• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

johnsteem

Breitling
2-Faktor
Den hÀr Ängesten..nato ele lÀnk?
20200905_140207.jpg
20200903_193234.jpg
LĂ€nk alla dagar i veckan!
 

danko

Omega
Varför dÄ? Hela klockan Àr ju 200m vattentÀt..

Helt rÀtt, 200m vattentÀt under perfekta omstÀndigheter. Jag stÀllde en frÄga i en annan trÄd om detta.

Vet kanske nÄgon lite mer om hur exakt kompass kronan ligger inuti boetten, svÄrt att hitta info (bilder Àven svÄrare) om det pÄ nÀtet.

Vad skulle hÀnda om man rÄkar vrida kronan under vattnet? Man kan tro inget hÀnder men...?
 

Code

AKA Vincent B
Helt rÀtt, 200m vattentÀt under perfekta omstÀndigheter. Jag stÀllde en frÄga i en annan trÄd om detta.

Vet kanske nÄgon lite mer om hur exakt kompass kronan ligger inuti boetten, svÄrt att hitta info (bilder Àven svÄrare) om det pÄ nÀtet.

Vad skulle hÀnda om man rÄkar vrida kronan under vattnet? Man kan tro inget hÀnder men...?
Inget hÀnder om du skruvar kompassen under vatten...om den inte vore tÀt till 200m skulle Seiko aldrig skriva det pÄ tavlan..samma med nya Seiko 5...lungt sÄlÀnge kronan Àr inskruvad...
 

pock

Breitling
Jag har lÀmnat in min SKX009 (uttagen av mig 2014) pÄ service, eftersom den spontant börjat gÄ vÀldigt mycket för fort (4-5 minuter per dygn).
Fick precis samtal frÄn butiken dÀr de sÀger att de mÄste byta urverket och reparationen kommer gÄ pÄ 1950kr. Dessutom kan de ej garantera vattentÀtheten lÀngre dÄ packningen utgÄtt.
Detta lĂ„ter för mig helt osannolikt! Är det nĂ„gon hĂ€r som hört talas om att reservdelar till SKX007/009 ska vara svĂ„rt/omöjligt att fĂ„ tag i?
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Jag har lÀmnat in min SKX009 (uttagen av mig 2014) pÄ service, eftersom den spontant börjat gÄ vÀldigt mycket för fort (4-5 minuter per dygn).
Fick precis samtal frÄn butiken dÀr de sÀger att de mÄste byta urverket och reparationen kommer gÄ pÄ 1950kr. Dessutom kan de ej garantera vattentÀtheten lÀngre dÄ packningen utgÄtt.
Detta lĂ„ter för mig helt osannolikt! Är det nĂ„gon hĂ€r som hört talas om att reservdelar till SKX007/009 ska vara svĂ„rt/omöjligt att fĂ„ tag i?
Det dÀr stÀmmer inte.

Klart att det finns packningar till en skx.

Var Àr den inlÀmnad?

Inte för att vara sÄdan, men det Àr knappt lönt att serva en skx, nÀstan bÀttre att köpa en annan ;)
 
N

norgar

Guest
Sjekk esslinger.com
Der finnes urverk, og ganske sikkert pakning til din SKX.
Klokka er kanskje magnetisert? Verdt Ă„ avmagnetisere?
 

pock

Breitling
Det dÀr stÀmmer inte.

Klart att det finns packningar till en skx.

Var Àr den inlÀmnad?

Inte för att vara sÄdan, men det Àr knappt lönt att serva en skx, nÀstan bÀttre att köpa en annan ;)
Jag lÀmnade in den pÄ Kungs-Ur i Kungsbacka.
Jag trodde det skulle rÀcka att avmagnetisera eller rucka den. Att lÀgga 2000 kr pÄ service kommer inte att hÀnda, dÄ köper jag hellre en ny klocka :)
 
Topp