• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

LĂ€gger ut denna med helt ”fel” gummi (dock grymt skönt & rĂ€tt för mig)
AECF69E4-51FD-4176-AE24-6990CE684A94.jpeg

spb143
Provat Isofrane?
20201024_120959.jpg

Watchia har den för 10.700 kr sproilans ny.

NÄgon som handlat frÄn denna för mig okÀnda sajt?
Jag har handlat frÄn dem nÄgra gÄnger. De skeppar frÄn Danmark dÀr de har sÀtet.
Allt har fungerat fint. Det enda som kanske irriterar Àr att de vill ha 65,- för frakten som Àr lÄngsam och 115 för express pÄ 2-4 dagar.

Den kunde de nog bjuda pÄ men man kan ju rÀkna in den i slutpriset sÄ kÀnns det bÀttre. :)

Jag har handlat frÄn dem nÄgra gÄnger. De skeppar frÄn Danmark dÀr de har sÀtet.
Allt har fungerat fint. Det enda som kanske irriterar Àr att de vill ha 65,- för frakten som Àr lÄngsam och 115 för express pÄ 2-4 dagar.

Den kunde de nog bjuda pÄ men man kan ju rÀkna in den i slutpriset sÄ kÀnns det bÀttre. :)

Det Àr vÀldigt trÄkigt att klockmagasinet inte lÀngre sÀljer Seiko till Sverige :(

Hört mycket gott om just japaner pÄ Ebay, och med 99,5 i omdömme med över tusen affÀrer Àr det nog rÀtt lugnt.
Glöm bara inte tull och moms.
Hmm ... rÀtt lugnt. Men sedan sÄg jag att exakt samma klocka, samma bilder inkl. serienr, listas Àven av en annan japan. Jag har mejlat bÄda och frÄgat. Den första har svarat pÄ frÄgor om servicebehov och Àven sagt att den andra sannolikt plagierat hans bilder. Det mÀrkliga i sÄ fall Àr att den andra verkar ha lagt ut sin annons en mÄnad innan den som anser sig plagierad.

Hmm ... rÀtt lugnt. Men sedan sÄg jag att exakt samma klocka, samma bilder inkl. serienr, listas Àven av en annan japan. Jag har mejlat bÄda och frÄgat. Den första har svarat pÄ frÄgor om servicebehov och Àven sagt att den andra sannolikt plagierat hans bilder. Det mÀrkliga i sÄ fall Àr att den andra verkar ha lagt ut sin annons en mÄnad innan den som anser sig plagierad.
tenor.gif

Hej!

Min första post hÀr. Kan vÀll vara passande med ett av mina första köp, som jag fortfarande Àr nöjd med.

Funderar pÄ Miltat Super O-boyer/Oyster. Men lite osÀker pÄ om det Àr vÀrt det dÄ jag Àr lite prskÀnslig/snÄl.

skx.jpg

Hej!

Min första post hÀr. Kan vÀll vara passande med ett av mina första köp, som jag fortfarande Àr nöjd med.

Funderar pÄ Miltat Super O-boyer/Oyster. Men lite osÀker pÄ om det Àr vÀrt det dÄ jag Àr lite prskÀnslig/snÄl.

skx.jpg
Om du Ă€r snĂ„l/sparsam 🙂 sĂ„ tycker jag att du kan köra pĂ„ originallĂ€nken eller sĂ„ köper du en billigare (och enklare) lĂ€nk frĂ„n exempelvis Tid & Ting.

Hej!

skx.jpg
VĂ€lkommen!
Jag tÀnkte ocksÄ i de banorna med min SKX, men har blivit allt mer nöjd med originallÀnken, rasslet Àr rÀtt charmigt och framförallt bekvÀmt. NÀr det kommer till gummi sÄ Àr mitt förstahandsval ett Bonetto 284, tycker de Àr bekvÀmare Àn Crafter Blue och dessutom rimligt prissatta, sÄ vill du testa nÄgot nytt och Àr priskÀnslig kan jag rekommendera ett 284!

Om du Ă€r snĂ„l/sparsam 🙂 sĂ„ tycker jag att du kan köra pĂ„ originallĂ€nken eller sĂ„ köper du en billigare (och enklare) lĂ€nk frĂ„n exempelvis Tid & Ting.
Tack för svar.

Nu vet jag inte om det Àr ok att lÀnka hÀr, men faktum Àr att jag hittade en passande oyster just via Tid & Ting: Oyster

Men dÀr kickar ju en annan del av min personlighet in som skriker nÄgot i stil med "NÀr du ÀndÄ ska köpa sÄ Àr det bÀttre att köpa kvallité"

FrÄgan Àr ju hur stor skillnad det Àr pÄ ett 350-kronors Oyster och orginalbandet?

