• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

BestĂ€llde frĂ„n Klockmagasinet i fredags och paketet blev utlevererat till ombudet idag. Var nog ute i absolut sista stund dĂ„ 😼
 
Om jag ska skaffa mig en Seikodykare frÄn 1982, vilka modeller Àr det som jag ska söka efter dÄ?

Finns ett antal frÄn den tidsperioden, har sjÀlv haft en 7548 som var vÀldigt trevlig.

img_20200429_084408-jpg.1421908
 
Fin den! Liknande boett som skx009?
Är det dessa eller 6309 som gĂ€ller frĂ„n 1982?
Kul att du vĂ€ljer Seiko 😊

Har du lite tĂ„lamod sĂ„ kan du till och med hitta en som Ă€r tillverkad samma mĂ„nad som du Ă€r född. Kolla tillverkningsnummer pĂ„ boettlock och sök pĂ„ denna sida 😊

Synd att du inte Ă€r lika gammal som mig, har en 6309 frĂ„n 1981 till salu 😄
 
Jag har min 7549-7010 med ifrĂ„n '81 😉 Jag har varit kluven om försĂ€ljning av 6309 mĂ„nga gĂ„nger. Blir inte ledsen om ingen vill köpa den heller 😂 Men finns alltid annat man vill testa och jag kan inte behĂ„lla allt đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž
Aha. DĂ„ Ă€r jag med. :) Har inte letat Ă„rsklocka sjĂ€lv, annars Ă€r det ju rĂ€tt Ă„r – men fel mĂ„nad.
 
NÄn som vet var jag kan fÄ tag i 22mm "fat spring bars" ? Seiko fatbars alltsÄ, gÀrna frÄn Sverige eller iaf inom EU.
HELST med den extra "kanten" som gör det lÀttare vid bandbyte.
Tar gÀrna Àven emot tips om var jag kan hitta bars som passar SKX men Àr lite mindre och passar vanliga band med mindre fÀsten.

Har pillat in mina springbars i ett band och nu sitter dom dÀr, kommer inte fÄ lös dom utan att förstöra nÄgot :p
springbar.jpg
Taggar det hÀr inlÀgget igen dÄ jag inte hittar nÄgot svar pÄ min frÄga (jag Àr ocksÄ oduglig pÄ att leta... :( )

Har youtubat hur man enklast fÄr bort "fatbars" men ingen av dem tips som finns funkar. Fortfarande riktigt svÄrt för mig att plocka loss nÀr man ska byta band. Finns det nÄgot tricks som jag missat helt (helt novis pÄ det hÀr med springbars som ni mÀrker) eller Àr det bara att byta ut dem? Kanske till modellen som Àr pÄ bilden ovan? Har 2 Seiko skx och 1 alpinist.
 
Jag REKOMMENDERAR Klockmaster I Globen för ALLA!! Även om ni bor i Kiruna sĂ„ kan dom sĂ€kert skicka om ni frĂ„gar. Har dom inte just din modell pĂ„ hemsidan, maila och frĂ„ga...Klockmaster Globen Ă€r GRYMMA!! 😅
Bra tips!
SÄg att dom ger 15% rabatt om man signar upp sig för deras nyhetsbrev. GÀller dock bara online, men ett starkt alternativ till att köpa frÄn utlandet.
 
Taggar det hÀr inlÀgget igen dÄ jag inte hittar nÄgot svar pÄ min frÄga (jag Àr ocksÄ oduglig pÄ att leta... :( )

Har youtubat hur man enklast fÄr bort "fatbars" men ingen av dem tips som finns funkar. Fortfarande riktigt svÄrt för mig att plocka loss nÀr man ska byta band. Finns det nÄgot tricks som jag missat helt (helt novis pÄ det hÀr med springbars som ni mÀrker) eller Àr det bara att byta ut dem? Kanske till modellen som Àr pÄ bilden ovan? Har 2 Seiko skx och 1 alpinist.
Royal straps har..
 
Taggar det hÀr inlÀgget igen dÄ jag inte hittar nÄgot svar pÄ min frÄga (jag Àr ocksÄ oduglig pÄ att leta... :( )

Har youtubat hur man enklast fÄr bort "fatbars" men ingen av dem tips som finns funkar. Fortfarande riktigt svÄrt för mig att plocka loss nÀr man ska byta band. Finns det nÄgot tricks som jag missat helt (helt novis pÄ det hÀr med springbars som ni mÀrker) eller Àr det bara att byta ut dem? Kanske till modellen som Àr pÄ bilden ovan? Har 2 Seiko skx och 1 alpinist.
Och för kÀnnedom SKA DU INTE sÀtta Seiko fatbars pÄ en klocka UTAN lugholes..blir jÀttesvÄrt och fÄ ut dom dÄ..
 
