• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

NÀstan fem Är sedan jag gjorde nÄgot pÄ Klocksnack senast, men hoppas att jag Àr förlÄten eftersom jag fortfarande bÀr Seiko :angel:
IMG_3220.jpg

IMG_3226.jpg

Kunde inte bestÀmma mig för vilken bild som Àr bÀst, sÄ det blev bÄda.
VÀlkommen tillbaka in i vÀrmen!!!
 
Hej!

RÀtt ny hÀr men vÀldigt ny pÄ Seiko, kanske trÄden har ett svar. Jag har sett en riktigt snygg klocka, srp465J1,dessvÀrre inte lÀngre i produktion. De vanliga försÀljningskanalerna trÄlade utan resultat. Finns det nÄgra mer specialicerade kanaler som kan sitta pÄ godbitarna?
 
Intressant: har ju SPB147 och den kommer pÄ gummi. Vill nog gÀrna ha lÀnken, Àven om jag nÀstan enbart har mina klockor pÄ gummi, sÄ jag kontaktade nÄgra ADs för att höra vad det kostar:

StjÀrnurmakarna: 5475 kr
Klockmaster: 5290 kr
Klockia: 3700 kr

Intressant att priserna skiljer sig sÄ.
 
Intressant: har ju SPB147 och den kommer pÄ gummi. Vill nog gÀrna ha lÀnken, Àven om jag nÀstan enbart har mina klockor pÄ gummi, sÄ jag kontaktade nÄgra ADs för att höra vad det kostar:

StjÀrnurmakarna: 5475 kr
Klockmaster: 5290 kr
Klockia: 3700 kr

Intressant att priserna skiljer sig sÄ.
Oj. Det var inte jÀttebilligt direkt. Verkar ju faktiskt som Strapcode har lite pÄ gÄng nu. Artikeln Àr gammal men deras kommentar sÀger att det ska komma anpassade stÄllÀnkar i mitten av Februari.


strapcode.png
 
Intressant: har ju SPB147 och den kommer pÄ gummi. Vill nog gÀrna ha lÀnken, Àven om jag nÀstan enbart har mina klockor pÄ gummi, sÄ jag kontaktade nÄgra ADs för att höra vad det kostar:

StjÀrnurmakarna: 5475 kr
Klockmaster: 5290 kr
Klockia: 3700 kr

Intressant att priserna skiljer sig sÄ.
JÀklar...Det Àr inte den lÀnken vÀrd imo.
 
Till alla er som har en SPB147. Hur upplevs tavlan? Är den brun eller svart?
Jag har gillat modellen enda sen den slÀpptes men gillar inte den vita datumskivan. Men nu har ju Seiko slÀppt sÄ mÄnga modeller med samma verk att det borde gÄ att köpa en svart datumskiva att byta med.
 
Till alla er som har en SPB147. Hur upplevs tavlan? Är den brun eller svart?
Jag har gillat modellen enda sen den slÀpptes men gillar inte den vita datumskivan. Men nu har ju Seiko slÀppt sÄ mÄnga modeller med samma verk att det borde gÄ att köpa en svart datumskiva att byta med.
I solljus Àr den brun och nÀr det Àr lite mörkare/vanligt ljus och man bara kollar snabbt sÄ Àr den svart.
Har ocksÄ funderat pÄ datumskivan. Hade varit smutt med brun datumskiva och vita siffror, men kan nöja med en svart skiva. Störs dock inte sÄ mycket pÄ den vita datumskivan.

Jag tycker klockan Àr fantastisk!
Tycker dock inte gummiarmbandet Àr bra. Den dÀr stÄlkeepern Àr urusel pÄ att hÄlla flÀrpen i check.
Köpt Tropic-band (blÄtt och svart) vilket blev riktigt lyckat. InvÀntar möjligheten pÄ ett brunt Tropic vilket jag tror kan bli fullÀndat!
 
Intressant: har ju SPB147 och den kommer pÄ gummi. Vill nog gÀrna ha lÀnken, Àven om jag nÀstan enbart har mina klockor pÄ gummi, sÄ jag kontaktade nÄgra ADs för att höra vad det kostar:

StjÀrnurmakarna: 5475 kr
Klockmaster: 5290 kr
Klockia: 3700 kr

Intressant att priserna skiljer sig sÄ.
290$ pÄ Gnomon watches. Plus frakt/tull/moms..
Screenshot_20210202-171326_Chrome.jpg
 
Äntligen Ă€r vĂ€ntan över, idag fanns den rackaren att hĂ€mta ut!

Grymt nöjd med den, mÄste sÀga att jag gillar den bÀttre Àn min gamla Sarb017.
Seiko har Àven lyckats riktigt bra med lÀnken, kÀnns gedigen och sÀker!

ser fram emot helgen dÄ det blir lite testning av andra band.

DB13A52A-F97E-4A1F-92CF-F1A45D2255BB.jpeg
263C4245-FA98-457E-95F2-3159968385F9.jpeg
 
NÄgon some har erfaranhet av Seikos nya 6R35 i samband med dÄlig tidshÄllning? Hur lÄng tid tar det för AD (Klockmaster Globen) att fixa en 6R35 som tappar tid. Kommer man rucka, serva eller byt verk pÄ en ca sex mÄnader gammal klocka?
 
NÄgon some har erfaranhet av Seikos nya 6R35 i samband med dÄlig tidshÄllning? Hur lÄng tid tar det för AD (Klockmaster Globen) att fixa en 6R35 som tappar tid. Kommer man rucka, serva eller byt verk pÄ en ca sex mÄnader gammal klocka?
Har min SPB143 inne för ÄtgÀrd nu pga dÄlig tidshÄllning. Jag kan Äterkomma med vad de (Klockmagasinet) kommer fram till.
 
Vet nÄgon vilka shroud som Àr gemensamma för olika modeller.
TÀnkte köpa en i stÄl alt skriva ut och testa nÄgra olika fÀrger.

Det gÀller till exempel:
SRPE31K1 vilken har en i stÄl.
samt SNE545 som Àr i plast.

Finns det andra smÄ-tunor som har storlek eller modell som dem?
Visste man alla beteckningar som delar pÄ ringen sÄ Àr det sÄ mycket enklare. :)
 
NÄgon some har erfaranhet av Seikos nya 6R35 i samband med dÄlig tidshÄllning? Hur lÄng tid tar det för AD (Klockmaster Globen) att fixa en 6R35 som tappar tid. Kommer man rucka, serva eller byt verk pÄ en ca sex mÄnader gammal klocka?
KM Globen kunde rucka min, det gör dom sjÀlva sÄ det kunde dom fixa under dagen.
 
Tillbaka
Topp