kikade lite pÄ denna KS och tyckte urtavlan sÄg misstÀnksam ut. Ni som Àr bra mer kunniga Àn mig kan vÀl bekrÀfta eller ge mer info kring vad ni tror man gjort med klockan? Ser ut som att tavlan Àr bytt men i övrigt original. SÀljaren menade Àven pÄ att det Àr en 5626-7070 men sÄvitt jag vet ska dessa ha en day + date funktion medan det faktiskt Àr 5625-serien som Àr endast date. Synd dÄ klockan i övrigt var i mycket bra skick.

KS 3.jpg

KS 1.jpg

Tavlan Àr ommÄlad, boett polerad, styr undan. Seiko skulle aldrig trycka sÄ dÀr dÄligt pÄ loggor, minutmarkörer eller tavlans modellnr, de ska vara perfekta.

Googla pÄ Seiko 5625-7120 och jÀmnför.

Senast Àndrad:
Hej gÀnget!

KS 3.jpg

KS 1.jpg

Undvik den. Den Àr som sagt ommÄlad och polerad (behöver inte vara dÄligt).

Det finns ett par bra handlare av KS i Vietnam och Singapore, jag har köpt mycket av dom.

Hojta till om du vill ha tips!
IMG-20200808-WA0023.jpg

Bild pÄ min 5625-7000

Tavlan Àr ommÄlad, boett polerad, styr undan. Seiko skulle aldrig trycka sÄ dÀr dÄligt pÄ loggor, minutmarkörer eller tavlans modellnr, de ska vara perfekta.

Googla pÄ Seiko 5625-7120 och jÀmnför.

Enligt googlingen Àr nyansen inte ens densamma och man har dessutom tryckt 5626-7070 pÄ den bilden jag la upp vilket Àr helt fel dÄ det saknas day-funktion pÄ klockan. Tack för din input :)

Undvik den. Den Àr som sagt ommÄlad och polerad (behöver inte vara dÄligt).

Det finns ett par bra handlare av KS i Vietnam och Singapore, jag har köpt mycket av dom.

Hojta till om du vill ha tips!
IMG-20200808-WA0023.jpg

Bild pÄ min 5625-7000

Fantastiskt fin pjÀs det dÀr. Tar gÀrna tips rörande vilka handlare som Àr legit i Vietnam/Singapore. Har varit sugen pÄ en KS ett tag nu.

Enligt googlingen Àr nyansen inte ens densamma och man har dessutom tryckt 5626-7070 pÄ den bilden jag la upp vilket Àr helt fel dÄ det saknas day-funktion pÄ klockan. Tack för din input :)

Fantastiskt fin pjÀs det dÀr. Tar gÀrna tips rörande vilka handlare som Àr legit i Vietnam/Singapore. Har varit sugen pÄ en KS ett tag nu.

Jag har köpt av Kingcollector och TimeeL. BÄda Àr Àrliga och du fÄr vad du betalar för. Snabb leverans med DHL express

Var en vecka sedan men nu Àr den pÄ armen igen. FortsÀtter att varva med en datejust. BÄda har samma beteende om Àn större variation pÄ denna. Variationen har dock minskat en smula över tid. Fortar vid vila men saktar sig i winder. PÄ armen i princip pÄ. Just nu ligger den 0,6 sek efter. Efter 37 dagar:)
E5D9264D-F49E-429A-903A-709D16AF7883.jpeg

Senast Àndrad:
Om jag ska vara HELT Ärlig sĂ„, ja willard har snyggare visare, bĂ€ttre urverk.. Men king turtle har mycket snyggare tavla enligt mig.. :D
Tycker det trÄkigaste med Turtle Àr att visarna Àr sÄ korta. Sekundvisaren nÄr la knappt ens lÀngst ut pÄ timindexmarkörerna? DÀr vinner ju Willard. Och glaset ger en cool effekt. Men tavlan pÄ King ... den Àr king! ;)

sbdc101 aka spb143. Gjorde en rengöring av den idag och reagerade pÄ att den blev betydligt ljusare frÄn att vara nÀstan titangrÄ. Vet inte hur diashield fungerar men antar att den oxiderar pÄ nÄgot sÀtt som skydd och att det ger den mörkare utseende. NÄgon som vet? Grym dinka oavsett.
6FE36D37-4A4C-4331-A4DB-85395E954F0E.jpeg

sbdc101 aka spb143. Gjorde en rengöring av den idag och reagerade pÄ att den blev betydligt ljusare frÄn att vara nÀstan titangrÄ. Vet inte hur diashield fungerar men antar att den oxiderar pÄ nÄgot sÀtt som skydd och att det ger den mörkare utseende. NÄgon som vet? Grym dinka oavsett.
6FE36D37-4A4C-4331-A4DB-85395E954F0E.jpeg
Gillar bilden! BÀr schysst klocka och strÀcker sig efter champagnen :cigar:

Tillbaka
Topp