• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Grattis :D

IMG_20200926_165103.jpg
Tack :D

Efter att ha sett den dÀr handleden ett antal gÄnger vill jag med sÀkerhet pÄstÄ att du Àr en KS absolut farligaste medlemmar

Haha, sjÀlv sÄ har jag fÄtt intrycket att @KlockTotte Àr en riktigt schysst snubbe :D
Haha! :p
Han bara driver :D Mm tror de flesta vid detta laget förstÄtt att man inte Àr sÀrskilt farlig att handskas med ;) Trevlig kvÀll alla :)

Samma klocka , jag vet (strunt samma) men vad diggar ni bilden? Kul o redigera..:D
PicsArt_09-27-02.48.50.jpg

Det Ă€r ju kanon att du gillar att ta bilder, experimentera och dela hĂ€r. Är mest mĂ€ngden jag reagerar pĂ„. Typ som att ta hela tĂ„rtan sjĂ€lv pĂ„ ett kalas, man mĂ„ste lĂ„ta andra vara med lite ocksĂ„...

Sen nÀr det kommer till foto Àr ju det svÄra att vÀlja ut de allra bÀsta, kanske bara en, och kassera resten. Jag tycker mÄnga av dina bilder ser ut att vara oskarpa, antingen pga rörelse eller vÀldigt kort fokuslÀngd. Den hÀr sista blir jag lÀtt illamÄende av.

Ett tips Àr stativ, eller ta stöd mot nÄgot med kameran och att fota pÄ förmiddag/eftermiddag, inte i direkt solljus. Inomhus nÀra ett fönster Àr bra. Se till att du eller andra föremÄl, och inte heller kameran reflekteras i glas eller polerade ytor i boetten.

Men igen, snygg klocka och kul att du Àr nöjd!

Det Ă€r ju kanon att du gillar att ta bilder, experimentera och dela hĂ€r. Är mest mĂ€ngden jag reagerar pĂ„. Typ som att ta hela tĂ„rtan sjĂ€lv pĂ„ ett kalas, man mĂ„ste lĂ„ta andra vara med lite ocksĂ„...

Sen nÀr det kommer till foto Àr ju det svÄra att vÀlja ut de allra bÀsta, kanske bara en, och kassera resten. Jag tycker mÄnga av dina bilder ser ut att vara oskarpa, antingen pga rörelse eller vÀldigt kort fokuslÀngd. Den hÀr sista blir jag lÀtt illamÄende av.

Ett tips Àr stativ, eller ta stöd mot nÄgot med kameran och att fota pÄ förmiddag/eftermiddag, inte i direkt solljus. Inomhus nÀra ett fönster Àr bra. Se till att du eller andra föremÄl, och inte heller kameran reflekteras i glas eller polerade ytor i boetten.

Men igen, snygg klocka och kul att du Àr nöjd!
Ok tack för din Äsikt...men bara och scrolla vidare ifall du inte gillar...;)

Pratade med en kille i USA som sa att orginal lÀnken ifrÄn Seiko spb053/sbdc053 passar Àven nya Seiko spb143/149 mm. SÄ chansade och bestÀllde hem en miltant jubilee lÀnk som passar sbdc053..ska bli spÀnnande och se om den passar min spb149j1...hÀr Àr lite bilder pÄ orginal lÀnken fr sbdc053 pÄ nya spb..:D
20200927_213545.jpg
20200927_213520.jpg
20200927_213508.jpg
20200924_125245.jpg

Tillbaka
Topp