N
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
AnvÀnder klockan som sig bör men ska jag greja etc dÄ tar jag pÄ nÄgot annat.Hur bÀr ni era klockor pÄ jobbet? AnvÀnder ni lÀnk, nato eller gummi? Gillar bÄde lÀnk och nato. Men ÀndÄ pÄ nÄt sÀtt mer lÀnk. Men Àr rÀdd att repa lÀnken. Vet att det förr ele senare kommer repor pÄ lÀnken som Àr oundvikliga. Men samtidigt kÀnns det konstigt och "spara" lÀnken och tex köra pÄ nato..menar vad ska man spara den till? Hur tÀnker ni? Sjukt förvirrande..
Nato, eventuelt en svart sailcloth.Den hÀr Ängesten..nato ele lÀnk?
LÀcker med gummi! Vilket gummi Àr de?Jag har en 151:a som hÄller tiden fantastiskt bra. Min 149:a var ett skÀmt. Gick 10 minuter minus per dag, Ànnu mer om jag inte bar den. Datum vÀxlade halvvÀgs ibland. Inskickad till Seiko nu. Hoppas de öppnar den, plockar ut verket, kastar det i soptunnan och installerar ett nytt.
Tack..blev Àven rÀtt nöjd med detta..
Uncle Seiko! Mjukt och skönt.LÀcker med gummi! Vilket gummi Àr de?
Snyggt , det dÀr jag var ute efter. Haft nÄgra aktiviteter med klockan? TrÀning, bad, cykling, jobb mm? Ele bara haft den nÀr du varit "ledig"?Ojojoj, spb117 vilken skönhet!
HÀr Àr jubilee efter ca 2 Är, endast hairlines syns. End-links gör klockan se ut lite större. Clasp Àr lite bulky.
Om man kan leva med det, ett underbart armband!
Snyggt , det dÀr jag var ute efter. Haft nÄgra aktiviteter med klockan? TrÀning, bad, cykling, jobb mm? Ele bara haft den nÀr du varit "ledig"?
LÀnk utan tvekanDen hÀr Ängesten..nato ele lÀnk?
Varför dÄ? Hela klockan Àr ju 200m vattentÀt..TrÀning, cykling, Àven spelade tennis fÄ gÄnger med den. Alpi med jubilee har överlevt allting hahah stronger than ever.
NÀr det gÀller bad, jag har alltid varit lite misstÀnksam om kompass kronan och har undvikit sÄdana aktiviteter.
Tror man kan vara lugn. Vattenresistensen gÀller inklusive kompassens krona.TrÀning, cykling, Àven spelade tennis fÄ gÄnger med den. Alpi med jubilee har överlevt allting hahah stronger than ever.
NÀr det gÀller bad, jag har alltid varit lite misstÀnksam om kompass kronan och har undvikit sÄdana aktiviteter.
Ja..sen tror jag det sitter dubbla packningar vid kompassen..Tror man kan vara lugn. Vattenresistensen gÀller inklusive kompassens krona.
Det finns vÀl klockor med 20 bar helt utan skruvad krona?
PÄ vilket sÀtt menar du att du styr tidshÄllningen via position? StÄende pÄ högkant alternativt tavla upp under natten? Jag har en SPB149 som gÄtt ca +25 per dag, vilket ju Àr i överkant. Blev en liten bÀttring efter att ha börjat stÀlla den upp under natten men inte mycket. Den Àr nu inlÀmnad för justering sÄ ska bli intressant att se vad det ger.Erikas pÄ sbdc101. BekvÀmt... Att det sedan gÄr att styra tidshÄllningen via position Àr ett plus. Just nu -0,005 spd eller en halv sekund minus efter snart tvÄ mÄnader
Inte stÀllt klockan sedan den var ny
Trevlig bild Àr det nÄe filter?Rakettlume
Krona upp tappar,PÄ vilket sÀtt menar du att du styr tidshÄllningen via position? StÄende pÄ högkant alternativt tavla upp under natten? Jag har en SPB149 som gÄtt ca +25 per dag, vilket ju Àr i överkant. Blev en liten bÀttring efter att ha börjat stÀlla den upp under natten men inte mycket. Den Àr nu inlÀmnad för justering sÄ ska bli intressant att se vad det ger.
Nei daTrevlig bild Àr det nÄe filter?
För er som funderade, sÄ hÀr blev resultatet. Jag Àr helnöjd!Mycket nöjd med min SZSB013. Den har fÄtt mycket handledstid i sommar. Funderar pÄ ett jubilee-armband frÄn Watchgecko till den. FrÄgan Àr hur det skulle passa?
Ăngsligheten ovan sĂ€ger mig att en square G-shock vore perfekt i dylika situationer. Jag kör G-Shock i jobbet, sen byter jag jag till alla olika möjliga klockor jag vĂ€ljer att bĂ€ra pĂ„ fritiden. DĂ„ behöver jag inte oroa mig för att vara"rĂ€dd att repa lĂ€nken.".En simplare Casio digitalare i "hipsterversion" skulle ocksĂ„ funka.Hur bĂ€r ni era klockor pĂ„ jobbet? AnvĂ€nder ni lĂ€nk, nato eller gummi? Gillar bĂ„de lĂ€nk och nato. Men Ă€ndĂ„ pĂ„ nĂ„t sĂ€tt mer lĂ€nk. Men Ă€r rĂ€dd att repa lĂ€nken. Vet att det förr ele senare kommer repor pĂ„ lĂ€nken som Ă€r oundvikliga. Men samtidigt kĂ€nns det konstigt och "spara" lĂ€nken och tex köra pĂ„ nato..menar vad ska man spara den till? Hur tĂ€nker ni? Sjukt förvirrande..
Haha hÄller med, nato Àr som mjukisarLÀnk Àven hÀr, helst jubilee Men ibland Àr det gött med natoband, Àr ungefÀr som mjukisbyxor
Haha hÄller med, nato Àr som mjukisar
funkar ibland men oftast finns de bÀttre alternativ.
Snygg som attan, skulle gÀrna vilja ha, om den var i titan och justerbar lÀngd i spÀnne, 'on the fly'!I dag Àr lilla julafton!