• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Tack sorry för sent svar..(jobbade)..yes Isofrane Àr dyrt tror dom ligger runt 1300kr nya..men dom kommer typ aldrig gÄ av...helt Àrligt ,tycker jag Isofrane Àr det bÀsta gummit man kan Àga...Borealis Àr bra ocksÄ och mjukare men ibland verkar ena keepern glida frÄn bandet nÀr man bÀr klockan. Det hÀnder inte pÄ Isofrane...jÀmför man tex Omegas egna gummi som ocksÄ verkar riktigt bra sÄ gillar jag Isofrane bÀttre med tanke pÄ priset. Isofrane ca 1300kr ny och Omegas gummi typ 4000-5000kr ny. Plus att Isofrane kan du anvÀnda pÄ alla klockor. Men inte Omegas..:D
Lugnt. :D
Ja dom verkar riktigt bra!
 
Jag hade nog lÄtit en uris köra en rundsmörjning innan montering, Àven om det sÀgs att moderna oljor ska hÄlla mycket bÀttre.
Jag tÀnker att om du skickar i verket och sedan inte tÀnkt serva det pÄ minst 5 Är sÄ Àr oljan minst 15 Är, och det tycker jag lÄter lite mycket.
NÀ precis det jag tÀnkte pÄ ocksÄ men , vadÄ mÄste man ultratvÀtta alla delar först för att fÄ bort rester av gammal olja dÄ innan ny olja kan lÀggas in? Blir ju nÀstan en halv service dÄ..?!?
 
NÀ precis det jag tÀnkte pÄ ocksÄ men , vadÄ mÄste man ultratvÀtta alla delar först för att fÄ bort rester av gammal olja dÄ innan ny olja kan lÀggas in? Blir ju nÀstan en halv service dÄ..?!?
du lÀr ju fÄ göra en helservice pÄ dessa verk om du vill fÄ dom i bra skick

man kan ju inte slÀnga in Ànnu mer olja bara sÄdÀr...

varför vill du bunkra upp pÄ ett sÄdant verk?
om 10 Är sÄ Àr antagligen det verket sÄ pass uppgraderat sÄ det lÀr vara mycket bÀttre
 
du lÀr ju fÄ göra en helservice pÄ dessa verk om du vill fÄ dom i bra skick

man kan ju inte slÀnga in Ànnu mer olja bara sÄdÀr...

varför vill du bunkra upp pÄ ett sÄdant verk?
om 10 Är sÄ Àr antagligen det verket sÄ pass uppgraderat sÄ det lÀr vara mycket bÀttre
Tror du? TÀnkte mest pÄ tex pÄ vintage Seikos..vissa delar dÀr Àr svÄra o fÄ tag pÄ...men du kanske har rÀtt..sen om inte nh35 verk finns, lÀr ju 4r35 finnas...samma storlek, samma verk..:D
 
Tror du? TÀnkte mest pÄ tex pÄ vintage Seikos..vissa delar dÀr Àr svÄra o fÄ tag pÄ...men du kanske har rÀtt..sen om inte nh35 verk finns, lÀr ju 4r35 finnas...samma storlek, samma verk..:D
köp ett verk Ä lÀgg pÄ hyllan...

du pratar ju om verk som gjordes för kanske 40-50 Är sedan och inte 10 Är haha
 
Seiko Sportsmatic med ovanligt clean tavla pÄ ultramjukt lÀder frÄn LYNX. Bland det skönaste jag vet att anvÀnda. Dock fick jag OCD-kÀnning av att indexeringen ligger snett. MÄste ÄtgÀrdas asap.
06C8C777-08C3-4573-857F-AF01631AE5A9.jpeg
Samma tavla pÄ min, Àlskar den med sunburst och allt, dock behövs ett nytt verk/delar till min
 
Vad Àr dina intryck av spb151?

-DÄ den ersÀtter SPB143 hos mig sÄ Àr det oundvikligt att inte jÀmföra modellerna. MÄnga likheter (sÄ som index, visare, lÀnk och urverk) vilket jag gillar.

I mitt fall blir det sjÀlva boetten som gjorde skillnaden. SPB143 var aningen för hög för mig.

Jag har alltid gillat Turtles. Och jag har Àven gillat en del saker med SPB143.

SÄ Captain Willard blir det ultimata alternativet. Samma urverk som SPB143 med bra PR, bra finish, ok lÀnk, vÀldigt snygga index och visare i en boett som Àr lÀgre Àn SPB143, den Àr mindre i diameter Àn Turtles och samtidigt har turtle-DNA i sig.

Jag Àr mycket nöjd :)
 
-DÄ den ersÀtter SPB143 hos mig sÄ Àr det oundvikligt att inte jÀmföra modellerna. MÄnga likheter (sÄ som index, visare, lÀnk och urverk) vilket jag gillar.

I mitt fall blir det sjÀlva boetten som gjorde skillnaden. SPB143 var aningen för hög för mig.

Jag har gillar Turtles. Och jag har Àven gillat en del saker med SPB143.

