Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag Ă€r pĂ„ jakt efter Ă„rsklocka (1971) och har mĂ€rkt att SEIKO Skyliner dyker upp dĂ„ och dĂ„ till rimliga priser. Ăr det nĂ„got sĂ€rskilt man borde tĂ€nka pĂ„ med dessa? Ăr det vanligt med kopior? Ăr det en ok vintageklocka för den oinvigde (oskuld vad gĂ€ller sĂ„vĂ€l SEIKO som vintage)? Vilken tidshĂ„llning kan man förvĂ€nta sig?
De hÀr pÄ KS som har en verkar nöjda, vilket ju kÀnns bra.
TyvÀrr redan packat ner den i lÄda med tejp och allt igen. Skulle jag ha tÀnkt pÄ.Inget ovanligt fenomen. Har du nÄgon bild att bjuda pÄ?
SPB197.an ser ut som en spb199 pÄ lÀnk.Suddig bild, men detta ska tydligen vara 2021s slÀpp frÄn Seiko. Kanske bara rykten, vet ej.
MÀrkligt. Har dom sagt nÄgot kring detta?idag kom den
men utan cert`? (köpt pÄ watchia)
Som jag har förstÄtt det sÄ kommer inte J modeller med cert lÀngre. I allafall var det de som gnomonwatches sa till mig nÀr jag köpte en sarb017 och inte fick cert.idag kom den
Min SPB155J1 kom med ifyllt och stÀmplat cert. (FrÄn Klockmagasinet i oktober-november.)Som jag har förstÄtt det sÄ kommer inte J modeller med cert lÀngre. I allafall var det de som gnomonwatches sa till mig nÀr jag köpte en sarb017 och inte fick cert.
Ja det verkar som att de glömde skicka med ett.MÀrkligt. Har dom sagt nÄgot kring detta?
mÀrkligt.. jag fick cert pÄ min SPB117J1, men den köpte jag förvisso i sverigeSom jag har förstÄtt det sÄ kommer inte J modeller med cert lÀngre. I allafall var det de som gnomonwatches sa till mig nÀr jag köpte en sarb017 och inte fick cert.
Vilket ohyggligt pris dock.SÄg dom hÀr pÄ Opturas hemsida. Vad Àr det? Nya mm300??
Min SPB155J1 kom med ifyllt och stÀmplat cert. (FrÄn Klockmagasinet i oktober-november.)
Ja det verkar som att de glömde skicka med ett.
mÀrkligt.. jag fick cert pÄ min SPB117J1, men den köpte jag förvisso i sverige
Ja, JDM betyder helt enkelt Japan Domestic Market. Vad J i modellbeteckningen betyder verkar vara lite oklart, men det Àr uppenbarligen inte samma sak, eftersom de sÀljs över hela vÀrlden.Kan vara sÄ att det Àr Àndrat, eller att Gnomon lurade mig
Sen Àr det vÀl iofs skillnad pÄ J och JDM.
Grattis till en mycket lyckad modell!idag kom den
Watchia ska vara Seiko ADGrattis till en mycket lyckad modell!
Ăr Watchia AD? TĂ€nkte om de kanske Ă€r grĂ„handlare.
Unboxing. Artem Sailcloth. Mye bokser. Den tar ogsÄ Seiko fatbars.
Ser lite liten ut