Taggar det hÀr inlÀgget igen dÄ jag inte hittar nÄgot svar pÄ min frÄga (jag Àr ocksÄ oduglig pÄ att leta... :( )

Har youtubat hur man enklast fÄr bort "fatbars" men ingen av dem tips som finns funkar. Fortfarande riktigt svÄrt för mig att plocka loss nÀr man ska byta band. Finns det nÄgot tricks som jag missat helt (helt novis pÄ det hÀr med springbars som ni mÀrker) eller Àr det bara att byta ut dem? Kanske till modellen som Àr pÄ bilden ovan? Har 2 Seiko skx och 1 alpinist.
AnvĂ€nder sjĂ€lv detta, gĂ„r extremt mkt lĂ€ttare att fĂ„ bort fatbars med den 😊

AngÄende bars sÄ köp dessa. Funkar till de flesta band som inte Àr anpassade efter fatbars men har rÀtt storlek pÄ Àndarna.

Hoppas det var nĂ„gorlunda behjĂ€lpligt 😊
 
@KlockTotte & @Vincentb

Tack för hjÀlpen! Ska bestÀlla nya bars och byta ut mitt band verktyg till den som Àr i lÀnken.
Aldrig mer anvÀnda Seiko fatbars. Skippar gymmet varje gÄng jag byter band pÄ en Seiko med dom stiften. FÄr rygg, bröst, biceps och triceps trÀnade bara genom att försöka pilla bort dem dÀr j*vlarna.
 
Varför köper ni inte frÄn svenska AD:s istÀllet? Speciellt nu under Coronatider? NÄn hundring dyrare men den servicen man fÄr...köper alla mina Seikos frÄn Klockmaster I Globen. Deras service och personal Àr RIKTIGT BRA...
Min turtle dÀrifrÄn kostade nÀstan tre gÄnger sÄ mycket pÄ klockmaster.
 
@KlockTotte & @Vincentb

Tack för hjÀlpen! Ska bestÀlla nya bars och byta ut mitt band verktyg till den som Àr i lÀnken.
Aldrig mer anvÀnda Seiko fatbars. Skippar gymmet varje gÄng jag byter band pÄ en Seiko med dom stiften. FÄr rygg, bröst, biceps och triceps trÀnade bara genom att försöka pilla bort dem dÀr j*vlarna.
Bra pĂ„ ett sĂ€tt. DĂ„ vet man att dom sitter iallafall đŸ€Ł
 
@KlockTotte & @Vincentb

Tack för hjÀlpen! Ska bestÀlla nya bars och byta ut mitt band verktyg till den som Àr i lÀnken.
Aldrig mer anvÀnda Seiko fatbars. Skippar gymmet varje gÄng jag byter band pÄ en Seiko med dom stiften. FÄr rygg, bröst, biceps och triceps trÀnade bara genom att försöka pilla bort dem dÀr j*vlarna.
AnvĂ€nder sjĂ€lv tandtrĂ„d alternativt tandtrĂ„ds"gafflarna" med trĂ„den spĂ€nd i öppningen och har funkat utmĂ€rkt plus att flickvĂ€nnen Ă€r nöjd dĂ„ hon tror jag börjat anvĂ€nda tandtrĂ„d mycket aktivt 😁
 
AnvĂ€nder sjĂ€lv tandtrĂ„d alternativt tandtrĂ„ds"gafflarna" med trĂ„den spĂ€nd i öppningen och har funkat utmĂ€rkt plus att flickvĂ€nnen Ă€r nöjd dĂ„ hon tror jag börjat anvĂ€nda tandtrĂ„d mycket aktivt 😁
Provade hela den dĂ€r tandtrĂ„dsgrejen. Slutade bara med att mina hĂ€nder luktade otroligt mycket mentol. đŸ€Šâ€â™‚ïž Stiften satt kvar.
 
Ja det Ă€r lite knepigt och just dehĂ€r "plackers" med tandtrĂ„den spĂ€nda över mellanrummet har funkat bĂ€st, men överlag sĂ„ gĂ„r det Ă€ven med den tekniken att att fĂ„ sitt trĂ€ningspass fixat genom stiftbyte, endast frustrationen lyfter pulsen tillrĂ€ckligt högt 😅
 
VadÄ 3 gÄnger sÄ mkt? Listar vÀl 7000kr (den gröna King turtle). Du fick den alltsÄ för 2333kr NY?
Gamla turtle. Skrev "nÀstan tre gÄnger" var lite överdrivet. Fick en ny för 2Ä8. Har för mig den kostade drygt 6000kr dÄ hos klockmaster och andra butiker och hittade ingen med bra linjering.
 
Tillbaka
Topp