• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Nicke75

Patek
2-Faktor
MĂ„ndag igen!!
9139EC49-E8EE-4F6D-8149-129D416E6696.jpeg
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
det Àr ju dÀr jag sett att den senast blivit scannad 1 oktober!
Ditt skickades tvÄ dagar efter mitt. Jag fick mitt i fredags, sÄ du borde ha ditt inom ett par dagar. Om du kör postnord-appen sÄ se du om det ankommit till Sverige. NÀr det vÀl gjort det brukar det ta 2 dagar till.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
PostNords kundtjÀnst sa att importpaket har drabbats av förseningar pga ökade volymer. VÀntar sjÀlv pÄ ett paket frÄn Japan :drowning:
Fast i @Rulle s fall tror jag det Àr helt normalt, iaf Àn sÄ lÀnge.

Sen gÄr paket frÄn EU-lÀnder inte igenom samma procedur som icke EU-paket, sÄ det brukar gÄ betydligt snabbare.
 

Code

AKA Vincent B
Ja, ser bra ut hursomhelst.
Tack sorry för sent svar..(jobbade)..yes Isofrane Àr dyrt tror dom ligger runt 1300kr nya..men dom kommer typ aldrig gÄ av...helt Àrligt ,tycker jag Isofrane Àr det bÀsta gummit man kan Àga...Borealis Àr bra ocksÄ och mjukare men ibland verkar ena keepern glida frÄn bandet nÀr man bÀr klockan. Det hÀnder inte pÄ Isofrane...jÀmför man tex Omegas egna gummi som ocksÄ verkar riktigt bra sÄ gillar jag Isofrane bÀttre med tanke pÄ priset. Isofrane ca 1300kr ny och Omegas gummi typ 4000-5000kr ny. Plus att Isofrane kan du anvÀnda pÄ alla klockor. Men inte Omegas..:D
 

Code

AKA Vincent B
Nu till en annan frÄga? Vet nÄgon utan att spekulera, hur lÀnge man kan lagra urverk? TÀnkte tex köpa hem ett par Seiko nh35 urverk och lÄta dom ligga i sin plastförpackning tills dom ska anvÀndas. Menar vet ju inte om dom finns fort och fÄ tag pÄ tex om 8-10Är. Men kommer dom fort fungera om 10Är (oanvÀnda) eller Àr det olja i dom som torkar? Eller lÀgger man sjÀlv olja i dom nÀr dom monteras? Eller hur funkar det? NÄgon som vet?
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Nu till en annan frÄga? Vet nÄgon utan att spekulera, hur lÀnge man kan lagra urverk? TÀnkte tex köpa hem ett par Seiko nh35 urverk och lÄta dom ligga i sin plastförpackning tills dom ska anvÀndas. Menar vet ju inte om dom finns fort och fÄ tag pÄ tex om 8-10Är. Men kommer dom fort fungera om 10Är (oanvÀnda) eller Àr det olja i dom som torkar? Eller lÀgger man sjÀlv olja i dom nÀr dom monteras? Eller hur funkar det? NÄgon som vet?
Jag hade nog lÄtit en uris köra en rundsmörjning innan montering, Àven om det sÀgs att moderna oljor ska hÄlla mycket bÀttre.
Jag tÀnker att om du skickar i verket och sedan inte tÀnkt serva det pÄ minst 5 Är sÄ Àr oljan minst 15 Är, och det tycker jag lÄter lite mycket.
 
Topp