• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
DÄ blev man plötsligen Àgare till en SPB117! Nu har man Àven skrivit 50 inlÀgg vilket innebÀr att jag fÄr börja annonserna!
TÀnkte lÀgga upp en SKX007 + SKX009 pÄ engÄng!

104F0769-263B-4A09-AD31-24CCD0656D05.jpeg
Ja den Ă€r riktigt bra. Speciellt pĂ„ jubilee 😁
20210205_163805.jpg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att den svarta nya alpinisten pĂ„ lĂ€nk ser sĂ„ himla frĂ€sch ut men tyvĂ€rr sĂ„ kĂ€ndes den för liten pĂ„ min handled. Är ju van med litet rejĂ€lare dykare och sĂ„nt sĂ„ den kĂ€ndes alldeles för pluttig. Men förbaskat fin Ă€r den!
 

Jodisalt

Rolex
DÄ blev man plötsligen Àgare till en SPB117! Nu har man Àven skrivit 50 inlÀgg vilket innebÀr att jag fÄr börja annonserna!
TÀnkte lÀgga upp en SKX007 + SKX009 pÄ engÄng!

104F0769-263B-4A09-AD31-24CCD0656D05.jpeg

Don’t! Som @Mikko Luiro sĂ€ger, du kommer Ă„ngra dig. SĂ„lde min och trodde blint att det bara var att bestĂ€lla en ny om man skulle sakna den... icke sa Nicke!
 
Senast Àndrad:

Code

AKA Vincent B
Bara jag som tycker att dom gamla turtles modellerna Ă€r coolare Ă€n dom nya King Seiko? Tror dom kommer bli mer "klassiska" nu nĂ€r alla turtles kommer med keramiska ringar mm. KĂ€nns Ă€ven pĂ„ nĂ„t sĂ€tt större..hĂ€r Ă€r mina favoriter av dom gamla turtles..😁
8489054_xxl.jpg
846e04793ab4060b48e63ce7f78a8453.jpeg
SRPD46K1-2.jpg
seiko_sbdy041_black_turtle_1564900532_f9fb81a7_progressive.jpg
fbv7v6w1ger51.jpg
Screenshot_20210208-191805_Firefox.jpg
seiko_turtle_srp777_1563954484_35178396_progressive.jpg
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Kan nÄgon av er kunniga sÀga nÄgot om denna?
Är det en frankenwatch eller Ă€r det bara sĂ„ att urtavla och bezel Ă€r bytt? Baksdian sĂ€ger 7002-700J (lĂ€st mig till att det Ă€r en JDM-klocka) men kan inte hitta nĂ„gon med samma tavla och ring.
Visarna Àr dock originalutseende.
Rotorn Àr omÀrkt, vilket ocksÄ Àr skumt?
Jag tycker att de borstade bandhornen gör sig bra! Är det enligt original?

Tavlan Àr fel. Boetten ser polerad ut pÄ baksidan, bezel och visare kan vara korrekt, svÄrt att sÀga. Finns en 7002-trÄd hÀr tror jag. Mitt generella rÄd Àr att hÄlla sig undan 7002, vÀldigt mycket fake/aftermarket.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Man lÀr sig av sina misstag, ha ha! Nej, men det kÀnns vÀl inte sÄ ekonomiskt betungande att ha en eller tvÄ liggandes. Den Àr sÄ klassisk sÄ den Àr kul att ha ÀndÄ tycker jag.

Edit; en lustig sak som jag kom att tÀnka pÄ Àr att nÀr jag pÄ allvar började dyka ned i klockintresset för sisÄdÀr en 6-7 Är sen sÄ tyckte jag att skx sÄg udda ut. Förstod att de var hajpade men det tog ett tag innan jag blev varm för den sjÀlv. Nu har den ju sin sjÀlvklara plats i klocklÄdan, har som sagt haft flera stycken, har moddat och sÄlt, moddat och sÄlt igen men nu fÄr dessa tvÄ i originalskick stanna. Och de ska inte moddas alls!
20210202_083728.jpg
 
Senast Àndrad:

Jodisalt

Rolex
Man lÀr sig av sina misstag, ha ha! Nej, men det kÀnns vÀl inte sÄ ekonomiskt betungande att ha en eller tvÄ liggandes. Den Àr sÄ klassisk sÄ den Àr kul att ha ÀndÄ tycker jag.

Edit; en lustig sak som jag kom att tÀnka pÄ Àr att nÀr jag pÄ allvar började dyka ned i klockintresset för sisÄdÀr en 6-7 Är sen sÄ tyckte jag att skx sÄg udda ut. Förstod att de var hajpade men det tog ett tag innan jag blev varm för den sjÀlv. Nu har den ju sin sjÀlvklara plats i klocklÄdan, har som sagt haft flera stycken, har moddat och sÄlt, moddat och sÄlt igen men nu fÄr dessa tvÄ i originalskick stanna. Och de ska inte moddas alls!
20210202_083728.jpg

Varit i samma sits, att jag tyckte att de sÄg udda ut. Dock har jag alltid saknat klockan nÀr jag vÀl sÄlt en. Idag tycker jag om enkelheten och storleken. FÄr hoppas att den jag har nu stannar ett tag, för 14:e gÄngen :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Haha ni Ă€r goa Ă€ndĂ„! Nu vill jag behĂ„lla dem 😂 @Lord_tito88 @JSI @Mikko Luiro
SjĂ€lv bytte jag bort min skx013 för ca 2 Ă„r sen. Har inte Ă„ngrat det en gĂ„ng eller saknat den en sekund. Var absolut inget ”fel” pĂ„ klockan öht eller sĂ„. Bytte den mot en certina ds action, precidrive, som Ă€ven den Ă€r borta idag. Certinan kan jag faktiskt sakna nĂ„gon gĂ„ng ibland. Men aldrig seikon. SĂ„ Ă€r du inte mer fĂ€st vid dem Ă€n att du redan tĂ€nkt tanken pĂ„ att sĂ€lja sĂ„ gör det och köp nĂ„got du vill ha istĂ€llet. Det har ju tillverkats precis hur mĂ„nga SKX:er som helst sĂ„ inte svĂ„rt att hitta en ny om du skulle sakna den. Vilket jag tvivlar pĂ„...
 

Vigfor

Omega
En frÄga till alla Seiko-kÀnnare!

Vad kan detta vara för modell? Har googlat och misstÀnker att det Àr en samurai, men hittar ingen med delvis grÄ bezel som den hÀr verkar ha.. Tack pÄ förhand!
Skärmavbild 2021-02-10 kl. 17.32.14.png
 
Topp