• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ringswede

Omega
2-Faktor
Nytt o gammalt
 

Bilagor

  • 1613723602779797206688926234974.jpg
    1613723602779797206688926234974.jpg
    289.1 KB · Visningar: 11

TotteH

Patek
2-Faktor
MÄste ju bygga upp lagret av gummin sÄ bestÀllde idag ett GL831 "Irezumi" frÄn Uncle Seiko. Blir intressant, lite udda variant av GL bandet som ska sitta riktigt bra enligt utsago. :) (fÄr se om det tar4 veckor nu att fÄ det).
Irezumi.png
JĂ€kligt snyggt om du frĂ„gar mig đŸ‘ŒđŸ»Kul att det "hĂ€nder" nĂ„got som Ă€ndĂ„ Ă€r lite neutralt 😊
 

Klockankarlsson

Omega
2-Faktor
Hej pĂ„ er, jag Ă€r ute efter en John player special, Ă€r det nĂ„gon som har en eller vet nĂ„gon som som vill avyttra sĂ„ hör gĂ€rna av er 😀
 

1978

Breitling
Hej,
Kalla mig gÀrna klock-noob, det Àr vad jag Àr :)
Har en frÄga om Seiko SKX009K2 om nÄgon vill hjÀlpa mig, pÄ vissa sajter stÄr det att den har safirglas, andra mineralglas.
Är ute efter trevlig klocka (”every day”) och jag tĂ€nker mig att safirglas, automatiskt urverk och vattentĂ€t minst 10bar, helst 20bar Ă€r mina grundkrav.
NÄgra tips? Budget 65k men jag tÀnkte börja med en budget klocka med ovan referenser först pÄ kanske 5k, max 10k.

Tackar :)
 

Ericsson

Omega
Hej,
Kalla mig gÀrna klock-noob, det Àr vad jag Àr :)
Har en frÄga om Seiko SKX009K2 om nÄgon vill hjÀlpa mig, pÄ vissa sajter stÄr det att den har safirglas, andra mineralglas.
Är ute efter trevlig klocka (”every day”) och jag tĂ€nker mig att safirglas, automatiskt urverk och vattentĂ€t minst 10bar, helst 20bar Ă€r mina grundkrav.
NÄgra tips? Budget 65k men jag tÀnkte börja med en budget klocka med ovan referenser först pÄ kanske 5k, max 10k.

Tackar :)
Tja! Ganska sÀker pÄ att skx linjen har seikos hardlex glas som Àr mer reptÄligt Àn mineralglas men mindre reptÄligt Àn safirglas
 

edlundd

Cartier
Tja! Ganska sÀker pÄ att skx linjen har seikos hardlex glas som Àr mer reptÄligt Àn mineralglas men mindre reptÄligt Àn safirglas

StÀmmer, Hardlex Àr Seikos egna och anvÀnds pÄ de flesta klockor i den priskategorin. Mer reptÄligt Àn vanligt mineral men ej som safir. Finns nÄgon skala man kan Googla fram som rangordnar de olika alternativen.

Ska noteras att det finns en poÀng med mineral pÄ dykare dÄ det inte spricker lika lÀtt som safir. BÀttre med en repa Àn sprucket glas pÄ en bruksklocka under vatten.
 

1978

Breitling
Spb117j1. Finns bara svart i just denna utan siffror men olika fÀrger med siffror pÄ tavlan. Vad menar du med hÄller lÀnge?
Tack för svaret. Vad jag menade var nog egentligen, Àr den stark nog att fungera som en varje dag och varje situations klocka utan att slÀnga in handduken efter ett par Är.
 
Topp