FÄr prova och se vad handleden tyckerDet Àr ju en bra deal, osvosv. Men min magkÀnsla sÀger Seiko kommer slÀppa en med svart bezel efter, vilket Àr nog finare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
FÄr prova och se vad handleden tyckerDet Àr ju en bra deal, osvosv. Men min magkÀnsla sÀger Seiko kommer slÀppa en med svart bezel efter, vilket Àr nog finare.
Tack för svar! Var och kikade pÄ SRPB43 med isblÄ tavla idag och den kÀnns ganska given... Vad kan man vÀnta sig av 4R35-verket? Kommer man gÄ runt och störa sig pÄ att klockan tappar tiden?!Fin klocka men jag hade hellre köpt en ordinarie modell med vit urtavla som jag tycker Àr lika finlycka till!
Den Àr riktigt fin. Jag har en srpd97 med samma urverk. GÄr riktigt bra tycker jag, ca +5spd under den tid jag haft den.Tack för svar! Var och kikade pÄ SRPB43 med isblÄ tavla idag och den kÀnns ganska given... Vad kan man vÀnta sig av 4R35-verket? Kommer man gÄ runt och störa sig pÄ att klockan tappar tiden?!
Det lÄter ju alla tiders!Den Àr riktigt fin. Jag har en srpd97 med samma urverk. GÄr riktigt bra tycker jag, ca +5spd under den tid jag haft den.
SeikomÄndag, sedan i onsdags!Hörde jag SeikomÄndag?
![]()
Halloj!! Har införskaffat mig en spb117j1. Tycker kompassdelen sitter vĂ€ldigt snett pĂ„ den, man ser tydligt att sekundstrecken Ă€r korta vid ca kl 10 och vĂ€ldigt lĂ„nga vid ca kl 4/5. Ăr detta normalt? Sen tycker jag den gĂ„r vĂ€ldigt dĂ„ligt, redan efter ca ett halvt dygn har den gĂ„tt 15 sekunder fel? Vet att den Ă€r specad för ungefĂ€r det men kĂ€nns som det Ă€r vĂ€ldigt mycket.
Tidochting brukar haHej, vart kan man köpa seikos jubilee till skx007/009?
Har googlat men hittar inget i Europa.
https://www.watchpartsplaza.com/us/steel-bracelet-for-seiko-6309-7040.htmlHej, vart kan man köpa seikos jubilee till skx007/009?
Har googlat men hittar inget i Europa.
Tidochting brukar ha
Tack
De hÀr Àr i NederlÀndernaTack. TÀnkte om det fanns nÄgon i Europa, sÄ att man slipper tullavgifter m.m
Moddar i all Àra, men ska jag vara Àrlig sÄ Àr det rÀtt töntigt att ha en klocka som försöker se ut som en rolex... För mig gÄr det fetbort!Vad tycker panelen om Seiko mods?
Ăr helt sĂ„ld pĂ„ denna, prickar allt rĂ€tt.![]()
SPB187 tavla
Aftermarket MM visare
NH35 urverk
Ăr detta som att gĂ„ med en frankenstein eller Ă€r detta vanligt i Seikokretsarna?
Nej, nĂ„gon frankenstatus kan du vĂ€l Ă€ndĂ„ inte avnjuta om den Ă€r byggd av tredjepartsdelar.Ăr detta som att gĂ„ med en frankenstein