Grattis till 45 papp inlÀgg! Och en vÀldigt fin Seikolicious.
Dagens. Löjligt nöjd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till 45 papp inlÀgg! Och en vÀldigt fin Seikolicious.
Dagens. Löjligt nöjd!
SÄ sjukt mycket bÀttre!HÀrligt utan cyklopen
Ja det blev verkligen mycket bÀttre!SÄ sjukt mycket bÀttre!
Ja det Àr dÄ absolut ingenting att klaga över, vilket verk har king turtlen?Ja det blev verkligen mycket bÀttre!
Klockan verkar mÄ bra ocksÄ efter vÀrmen. +15s sedan 3 dagar tillbaka dÄ jag stÀllde klockan. SÄ +5spd i genomsnitt. Riktigt bra för att vara en Seiko.
4R36!Ja det Àr dÄ absolut ingenting att klaga över, vilket verk har king turtlen?
Hej! NÄgon som vet om seikos nya 5-ersÀttare funkar med skx007 mod-delar?
NĂ€, samma storlek som M300. Diameter 42mm och 50 mm lug to lug.
Den kÀnns inte sÄ stor, sÄ jag mÀtte lite noggrannare och 42mm Àr vridringen, sedan ligger det lite till pÄ boettens smalaste kant. SÄ den kanske Àr 43-44mm.Drygt 44mm Àr den vÀl, och tjock som djÀvulen? En riktig best mao, en otroligt vacker best.
Grov lödkolv kanske?Skulle jag tagit bort cyklopet sÄ hade jag provat med att vÀrma upp en liten stav i stÄl tills att den blev glödhet och sedan tryckt den mot cyklopet. Allt för att minimera uppvÀrmningen av övriga klockan.
Jag tÀnkte nÄgot som ger sÄ stor kontaktyta mot cyklopet som möjligtGrov lödkolv kanske?
Extremt grov lödkolv?Jag tÀnkte nÄgot som ger sÄ stor kontaktyta mot cyklopet som möjligt
Den kÀnns inte sÄ stor, sÄ jag mÀtte lite noggrannare och 42mm Àr vridringen, sedan ligger det lite till pÄ boettens smalaste kant. SÄ den kanske Àr 43-44mm.
Men visst Àr MM300 ocksÄ det?
JÀmfört med en MM600 Àr denna iaf en liten plutt.
Lite bilder pÄ min 18,5 cm handled för uppfattning om storlek.