VĂ€lkommen!
Jag tÀnkte ocksÄ i de banorna med min SKX, men har blivit allt mer nöjd med originallÀnken, rasslet Àr rÀtt charmigt och framförallt bekvÀmt. NÀr det kommer till gummi sÄ Àr mitt förstahandsval ett Bonetto 284, tycker de Àr bekvÀmare Àn Crafter Blue och dessutom rimligt prissatta, sÄ vill du testa nÄgot nytt och Àr priskÀnslig kan jag rekommendera ett 284!
Det Ă€r aldrig fel med gummi pĂ„ en dykare! 🙂

Tack för svar.

Nu vet jag inte om det Àr ok att lÀnka hÀr, men faktum Àr att jag hittade en passande oyster just via Tid & Ting: Oyster

Men dÀr kickar ju en annan del av min personlighet in som skriker nÄgot i stil med "NÀr du ÀndÄ ska köpa sÄ Àr det bÀttre att köpa kvallité"

FrÄgan Àr ju hur stor skillnad det Àr pÄ ett 350-kronors Oyster och orginalbandet?
SjÀlva lÀnken lÀr vara bÀttre men spÀnnet Àr av ungefÀr motsvarande kvalitet. Det Àr f.ö. ok att lÀnka. MÄnga hÀr handlar pÄ och kan rekommendera Tid & Ting som och figurerar hÀr pÄ forumet precis som Royal Straps och nÄgra till butiker.

SjÀlva lÀnken lÀr vara bÀttre men spÀnnet Àr av ungefÀr motsvarande kvalitet. Det Àr f.ö. ok att lÀnka. MÄnga hÀr handlar pÄ och kan rekommendera Tid & Ting som och figurerar hÀr pÄ forumet precis som Royal Straps och nÄgra till butiker.

HÀrligt. HÀr ska det lÀnkas!

Alternativet jag har hittat Àr Miltat frÄn klockmagasinet. Hittade den via Amazon för en hundralapp billigare ocksÄ.

Men som sagt, dÄ pratar vi 700-900 kronor för en uppgradering av en armband som jag egentligen inte Àr supermissnöjd med.

Helt klart svÄrt. Men det Àr vÀll lite charmen med den hÀr hobbyn. Suga pÄ sÄdana hÀr köp, söka runt och leta deals för att sedan kanske slÄ till.

Jag skulle rekommendera ett besök till en urmakare, ja. 36 efter 4R handlar mest om funktioner, datum eller dag/datum. De fyra tecknen efter bindestrecket anger vilken boett klockan har.
Bra info, tack!
Har nu gjort lite nya tester innan jag kan ta mig ivÀg till en urmakare. Det Àr ju inte ett jÀttestort problem sÄ har vÀl ingen stress egentligen.

Hur som, efter att ha mĂ€tt i 48h sĂ„ diffar den totalt -29 sekunder. Första dygnet sĂ„ diffade den -13 sek och andra dygnet -16. Vet inte hur jag mĂ€tte förra gĂ„ngen... đŸ€” SĂ„ deligger vĂ€l troligen inom ramarna Ă€ven om det Ă€r pĂ„ högre delen av spannet. Ska testa variera positionen under nattetid och se om det gör nĂ„gon skillnad ocksĂ„. :)

Det blir spÀnnande att se.

Wow rekommenderar dessa Zulu seatbelt zulu nato. Köpte sjĂ€lv ett sandfĂ€rgat och ett grĂ„tt av @JonasUppsala. Riktigt bekvĂ€ma och mjuka..och stĂ„let gĂ„r igenom hela lĂ„set sĂ„ inga stift som kan lossna vid lĂ„set...😁
Screenshot_20210119-175237_Chrome.jpg
photo_20210119_174517.jpg
20210119_174247.jpg
20210119_174253.jpg
De sĂ„g fina ut! Har köpt nĂ„t liknande frĂ„n singularstraps.se som jag ocksĂ„ varit vĂ€ldigt nöjd med. AnvĂ€nder inte nato sĂ„ ofta men man vill ju ha nĂ„gra i lĂ„dan utifall att. đŸ€Ł

Hej!

skx.jpg
Lev med det ett tag, lider du av det, byt till ett bÀttre.

..Eller sĂ„ tar du dig i kragen slutar snĂ„la o köper ett riktigt fint direkt, det Ă€r du vĂ€rd! :cigar: 😝

Tillbaka
Topp