• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

_1220252.png
Du har ensam genom dina bilder fÄtt mig svÀngd angÄende 143:an, var tidigare helt sÄld pÄ att Willard skulle vara nÀsta större inköp men börjat kolla mera och mera 143:an nu! :D
 

erikssons

Breitling
Hej! Min SKX007 Àr inne pÄ service. Rotorn Àr lös och den gÄr dÄligt. Jag fick ett prisförslag frÄn urmakaren pÄ att fixa den för 4150,-. Jag frÄgade dÄ vad det istÀllet skulle kosta att byta ut urverket och fick nu ett nytt prisförslag pÄ 3150,-, och dÄ skulle de byta ut klickfjÀdern i bezeln ocksÄ. KÀnner att det Àr mycket pengar för en klocka som i sig inte Àr vÀrd sÄ mycket, iallafall inte pengamÀssigt.
Vad tycker ni? Är det ett rimligt pris, eller vad Ă€r annars ett rimligt pris?

Allt gott!
 
Senast Àndrad:

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Hej! Min SKX007 Àr inne pÄ service. Rotorn Àr lös och den gÄr dÄligt. Jag fick ett prisförslag frÄn urmakaren pÄ att fixa den för 4150,-. Jag frÄgade dÄ vad det istÀllet skulle kosta att byta ut urverket och fick nu ett nytt prisförslag pÄ 3150,-, och dÄ skulle de byta ut klickfjÀdern i bazeln ocksÄ. KÀnner att det Àr mycket pengar för en klocka som i sig inte Àr vÀrd sÄ mycket, iallafall inte pengamÀssigt.
Vad tycker ni? Är det ett rimligt pris, eller vad Ă€r annars ett rimligt pris?

Allt gott!
Leta reda pÄ ett nh36 urverk och byt hos urmakaren. Jag gjorde det pÄ min förra skx013, slutade pÄ strax över 1500 totalt med utbyteskrona.
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Hej! Min SKX007 Àr inne pÄ service. Rotorn Àr lös och den gÄr dÄligt. Jag fick ett prisförslag frÄn urmakaren pÄ att fixa den för 4150,-. Jag frÄgade dÄ vad det istÀllet skulle kosta att byta ut urverket och fick nu ett nytt prisförslag pÄ 3150,-, och dÄ skulle de byta ut klickfjÀdern i bazeln ocksÄ. KÀnner att det Àr mycket pengar för en klocka som i sig inte Àr vÀrd sÄ mycket, iallafall inte pengamÀssigt.
Vad tycker ni? Är det ett rimligt pris, eller vad Ă€r annars ett rimligt pris?

Allt gott!
Om du nu gillar skx som den Àr, omodifierad samt med sina brister sÄ skulle jag om jag vore dig bara bestÀlla en ny pÄ creationwatches.
Jag menar Àven om du Äker pÄ tull sÄ blir det billigare Àn första prisförslaget skulle jag vilja pÄstÄ.
Sen kan du alltid sÀlja din nuvarande som defekt för en tusenlapp.
 

erikssons

Breitling
Om du nu gillar skx som den Àr, omodifierad samt med sina brister sÄ skulle jag om jag vore dig bara bestÀlla en ny pÄ creationwatches.
Jag menar Àven om du Äker pÄ tull sÄ blir det billigare Àn första prisförslaget skulle jag vilja pÄstÄ.
Sen kan du alltid sÀlja din nuvarande som defekt för en tusenlapp.
Tack, ska kika pÄ det. Det var min första klocka som har hÀngt med i 10+ Är, sÄ den Àr lite speciell för mig. SÄ kommer behÄlla den oavsett, men att köpa en ny till bra pris Àr ocksÄ ett alternativ.
 

Code

AKA Vincent B
Tack, ska kika pÄ det. Det var min första klocka som har hÀngt med i 10+ Är, sÄ den Àr lite speciell för mig. SÄ kommer behÄlla den oavsett, men att köpa en ny till bra pris Àr ocksÄ ett alternativ.
Beror pÄ hur mkt du gillar den? Om du tycker det Àr vÀrt..?? Men sjÀlva urverket Àr inte dyrt, men dom tar betalt för jobbet. Annars sÄ kolla efter 7s26 urverk pÄ Ebay och be nÄgon kunnig byta ut den...
 

Bottega

Cartier
Hur skiljer sig sjÀlva klockmodellen frÄn en standard SKX?
Kortfattad: Quartz och Perpetual Calendar.

LĂ„ngfattat:
Saxat frÄn thewatchblog:
  • Model Number: SBCM023
  • Crystal Material: Hardlex crystal
  • Case Diameter: 39mm
  • Movement: 8F35 quartz movement. High accuracy movement accurate within 20 seconds per year.
  • Extra Features: Perpetual calendar, 10 year battery life, and Lumi Brite lume.
  • Water Resistance: 200m / 20 bar. Diving rated according to ISO6245. Features screw down crown and case back as you would expect.
  • Strap Material: Black canvas fabric
FullstÀndig review:


875.webp
 
Kortfattad: Quartz och Perpetual Calendar.

LĂ„ngfattat:
Saxat frÄn thewatchblog:
  • Model Number: SBCM023
  • Crystal Material: Hardlex crystal
  • Case Diameter: 39mm
  • Movement: 8F35 quartz movement. High accuracy movement accurate within 20 seconds per year.
  • Extra Features: Perpetual calendar, 10 year battery life, and Lumi Brite lume.
  • Water Resistance: 200m / 20 bar. Diving rated according to ISO6245. Features screw down crown and case back as you would expect.
  • Strap Material: Black canvas fabric
FullstÀndig review:


875.webp
Denna Àr riktigt cool!
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Hej, jag har nyligen blivit med SPB143 och skulle vilja ha tips kring tunnare spring bars av bra kvalite. Seikos fat spring bars Àr för grova för nÄgra gummi som jag vill prova.
grym klocka för övrigt!
35E6FB97-C807-45FF-B019-BA67CAA507F4.png

tack pÄ förhand!
HĂ€r har du 😊

 

edlundd

Cartier
Kortfattad: Quartz och Perpetual Calendar.

LĂ„ngfattat:
Saxat frÄn thewatchblog:
  • Model Number: SBCM023
  • Crystal Material: Hardlex crystal
  • Case Diameter: 39mm
  • Movement: 8F35 quartz movement. High accuracy movement accurate within 20 seconds per year.
  • Extra Features: Perpetual calendar, 10 year battery life, and Lumi Brite lume.
  • Water Resistance: 200m / 20 bar. Diving rated according to ISO6245. Features screw down crown and case back as you would expect.
  • Strap Material: Black canvas fabric
FullstÀndig review:


875.webp

Tack! Synd att de inte dyker upp oftare, riktigt trevliga. Bra dimensioner i synnerhet.
 
Topp