• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
Vad Àr detta? Fake..ele ny modell?
Screenshot_20210216-174118_Facebook.jpg
Screenshot_20210216-174122_Facebook.jpg
 

monoton

Omega
Tack, ska kika pÄ det. Det var min första klocka som har hÀngt med i 10+ Är, sÄ den Àr lite speciell för mig. SÄ kommer behÄlla den oavsett, men att köpa en ny till bra pris Àr ocksÄ ett alternativ.
Som @Vincentb sa, köp ett nytt urverk för nÄgon hundring, verktyg för att fÄ av visarna och testa o byt sjÀlv eller be nÄgon. Jag bytte sjÀlv, tog kanske 30min. Finns massvis med youtubevideos hur man gör.
 

Code

AKA Vincent B
NÄgon som har en svart ele blÄ zulu waffle gummi pÄ 20mm till salu? Eller nÄgon annan waffle/tropic i 20mm i BRA kvalitet?
s-l300.jpg
 
Hej, jag har nyligen blivit med SPB143 och skulle vilja ha tips kring tunnare spring bars av bra kvalite. Seikos fat spring bars Àr för grova för nÄgra gummi som jag vill prova.
grym klocka för övrigt!
35E6FB97-C807-45FF-B019-BA67CAA507F4.png

tack pÄ förhand!
Finns nog inga. BĂ€ttre du sĂ€ljer klockan till mig 😉 Nej men stort grattis till en fin fin klocka. Royalstraps har vĂ€l ganska bra bars har jag för mig.
 

Jonjon

Breitling
Tja,

nÄgon hÀr som vet vad man fÄr
Betala för en SPB053? BÄde ny och begagnad.

Är det en vettig klocka? Kanske
NÄgon hÀr som har en sÄn?

mvh
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Gör ett instick. Köpte en lÀnk till min SPB147 som kom pÄ gummi. Men bandstiften Àr pÄ tok för tunna. Kör Seiko olika till gummi och lÀnk? I sÄ fall nÄgon som kan peka mig i rÀtt riktning för att fÄ tag pÄ bandstift som passar lÀnken.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Grymt, jag har nÀmligen bytt min klockan mot em sÄdan nu och tycker faktiskt den Àr riktigt lÀcker och högkvalitativ i kÀnslan.
Fick med original Seiko lĂ€nk ocksĂ„ đŸ€©đŸ€©
HĂ€rligt. Grattis!

Jag kommer inte överens med Seikos dykarförlÀngning sÄ jag kör mest Waffle gummi. Riktigt bra!
20210218_103748.jpg
 

Onkel

Omega
Seiko-Àlskare, nÄgon som har input pÄ Seiko SNZG09? Eller t o m personlig erfarenhet? Hur Àr verken jÀmfört med t ex 7s26 som ju Àr vanliga i SKX (och som gÄr riktigt jÀmnt och fint lÄnga tider utan service)? :)
 
Senast Àndrad:

edlundd

Cartier
Seiko-Àlskare, nÄgon som har input pÄ Seiko SNZG09? Eller t o m personlig erfarenhet? Hur Àr verken jÀmfört med t ex 7s26 som ju Àr vanliga i SKX (och som gÄr riktigt jÀmnt och fint lÄnga tider utan service)? :)

Har haft en SNZG15. Trevlig klocka, om aningen stor för min smak. Kommer ocksÄ ihÄg att jag lite Ängrade att jag inte köpte 13 istÀllet, som har ett polerat case istÀllet för borstat som pÄ 15 (och 09). Men det Àr personlig preferens.

Urverket Àr i praktiken samma som i en SKX - du kommer inte mÀrka nÄgra skillnader som inte beror pÄ allmÀnna diffar verk till verk. Vissa Àr klanderfria, andra Àr inte det...

Om du gillar klockan sÄ köp den! SjÀlv tycker jag att lillebror-modellerna SNK Àr vassare. Om det Àr grön klocka du söker sÄ finns ex. SNK805 !
 

Onkel

Omega
Har haft en SNZG15. Trevlig klocka, om aningen stor för min smak. Kommer ocksÄ ihÄg att jag lite Ängrade att jag inte köpte 13 istÀllet, som har ett polerat case istÀllet för borstat som pÄ 15 (och 09). Men det Àr personlig preferens.

Urverket Àr i praktiken samma som i en SKX - du kommer inte mÀrka nÄgra skillnader som inte beror pÄ allmÀnna diffar verk till verk. Vissa Àr klanderfria, andra Àr inte det...

Om du gillar klockan sÄ köp den! SjÀlv tycker jag att lillebror-modellerna SNK Àr vassare. Om det Àr grön klocka du söker sÄ finns ex. SNK805 !
Stort tack för input!
 
Topp