• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

AlltsĂ„ blev en helt annan klocka med jubilee 😁
20210205_163805.jpg
20210205_162552.jpg
20210205_162622.jpg
Ruggit snyggt faktiskt! Vart Àr jub lÀnken ifrÄn?

BestÀllde en SPB117 tidigare under dagen sÄ lÀngtar tills man fÄr den! Har Àven en jub lÀnk pÄ ingÄng frÄn EBay.
 
Blev sugen pÄ att klicka hem denna, synd bara att den verkar vara omöjlig att fÄ tag pÄ..
Men tÀnkte att Àr det nÄgon som vet hur, OM den finns att hitta nÄnstans, sÄ Àr det ni som hÀnger pÄ den hÀr avdelningen pÄ ks.
SÄ, finns nÄn vÀnlig sjÀlv som har nÄgot tips? :)
Seiko SXGN56P1
4AD04A70-0E59-488A-B1BE-5F5A8E13DAEF.png
 
Blev sugen pÄ att klicka hem denna, synd bara att den verkar vara omöjlig att fÄ tag pÄ..
Men tÀnkte att Àr det nÄgon som vet hur, OM den finns att hitta nÄnstans, sÄ Àr det ni som hÀnger pÄ den hÀr avdelningen pÄ ks.
SÄ, finns nÄn vÀnlig sjÀlv som har nÄgot tips? :)
Seiko SXGN56P1
4AD04A70-0E59-488A-B1BE-5F5A8E13DAEF.png
Amazon, i lager 8/2 1300kr
 
Njuter av badass nykomling en Nos Landmaster 5M65 GMT one piece titanium case med högtryckinjekterad gjuten bezel. Byggkvaliteten Àr astronomiskt hög! Kolfibertavla med applicerade index med otrolig reflektion i omgivande ringarna. Betalade jag mycket? Nej inte om man ser till vad man fÄr och i detta fall finns ingen motsvarighet inom Swiss ur öht pÄ södra sidan 100k.
F6C4D691-C574-46A1-B4A9-AD1101C9EAD2.jpeg
740600E4-014A-440A-99FA-A5AACC4DC52A.jpeg
04535396-43A3-4CF7-AC13-F0124A73CD0A.jpeg
 
Blir lite fundersam över tidshÄllningen pÄ min Mini Turtle. Den köptes ny frÄn butik och till en början höll den tiden med avvikelse pÄ ungefÀr -5 sek/dag (tappade sekunder under anvÀndning men gick i stort sett utan avvikelse nÀr den lÄg oanvÀnd nattetid). Var nöjd med det sÄ slutade kolla tidshÄllningen, men upplevde aldrig att det ökade nÀmnvÀrt frÄn en dag till en annan.
Har nu mÀrkt de senaste dagarna att den ganska stadigt verkar tappa nÀrmare 30 sek/dygn, har anvÀnt den aktivt i en mÄnad ungefÀr. TidshÄllningen kan, om jag förstÄtt det rÀtt, förÀndras lite under första tiden man anvÀnder klockan och tror att det fortfarande Àr inom specifikationerna, om Àn pÄ grÀnsen (4r35 har vÀl +45/-35).

Är det normalt för en ny klocka att skifta sĂ„pass mycket i tidshĂ„llningen under de första veckorna eller Ă€r det hĂ€r nĂ„got jag ska kontakta AD för att fĂ„ Ă„tgĂ€rdat? Jag tycker att -25/-30 sekunder bara pĂ„ ett par veckor kĂ€nns ganska mycket, men det kanske Ă€r vanligt med de hĂ€r urverken. Har som sagt anvĂ€nt den varje dag men precis som alla andra sitter jag mest hemma om dagarna, sĂ„ klockan har ganska sĂ€llan varit utanför ytterdörren, Ă€n mindre utsatts för nĂ„gra skador etc.
Det Àr första gÄngen jag har en helt ny klocka sÄ det hÀr Àr lite okÀnd mark för mig, tror att ni hÀr i trÄden har bÀttre koll pÄ detta.
 
Senast Àndrad:
@jsoderstrom Det Àr normalt att klockan stabiliserar sig pÄ en viss nivÄ efter de första veckorna men dÀremot sÄ Àr -30 s/dygn inte bra. Den torde du fÄ fixad pÄ garantin.
Det Àr det jag hoppas pÄ, vore kanon om det kunde fixas pÄ garantin, men med tanke pÄ att den fortfarande gÄr inom spec vet jag inte hur det funkar. Det Àr ju dock pÄ grÀnsen och -30 kÀnns som ett lite vÀl stort hopp i avvikelse frÄn ursprungliga 5 sekunder. Jag fÄr vÀnda mig till AD'n den Àr köpt frÄn och höra mig för.
 
Det Àr det jag hoppas pÄ, vore kanon om det kunde fixas pÄ garantin, men med tanke pÄ att den fortfarande gÄr inom spec vet jag inte hur det funkar. Det Àr ju dock pÄ grÀnsen och -30 kÀnns som ett lite vÀl stort hopp i avvikelse frÄn ursprungliga 5 sekunder. Jag fÄr vÀnda mig till AD'n den Àr köpt frÄn och höra mig för.
Det tycker jag absolut att du ska göra! Om de Àr litet service minded sÄ hjÀlper de dig nog. Lycka till!
 
Tjena! TÀnkte köpa ett natoband till min SRPD37J1, har dÄlig koll pÄ det hÀr med bandstift. NÄgon som vet vilken storlek jag ska ha?
 
Tillbaka
Topp