Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Om jag ska skaffa mig en Seikodykare frÄn 1982, vilka modeller Àr det som jag ska söka efter dÄ?
Fin den! Liknande boett som skx009?Finns ett antal frÄn den tidsperioden, har sjÀlv haft en 7548 som var vÀldigt trevlig.
Fin den! Liknande boett som skx009?
Ăr det dessa eller 6309 som gĂ€ller frĂ„n 1982?
VÀrldsklass ju! Tack för lÀnkenJupp, typ some quartz SKX skulle jag vilja sÀga.
HÀr har du en lista med olika tillverkningsdatum för diverse seikodykare: https://www.thewatchsite.com/threads/seiko-diver-production-years.238586/
VÀrldsklass ju! Tack för lÀnken
Kul att du vÀljer SeikoFin den! Liknande boett som skx009?
Ăr det dessa eller 6309 som gĂ€ller frĂ„n 1982?
Varför inte behÄlla den? Hittat en annan Ärsklocka?Synd att du inte Àr lika gammal som mig, har en 6309 frÄn 1981 till salu
Jag har min 7549-7010 med ifrÄn '81 Jag har varit kluven om försÀljning av 6309 mÄnga gÄnger. Blir inte ledsen om ingen vill köpa den heller Men finns alltid annat man vill testa och jag kan inte behÄlla alltVarför inte behÄlla den? Hittat en annan Ärsklocka?
Aha. DĂ„ Ă€r jag med. Har inte letat Ă„rsklocka sjĂ€lv, annars Ă€r det ju rĂ€tt Ă„r â men fel mĂ„nad.Jag har min 7549-7010 med ifrĂ„n '81 Jag har varit kluven om försĂ€ljning av 6309 mĂ„nga gĂ„nger. Blir inte ledsen om ingen vill köpa den heller Men finns alltid annat man vill testa och jag kan inte behĂ„lla allt
HÄller med, tropic och lÀnkKan fort inte efter 4 mÄnader fort inte bestÀmma mig vilket band jag ska ha..
Varför bestÀmma sig? Man kan ju bara byta efter behag. Den passar pÄ det mesta tycker jag!Kan fort inte efter 4 mÄnader fort inte bestÀmma mig vilket band jag ska ha..
Taggar det hÀr inlÀgget igen dÄ jag inte hittar nÄgot svar pÄ min frÄga (jag Àr ocksÄ oduglig pÄ att leta... )NÄn som vet var jag kan fÄ tag i 22mm "fat spring bars" ? Seiko fatbars alltsÄ, gÀrna frÄn Sverige eller iaf inom EU.
HELST med den extra "kanten" som gör det lÀttare vid bandbyte.
Tar gÀrna Àven emot tips om var jag kan hitta bars som passar SKX men Àr lite mindre och passar vanliga band med mindre fÀsten.
Har pillat in mina springbars i ett band och nu sitter dom dÀr, kommer inte fÄ lös dom utan att förstöra nÄgot
Aha. DĂ„ Ă€r jag med. Har inte letat Ă„rsklocka sjĂ€lv, annars Ă€r det ju rĂ€tt Ă„r â men fel mĂ„nad.
Bra tips!Jag REKOMMENDERAR Klockmaster I Globen för ALLA!! Ăven om ni bor i Kiruna sĂ„ kan dom sĂ€kert skicka om ni frĂ„gar. Har dom inte just din modell pĂ„ hemsidan, maila och frĂ„ga...Klockmaster Globen Ă€r GRYMMA!!
Royal straps har..Taggar det hÀr inlÀgget igen dÄ jag inte hittar nÄgot svar pÄ min frÄga (jag Àr ocksÄ oduglig pÄ att leta... )
Har youtubat hur man enklast fÄr bort "fatbars" men ingen av dem tips som finns funkar. Fortfarande riktigt svÄrt för mig att plocka loss nÀr man ska byta band. Finns det nÄgot tricks som jag missat helt (helt novis pÄ det hÀr med springbars som ni mÀrker) eller Àr det bara att byta ut dem? Kanske till modellen som Àr pÄ bilden ovan? Har 2 Seiko skx och 1 alpinist.
