Du har ingen hemförsÀkring som tÀcker lagning eller ny klocka?Jo jag kÀnner ocksÄ det, de borde vÀl komma med en offert pÄ vad det kommer kosta? Eller gör Seiko den bedömningen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Du har ingen hemförsÀkring som tÀcker lagning eller ny klocka?Jo jag kÀnner ocksÄ det, de borde vÀl komma med en offert pÄ vad det kommer kosta? Eller gör Seiko den bedömningen?
Kan man inte bara byta urverket om det blir för dyrt och omstÀndigt?Hej, lÀmnade in SARB017 hos urmakaren i lördags för ruckninga efter att jag tappat klockan i golvet. IgÄr fick jag ett sms dÀr det stod att de mÄste skicka in klockan till Seiko och att de Äterkommer. Vad betyder detta? KÀnns som att det kan bli dyrt.
![]()
Jo det Àr nÄgot sÄdant jag gissar pÄ, de kunde ju ha ringt mig innan kÀnner jag.Skulle tro att de skickar den till Optura i Norge och de ger ett kostnadsförslag.
Tror tyvÀrr inte att den tÀcker nÄgot sÄdantDu har ingen hemförsÀkring som tÀcker lagning eller ny klocka?
Jo det skulle sÀkert gÄ, min kunskap dÀr Àr dock 0, har sett en del Youtube och det verkar vÀldigt omstÀndigt.Kan man inte bara byta urverket om det blir för dyrt och omstÀndigt?
![]()
Seiko Mechanical 6R15 Movement Replacement For Sale - NE15
Seiko Mechanical 6R15 / NE15 movementwww.watchpartsplaza.com
Jo jag kÀnner ocksÄ det, de borde vÀl komma med en offert pÄ vad det kommer kosta? Eller gör Seiko den bedömningen?
Kan man inte bara byta urverket om det blir för dyrt och omstÀndigt?
![]()
Seiko Mechanical 6R15 Movement Replacement For Sale - NE15
Seiko Mechanical 6R15 / NE15 movementwww.watchpartsplaza.com
Det Àr pengar jag Àr tveksam pÄ att lÀgga i nulÀget.Jag gjorde samma resa med en Sarb017 jag hade för nÄgra Är sen och dÄ bytte Optura hela verket. Har för mig att det gick pÄ strax över 3000kr.
Klassiskt brunt kanske (mörkare)?Testar grönt mocka-band pÄ min snkl41, tycker det blev rÀtt bra. Har ni nÄgra tips pÄ band till den hÀr klockan?![]()
Jag sjÀlv Àr inne pÄ att investera i en SNKL17 (ocksÄ), och tror att ett brunt band kan passa till det?Klassiskt brunt kanske (mörkare)?![]()
Den dÀr kan du nog para med det mesta men lÀder skulle jag sÀga passar fint pÄ den!Testar grönt mocka-band pÄ min snkl41, tycker det blev rÀtt bra. Har ni nÄgra tips pÄ band till den hÀr klockan?![]()
Kanske canvasband typ Barton i fÀrger du trivs med? Det mesta borde funka.Testar grönt mocka-band pÄ min snkl41, tycker det blev rÀtt bra. Har ni nÄgra tips pÄ band till den hÀr klockan?![]()
35:an Àr lite tunnare och har 20 timmar lÀngre gÄngreserv.Caliber 6R15 & Caliber 6R35
vad Àr skillnaden mellan dessa bÄda verk, Àr 35an 'bÀttre' Àn 15?
Tack!35:an Àr lite tunnare och har 20 timmar lÀngre gÄngreserv.
Ja canvas funderade jag ocksÄ pÄ, det kan nog bli nÄt sÄnt i framtidenKanske canvasband typ Barton i fÀrger du trivs med? Det mesta borde funka.
![]()
Helt magisk!Vill bara hypa moderna MM300:
![]()
Helt enig! Jag köpte den i somras frÀmst som en sommarklocka, men tror den kommer fÄ liva upp mÄnga grÄa höst- och vinterdagar medDen hÀr landade igÄr! Haft 143an tidigare men tycker nog den hÀr Àr bÀttre. Roligare fÀrgsÀttning, speciellt hur vridningen gÄr ifrÄn blÄ till svart i olika ljus
![]()
Har vi en SPB-beef pÄ gÄng i trÄden..?![]()
DÄ checkar den bÀsta () SPB:n in och önskar glad fredag!
![]()