• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Seiko sin aller beste pÄ mange, mange Är. IMHO. :)

_1220196.png
SvÄrt att fastna för dessa, men tycks bara se bra omdömen. Vad Àr det som gör det?

SvÄrt att fastna för dessa, men tycks bara se bra omdömen. Vad Àr det som gör det?
Jag var sugen pÄ nÄgot nytt. 40 mm. Ingen kronograf. Brun tavla.
KÀnde att det kunde bli helt fel men efter köp sÄ Àr jag hur nöjd som helst! Bra balans pÄ hela klockan!
10165252-E85D-475B-809A-DA8ABFA1224E.jpeg

edit. guld/gilt Ă€r heller inte fel har jag insett đŸ€©

Senast Àndrad:
Jag var sugen pÄ nÄgot nytt. 40 mm. Ingen kronograf. Brun tavla.
KÀnde att det kunde bli helt fel men efter köp sÄ Àr jag hur nöjd som helst! Bra balans pÄ hela klockan!
10165252-E85D-475B-809A-DA8ABFA1224E.jpeg
Okej, ja 40 mm Seiko har ju inte tillhört regulariteterna direkt. Skönt att de verkar anpassa sig lite. Skall tydligen vara vÀldigt bra finish ocksÄ?

6F079881-31E5-4C45-A352-2F3E0F7103B7.jpeg

Inköpt denna vecka, samt min första ”riktiga” klocka!
SÄ otrolig, kan ej sluta titta pÄ urtavlan. Funderar Àven pÄ att införskaffa gummiband/nato, dock sÄ Àr jag osÀker var jag kan fÄ tag pÄ sÄdant.

Seiko King Turtle - Save The Ocean Manta Ray
Se om du kan hitta artikelnr. till OEM-gummit som inte Àr sÄ dumt. Annars har du andra alternativ som Crafter Blue etc., som ocksÄ finns med curved ends som passar caset.

Se om du kan hitta artikelnr. till OEM-gummit som inte Àr sÄ dumt. Annars har du andra alternativ som Crafter Blue etc., som ocksÄ finns med curved ends som passar caset.
Jag har kikat pÄ följande:

Seiko 4R36-04Y0 / SRP777J1 / R02F011J0 Gummi Svart 22mm​

Tycker det ser rÀtt bra ut, med Seiko loggan nere vid lÄset ocksÄ. Verkar stÀmma överens med storleken ocksÄ.

Jag har kikat pÄ följande:

Seiko 4R36-04Y0 / SRP777J1 / R02F011J0 Gummi Svart 22mm​

Tycker det ser rÀtt bra ut, med Seiko loggan nere vid lÄset ocksÄ. Verkar stÀmma överens med storleken ocksÄ.
Ser rÀtt ut. Denna sidan har en smidig funktion dÀr du kan söka efter band m.h.a. klockans nr. för att fÄ exakt.

Sen sÄ finns det lite olika varianter pÄ gummi av det utseendet. Antar att det handlar om hur och med vad de framstÀller materialet. Om jag inte har fel sÄ ska bandet hÀr, som kom med min SNE518P1, vara av annan kompott som inte damm fÀster pÄ lika lÀtt.

Okej, ja 40 mm Seiko har ju inte tillhört regulariteterna direkt. Skönt att de verkar anpassa sig lite. Skall tydligen vara vÀldigt bra finish ocksÄ?
Finishen tycker jag Àr riktigt bra.
Jag Àr van vid 42 mm Tudor Chrono sÄ förstÄr nu varför man tycker om 40 mm

Senast Àndrad:
Finishen tycker jag Àr riktigt bra.
Jag Àr van vid 42 mm Tudor Chrono sÄ örstÄr nu varför man tycker om 40 mm
MĂ„nga Seikodykare kvalar ju in dĂ€r pĂ„ just 42, om inte mer. Även om Seiko lyckas bra med att fĂ„ stora klockor att bĂ€ras mindre sĂ„ förblir en stor klocka stor.

Ser rÀtt ut. Denna sidan har en smidig funktion dÀr du kan söka efter band m.h.a. klockans nr. för att fÄ exakt.

Sen sÄ finns det lite olika varianter pÄ gummi av det utseendet. Antar att det handlar om hur och med vad de framstÀller materialet. Om jag inte har fel sÄ ska bandet hÀr, som kom med min SNE518P1, vara av annan kompott som inte damm fÀster pÄ lika lÀtt.
Oj satan vilken bra funktion. Hur smidigt som helst att den ger de möjligheterna. Tack sÄ jÀttemycket!
Ser att mitt nummer Àr

4R36-06Z0​

Tjena!
NÄgon som vet om detta Àr originaldelar eller om nÄgot Àr utbytt? Ser tavlan och mineralen lite frÀsch ut jÀmfört med insert kanske?
4D30B714-3F25-4DB8-B8D6-B92AF7928BE5.jpeg
Edit: Har fÄtt massa tips i systertrÄden.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp