• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag lÀmnade in den pÄ Kungs-Ur i Kungsbacka.
Jag trodde det skulle rÀcka att avmagnetisera eller rucka den. Att lÀgga 2000 kr pÄ service kommer inte att hÀnda, dÄ köper jag hellre en ny klocka :)

LÄter ju som att det Àr magnetism som spökar, eller möjligtvis att fjÀdern i balansen tar i nÄnstans (vanligt pÄ B-versionen av 7s26 enligt denna lÀnk: https://www.watchrepairtalk.com/topic/2914-seiko-5-gaining-suggestions/ )

Vanligtvis byter man vÀl hela verket pÄ dessa. Finns kanske nÄn pÄ forumet som kan hjÀlpa dig? Jag tycker det lÄter trÄkigt om man inte har lyckats skaffa nÄgot affektionsvÀrde med en klocka man haft i 6 Är! Det Àr vÀl vÀrt att lÀgga en slant pÄ tycker jag. SjÀlvklart gÄr det att fÄ den tÀt med nya packningar.

Vab och jobba hemma, passar bra en regning dag, lĂ€nge sedan denna fick luftats. Älskar verkligen tavlan
7C900EBA-C6CF-4D91-92D3-5FD28BD0443B.jpeg
5564A332-F376-442E-B50F-C9EFFFDD5CEE.jpeg

Är vĂ€ldigt sugen pĂ„ Seiko Alpinist GMT, https://watchcharts.com/listing/185219/seiko-alpinist-titanium-gmt-haq-watch

NĂ„gon som har erfarenhet av den?
Verkar vara ganska svÄr att fÄ tag pÄ men spontana kÀnslan Àr att det Àr vÀrt det.
Dela gÀrna med er om ni har nÄgra erfarenheter och om ni har nÄgot tips var man kan fÄ tag i en rackare :D
Har inte sett den live, men jag skulle tro att den Àr riktigt bra, sedan kommer det ju till ifall man gillar titan eller inte.

En bra video om klockan.

Haft min sedan 27/7....gick -3 sek per dygn...störde mig pÄ att den gick minus..lÀmnade in för ruckning. Nu gÄr den +3sek per dygn...hÄllt sig ca +10 sek pÄ 1mÄn..
20200908_181721.jpg

Jag tror jag lyckats drÀlla bort tvÄ sÄnna dÀr tuber som ska vara i lÀnkbitarna sÄ sprintarna lÄser sig, var hittar jag tvÄ nya sÄdana :)?

Litet smÄtt sugen pÄ en "captain willard" och har kollat endel youtube videos. Men nÀr de sÀtter den i timegraphern sÄ gÄr de fruktansvÀrt dÄligt, inte bara en video nu utan flera!? Har sett allt mellan +-13 till 20sek. KÀnns ju lite sÄdÀr pÄ en klocka i denna prisklassen o_O

Tillbaka
Topp