LÀnk alla dagar i veckan!Den hÀr Ängesten..nato ele lÀnk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
LÀnk alla dagar i veckan!Den hÀr Ängesten..nato ele lÀnk?
Testar 7A38 pÄ lÀder.
Varför dÄ? Hela klockan Àr ju 200m vattentÀt..
Mycket kÀnsla i den dÀr. Vi tar en till.TrÀdgÄrdsfix pÄ schemat.
Inget hÀnder om du skruvar kompassen under vatten...om den inte vore tÀt till 200m skulle Seiko aldrig skriva det pÄ tavlan..samma med nya Seiko 5...lungt sÄlÀnge kronan Àr inskruvad...Helt rÀtt, 200m vattentÀt under perfekta omstÀndigheter. Jag stÀllde en frÄga i en annan trÄd om detta.
Vet kanske nÄgon lite mer om hur exakt kompass kronan ligger inuti boetten, svÄrt att hitta info (bilder Àven svÄrare) om det pÄ nÀtet.
Vad skulle hÀnda om man rÄkar vrida kronan under vattnet? Man kan tro inget hÀnder men...?
Inget hÀnder om du skruvar kompassen under vatten...om den inte vore tÀt till 200m skulle Seiko aldrig skriva det pÄ tavlan..samma med nya Seiko 5...lungt sÄlÀnge kronan Àr inskruvad...
Vilket Är?NÄgon som Àr sugen pÄ en riktigt krispig 7548 sÄ dra ett PM. Behöver rensa i lÄdan.
85Vilket Ă„r?
Synd, Àr eventuellt ute efter en 84:a till en vÀn.
Vad har du tÀnkt dig för pris?
SÀg att det Àr en 84a. Han kommer aldrig mÀrka detSynd, Àr eventuellt ute efter en 84:a till en vÀn.
HahahaSÀg att det Àr en 84a. Han kommer aldrig mÀrka det
3500:- tÀnkte jag
Bra pris!3500:- tÀnkte jag
Trycktest pÄ vÄren och kör sen Àr mitt rÄd. DÄ vet du om den klarar sig.En kronisk övertÀnkare hÀr hahah.
Det finns inget att bry sig om nÀr det gÀller vattentÀtheten.
Det dÀr stÀmmer inte.Jag har lÀmnat in min SKX009 (uttagen av mig 2014) pÄ service, eftersom den spontant börjat gÄ vÀldigt mycket för fort (4-5 minuter per dygn).
Fick precis samtal frÄn butiken dÀr de sÀger att de mÄste byta urverket och reparationen kommer gÄ pÄ 1950kr. Dessutom kan de ej garantera vattentÀtheten lÀngre dÄ packningen utgÄtt.
Detta lĂ„ter för mig helt osannolikt! Ăr det nĂ„gon hĂ€r som hört talas om att reservdelar till SKX007/009 ska vara svĂ„rt/omöjligt att fĂ„ tag i?
Jag lÀmnade in den pÄ Kungs-Ur i Kungsbacka.Det dÀr stÀmmer inte.
Klart att det finns packningar till en skx.
Var Àr den inlÀmnad?
Inte för att vara sÄdan, men det Àr knappt lönt att serva en skx, nÀstan bÀttre att köpa en annan