SÄ Captain Willard blir det ultimata alternativet. Samma urverk som SPB143 med bra PR, bra finish, ok lÀnk, vÀldigt snygga index och visare i en boett som Àr lÀgre Àn SPB143, den Àr mindre i diameter Àn Turtles och samtidigt har turtle-DNA i sig.

Jag Àr mycket nöjd :)
Kul att du Àr nöjd!

Intressant att du upplevde spb143 som hög. Jag upplever den som tunn och ganska slimmad.
 
Kul att du Àr nöjd!

Intressant att du upplevde spb143 som hög. Jag upplever den som tunn och ganska slimmad.

-C. Willard och SPB143 har samma tjocklek pÄ 13,2mm.

Jag tror att anledningen till att jag upplever Willard tunnare Àr att SPB143 har vÀldigt korta luggar i förhÄllande till sin tjocklek. För min del blir det ett rimligare förhÄllande mellan tjocklek och diameter pÄ Willard Àn pÄ SPB143.

Jag sÀger inte att SPB143 inte Àr bra, det Àr till och med sÄ att ibland saknar jag den. Men jag fick en bÀttre kÀnsla med Willard pÄ armen sÄ jag fick vÀlja den :)
 
PÄ jakt efter en sarb033. Fantastiskt fin klocka i en perfekt storlek för de flesta. Elegant och sportig pÄ samma gÄng.

Kör ett lÄngskott och hoppas nÄgon hÀr sitter pÄ en och kan tÀnka sig att slÀppa ivÀg den till en rimlig peng. Eller ifall nÄgon vet hur man kan fÄ tag pÄ en. Hör av dig till mig pÄ pm i sÄ fall :)
 
PÄ jakt efter en sarb033. Fantastiskt fin klocka i en perfekt storlek för de flesta. Elegant och sportig pÄ samma gÄng.

Kör ett lÄngskott och hoppas nÄgon hÀr sitter pÄ en och kan tÀnka sig att slÀppa ivÀg den till en rimlig peng. Eller ifall nÄgon vet hur man kan fÄ tag pÄ en. Hör av dig till mig pÄ pm i sÄ fall :)

Finns nÄgra stycken ute pÄ Yahoo Japan, anvÀnder sjÀlv proxytjÀnsten Buyee men det finns flera olika. Glöm inte att rÀkna med 25 % moms samt Postnords avgift pÄ 75 kr :)

 
Var inne och kikade pÄ Seiko SRP773 och den var vÀldigt nam-nam. Har spanat pÄ modellen en del pÄ nÀtet men efter att sett den i verkligheten mÄste jag sÀga att det Àr en helt annan klocka =D
 
Hej trĂ„den! Lurkat hĂ€r ett tag men kommer nu med mitt första bidrag. Jag Ă€r vĂ€ldigt sugen pĂ„ en SKX031/033 för looken samt lite lĂ€ttsam moddning, den Ă€r dock rĂ€tt jobbig att fĂ„ tag pĂ„ och betala 4000 spĂ€nn för nĂ„n söndermoddad historia pĂ„ C24 kĂ€nns lagom kul. Jag funderar pĂ„ att kasta in handduken och prova en 007 men stör mig (Iallafall hypotetiskt) pĂ„ att kronan inte sitter kl 3. Är det nĂ„got man tĂ€nker pĂ„ avsevĂ€rt nĂ€r man bĂ€r den? Och introducerar mig med min egen Seiko inom kort (vĂ€ntar pĂ„ dagsljuset :D )
 
Hej trĂ„den! Lurkat hĂ€r ett tag men kommer nu med mitt första bidrag. Jag Ă€r vĂ€ldigt sugen pĂ„ en SKX031/033 för looken samt lite lĂ€ttsam moddning, den Ă€r dock rĂ€tt jobbig att fĂ„ tag pĂ„ och betala 4000 spĂ€nn för nĂ„n söndermoddad historia pĂ„ C24 kĂ€nns lagom kul. Jag funderar pĂ„ att kasta in handduken och prova en 007 men stör mig (Iallafall hypotetiskt) pĂ„ att kronan inte sitter kl 3. Är det nĂ„got man tĂ€nker pĂ„ avsevĂ€rt nĂ€r man bĂ€r den? Och introducerar mig med min egen Seiko inom kort (vĂ€ntar pĂ„ dagsljuset :D )
Jag föredrar faktiskt att den inte sitter kl 3. Med smala handleder sÄ glider den ibland ner mot baksida hand och dÄ trycker inte kronan mot. Rent estetiskt sÄ Àr det dock sak samma typ. Tycker det Àr snyggt. :)
 
Jag föredrar faktiskt att den inte sitter kl 3. Med smala handleder sÄ glider den ibland ner mot baksida hand och dÄ trycker inte kronan mot. Rent estetiskt sÄ Àr det dock sak samma typ. Tycker det Àr snyggt. :)
Ja rent ergonomiskt kan jag tÀnka mig att det Àr mycket skönare, hade jag inte ens tÀnkt pÄ faktiskt :) . Enda lösningen Àr nog att gÄ och okynnsestesta nÄgra Seiko 5's hos klockmaster.
 
Tillbaka
Topp