Och för kÀnnedom SKA DU INTE sÀtta Seiko fatbars pÄ en klocka UTAN lugholes..blir jÀttesvÄrt och fÄ ut dom dÄ..Taggar det hÀr inlÀgget igen dÄ jag inte hittar nÄgot svar pÄ min frÄga (jag Àr ocksÄ oduglig pÄ att leta... )
Har youtubat hur man enklast fÄr bort "fatbars" men ingen av dem tips som finns funkar. Fortfarande riktigt svÄrt för mig att plocka loss nÀr man ska byta band. Finns det nÄgot tricks som jag missat helt (helt novis pÄ det hÀr med springbars som ni mÀrker) eller Àr det bara att byta ut dem? Kanske till modellen som Àr pÄ bilden ovan? Har 2 Seiko skx och 1 alpinist.
AnvÀnder sjÀlv detta, gÄr extremt mkt lÀttare att fÄ bort fatbars med denTaggar det hÀr inlÀgget igen dÄ jag inte hittar nÄgot svar pÄ min frÄga (jag Àr ocksÄ oduglig pÄ att leta... )
Min turtle dÀrifrÄn kostade nÀstan tre gÄnger sÄ mycket pÄ klockmaster.Varför köper ni inte frÄn svenska AD:s istÀllet? Speciellt nu under Coronatider? NÄn hundring dyrare men den servicen man fÄr...köper alla mina Seikos frÄn Klockmaster I Globen. Deras service och personal Àr RIKTIGT BRA...
VadÄ 3 gÄnger sÄ mkt? Listar vÀl 7000kr (den gröna King turtle). Du fick den alltsÄ för 2333kr NY?Min turtle dÀrifrÄn kostade nÀstan tre gÄnger sÄ mycket pÄ klockmaster.
Bra pÄ ett sÀtt. DÄ vet man att dom sitter iallafall@KlockTotte & @Vincentb
Tack för hjÀlpen! Ska bestÀlla nya bars och byta ut mitt band verktyg till den som Àr i lÀnken.
Aldrig mer anvÀnda Seiko fatbars. Skippar gymmet varje gÄng jag byter band pÄ en Seiko med dom stiften. FÄr rygg, bröst, biceps och triceps trÀnade bara genom att försöka pilla bort dem dÀr j*vlarna.
AnvÀnder sjÀlv tandtrÄd alternativt tandtrÄds"gafflarna" med trÄden spÀnd i öppningen och har funkat utmÀrkt plus att flickvÀnnen Àr nöjd dÄ hon tror jag börjat anvÀnda tandtrÄd mycket aktivt@KlockTotte & @Vincentb
Tack för hjÀlpen! Ska bestÀlla nya bars och byta ut mitt band verktyg till den som Àr i lÀnken.
Aldrig mer anvÀnda Seiko fatbars. Skippar gymmet varje gÄng jag byter band pÄ en Seiko med dom stiften. FÄr rygg, bröst, biceps och triceps trÀnade bara genom att försöka pilla bort dem dÀr j*vlarna.
Provade hela den dÀr tandtrÄdsgrejen. Slutade bara med att mina hÀnder luktade otroligt mycket mentol. Stiften satt kvar.AnvÀnder sjÀlv tandtrÄd alternativt tandtrÄds"gafflarna" med trÄden spÀnd i öppningen och har funkat utmÀrkt plus att flickvÀnnen Àr nöjd dÄ hon tror jag börjat anvÀnda tandtrÄd mycket aktivt
Gamla turtle. Skrev "nÀstan tre gÄnger" var lite överdrivet. Fick en ny för 2Ä8. Har för mig den kostade drygt 6000kr dÄ hos klockmaster och andra butiker och hittade ingen med bra linjering.VadÄ 3 gÄnger sÄ mkt? Listar vÀl 7000kr (den gröna King turtle). Du fick den alltsÄ för 2333kr NY?
Dessa ligger frekvent nos pÄ bukten/Chrono billigt bara handlaSkulle verkligen vilja slÄ ett slag för dessa fulsnygga 90-tals Seikos. Bra mycket charmigare Àn vad jag trodde
Dessa ligger frekvent nos pÄ bukten/Chrono billigt bara handla