• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vad tycker panelen om Seiko mods?
30C8B29D-F198-4F0C-8CD8-CBC9EC1C5314.png
Är helt sĂ„ld pĂ„ denna, prickar allt rĂ€tt.

SPB187 tavla
Aftermarket MM visare
NH35 urverk

Är detta som att gĂ„ med en frankenstein eller Ă€r detta vanligt i Seikokretsarna?
@yonsson ditt ord Ă€r lag. Är det ok enligt dig köper jag den direkt.

Antar att jag riskerar att göra bort mig nu eftersom frĂ„gan kanske Ă€r allt för sjĂ€lvklar men jag blottar min okunskap. Vad betyder J och K i Seiko-referenser? Och hur kan man se pĂ„ en klocka om den Ă€r en J eller K? Är den ena bĂ€ttre Ă€n den andra?

Jag tycker det kÀnns lite smutsigt med sÄdana moddar eftersom det stÄr Seiko pÄ tavlan men inte Àr en Seiko. Men det Àr ju inte jag som ska bÀra den sÄ kör pÄ om du Àr sugen.
Den fÄr gÄ, trodde boetten ursprungligen var Seiko men tydligen inte. Enda som Àr Seiko Àr vÀl tavla och urverk...

Har Seiko nÄgon blÄ 40mm dykare?

Den fÄr gÄ, trodde boetten ursprungligen var Seiko men tydligen inte. Enda som Àr Seiko Àr vÀl tavla och urverk...

Har Seiko nÄgon blÄ 40mm dykare?
MÄnga tavlor brukar det stÄ Seiko pÄ fast de inte Àr tillverkade av Seiko. Bara sÄ du vet.
BlÄ dykare frÄn Seiko, sÄ tÀnker jag spontant pÄ SPB149 (40.5mm).

En vecka med SPB151 pÄ armen. Har nog aldrig varit sÄ hÀr nöjd med en klocka, föll direkt och har inte velat ta av den sedan dess.
Sitter sÄ skönt, gedigen byggkvalitet, mÄnga trevliga detaljer som fÄngar ljuset.
Skadar ju inte heller att den bara avvikit med nÄgon sekund sedan jag drog igÄng den.
2021_0602_19505600-01.jpeg

2021_0602_19512100-01.jpeg

2021_0602_19521600-02.jpeg

Är den frĂ„n en svensk AD? BestĂ€llde min via lokala klockmaster-butik samma dag dom blev officiella men dom sa senast för en vecka sedan att dom saknade leveransdatum för min klocka fortfarande :(
Den Àr köpt hos AD i Sverige. DÀr ser man, trÄkigt men den kommer nog snart :)

Jag gillar verkligen den dÀr tavlan.
Ja den Àr riktigt trevlig och enormt lyft med safirglas samt keramisk vridring. Som med mÄnga andra klockor har jag gÄtt frÄn att tycka den Àr skitful till riktigt snygg. Jag tenderar göra 180graders svÀngar titt som tÀtt i takt med att smak och tycke förÀndras :D

Prövat mÄnga av seikos dykare nu men första gÄngen jag Àgt en turtle och mÄste sÀga att den Àr grym:)
C81663C4-E418-48FE-B501-54099AB862A4.jpeg
+1
Jag har dock ocksÄ Àgt tvÄ tidigare turtles, ca 7-8 stycken SKX i olika varianter, en grön Willard och en sumo. Men King Turtle Àr i en annan klass mÄste jag sÀga!

• Like
Reactions: C-J
Tillbaka
Topp