• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Trevlig liten rackare! 😎
IMG_20210527_183133.jpg

Finns det nÄgot ersÀttningsverk till denna 7123-823B? Har sökt en en icke issued klocka som möjlig donator ett tag men finner ingen, sÄ vad finns för alternativ? Finns nÄgon annan modell av 7123 som passar rakt i?

99A063AA-3BC2-4859-90A8-CBAC0050D7A4.jpeg

FĂ„r hĂ€nga hĂ€r nu efter sĂ„lt av ”allt”! utom denna och min SLA033
F35BA469-7820-4956-91F6-F02137CB2101.jpeg

Ful (bandet),knepig, konstig. Allt detta gör den charmig, spĂ€nnande och kul! đŸ€“

Älskar nĂ€r Seiko vĂ„gar, Ă€ven denna Ă€r ju udda och cool 😎

Halloj!! Har införskaffat mig en spb117j1. Tycker kompassdelen sitter vĂ€ldigt snett pĂ„ den, man ser tydligt att sekundstrecken Ă€r korta vid ca kl 10 och vĂ€ldigt lĂ„nga vid ca kl 4/5. Är detta normalt? Sen tycker jag den gĂ„r vĂ€ldigt dĂ„ligt, redan efter ca ett halvt dygn har den gĂ„tt 15 sekunder fel? Vet att den Ă€r specad för ungefĂ€r det men kĂ€nns som det Ă€r vĂ€ldigt mycket.

Fick hem feta bandstift frÄn Royal Straps idag, sÄ nu blir det nog lÀnk ett tag pÄ SPB151:an.
5F9D78B2-E19E-4C64-B2F9-1B2F3A1174C6.jpeg
PĂ„ vissa bilder ser tavlan pĂ„ SPB151 nĂ€stan grĂ„ ut? Dock svĂ„rt att tolka bilder nĂ€r folk anvĂ€nder filter etc. Undrar dĂ€rför hur den svarta tavlan upplevs i vardagen? :) Är grymt sugen pĂ„ en igen efter att jag hade den gröna ett tag förra Ă„ret :)

PĂ„ vissa bilder ser tavlan pĂ„ SPB151 nĂ€stan grĂ„ ut? Dock svĂ„rt att tolka bilder nĂ€r folk anvĂ€nder filter etc. Undrar dĂ€rför hur den svarta tavlan upplevs i vardagen? :) Är grymt sugen pĂ„ en igen efter att jag hade den gröna ett tag förra Ă„ret :)
Intressant att du nÀmner det, satt och reflekterade över det sÄ sent som igÄr! Beror pÄ ljuset, oftast upplevs den som helt svart, men avgjort grÄ nÀr solen ligger pÄ. Officiellt ska den vÀl vara mattsvart?
HÀr kommer tvÄ oredigerade bilder i dagsljus:
IMG_20210529_090748__01.jpg

IMG_20210529_090815.jpg

Jag Àr mycket nöjd med klockan sÄ hÀr lÄngt, inte ens sugen pÄ att byta om till nÄtt annat för tillfÀllet.

Senast Àndrad:
Intressant att du nÀmner det, satt och reflekterade över det sÄ sent som igÄr! Beror pÄ ljuset, oftast upplevs den som helt svart, men avgjort grÄ nÀr solen ligger pÄ. Officiellt ska den vÀl vara mattsvart?
HÀr kommer tvÄ oredigerade bilder i dagsljus:
IMG_20210529_090748__01.jpg

IMG_20210529_090815.jpg

Jag Àr mycket nöjd med klockan sÄ hÀr lÄngt, inte ens sugen pÄ att byta om till nÄtt annat för tillfÀllet.
Tack för svar! FörstÄr att du Àr nöjd

Provkör den gröna Captain Willard. VÀldigt bekvÀm att bÀra men 2-3 mm större Àn jag normalt bÀr sÄ kÀnns stor. Men Àr kanske en vanesak. Lite sugen pÄ att skaffa en lÀnk till den.
Va tror ni om denna, Àr den legit???
90DCE0EF-FD05-4410-9190-EBA2BCD9CCC3.jpeg

Provkör den gröna Captain Willard. VÀldigt bekvÀm att bÀra men 2-3 mm större Àn jag normalt bÀr sÄ kÀnns stor. Men Àr kanske en vanesak. Lite sugen pÄ att skaffa en lÀnk till den.
Va tror ni om denna, Àr den legit???
90DCE0EF-FD05-4410-9190-EBA2BCD9CCC3.jpeg
Hört att Uncle Seiko slÀpper lÀnk i sommar annars om du orkar vÀnta

Ă€r nog originallĂ€nk som Ă€r mest aktuellt iom att den Ă€r behandlad med diashield (eller vad det heter). Fick prisuppgift frĂ„n Globen och dĂ„ kostar lĂ€nken 4400kr đŸ˜©đŸ˜ł
FörstĂ„r! Men 4400:- lĂ„ter kraftigt överprisat sett till vad man fĂ„r. Åtminstone om man fĂ„r lov att utgĂ„ frĂ„n vad man sett / hört i reviews pĂ„ YT.

FörstĂ„r! Men 4400:- lĂ„ter kraftigt överprisat sett till vad man fĂ„r. Åtminstone om man fĂ„r lov att utgĂ„ frĂ„n vad man sett / hört i reviews pĂ„ YT.

ja det Ă€r vĂ€ldigt mycket... kanske blir att vĂ€nta pĂ„ Uncle Seikos lĂ€nk. FĂ„r se hur jag gör. Eller sĂ„ köper jag en spb151 oxĂ„đŸ˜

Tjenare!
NÄgon som har koll pÄ hur stort en king turtle bÀrs? har en seiko safari arnie som Àr 48mm samt 50,5 mm lug-lug. Turteln borde ju inte bÀras större?

Nu slÀpps snart SPB213 med ett förbokningspris pÄ 12K istÀllet för ordinarie 15K. What to do? What to do?

Hej alla glada Seiko-fantaster! IkvÀll firar vi mitt första inlÀgg pÄ KS (Àven om jag lurkat hÀr, i det tysta, ett bra tag!).

Har snöat in mig som sjutton pĂ„ en limiterad cocktial-modell frĂ„n nĂ„gra Ă„r sedan och behöver er hjĂ€lp. Det gĂ€ller SARY089 'Cherry Blossom', tycker den fullstĂ€ndigt magisk ut! Vi snackar dock en klocka som retailades för ~ 420 USD och som nu ligger pĂ„ 7-9k SEK + tull & moms vilket jag tycker Ă€r ganska steep. Är jag galen som Ă€ndĂ„ övervĂ€ger det hela?

Hej alla glada Seiko-fantaster! IkvÀll firar vi mitt första inlÀgg pÄ KS (Àven om jag lurkat hÀr, i det tysta, ett bra tag!).

Har snöat in mig som sjutton pĂ„ en limiterad cocktial-modell frĂ„n nĂ„gra Ă„r sedan och behöver er hjĂ€lp. Det gĂ€ller SARY089 'Cherry Blossom', tycker den fullstĂ€ndigt magisk ut! Vi snackar dock en klocka som retailades för ~ 420 USD och som nu ligger pĂ„ 7-9k SEK + tull & moms vilket jag tycker Ă€r ganska steep. Är jag galen som Ă€ndĂ„ övervĂ€ger det hela?
Fin klocka men jag hade hellre köpt en ordinarie modell med vit urtavla som jag tycker Àr lika fin :) lycka till!

Tillbaka
Topp