Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Köp Uncle Seiko istÀlletVar köper man Dalp1 these days?
japanVar köper man Dalp1 these days?
Hehe, inte lĂ€ttEn lĂ€ttare dunst av Ă„ngest, sjĂ€lvförakt och skam har blĂ„st in som ett impulsköp frĂ„n Japan. Behöver jag den? Nej. Vill jag ens ha den? Jag vet inte. ĂndĂ„ sitter jag hĂ€r med en pervers liten kĂ€nsla av nöjdhet och en SBTR029. Tur att den i alla fall var billig.
![]()
Grattis! HÀrlig fÀrg pÄ den!Nu Àr den hÀr! Första klockan. Fattar grejen med klockor nu tror jag. Jag Àr kÀr.![]()
Visste jag att man behövde verktyg för att byta band? Nej. Kan lÀmnas in till urmakare som fixar eller?Grattis! HÀrlig fÀrg pÄ den!
Urmakare löser det. GÄr och fixa sjÀlv ocksÄ med rÀtt verktyg, kan vara bra och haVisste jag att man behövde verktyg för att byta band? Nej. Kan lÀmnas in till urmakare som fixar eller?
Tack, Àr skitnöjd med fÀrgen.
Mitt tips Àr att köpa ett verktyg för bandbyte och pyssla med det sjÀlv. Det Àr kul att hÄlla pÄ med sÄnt tycker jag.Visste jag att man behövde verktyg för att byta band? Nej. Kan lÀmnas in till urmakare som fixar eller?
Tack, Àr skitnöjd med fÀrgen.
VÀlkommen tillbaka!LÀnge sedan 7548an satt pÄ Z199 men idag hÀnde det! Snart fyller den 41Är.
![]()
![]()
![]()
Stort tack! Den har ju inte lÀmnat men har anvÀnts lite mer sÀllan den senaste tiden.VÀlkommen tillbaka!![]()
Lustigkurre dÀr, som min mamma skulle sÀga.Stort tack! Den har ju inte lÀmnat men har anvÀnts lite mer sÀllan den senaste tiden.
Okej, vad ska jag köpa?Mitt tips Àr att köpa ett verktyg för bandbyte och pyssla med det sjÀlv. Det Àr kul att hÄlla pÄ med sÄnt tycker jag.![]()
FÀrgen pÄ urtavlan Àr 10/10, men bandet Àr inge vidare faktiskt. Har köpt ett mockaband som jag tror kommer att funka bÀttre. Just nu kÀnns det som att ha en kartong pÄ runt handleden. Inte sÀrskilt snyggt eller, men man kan inte fÄ allt!Grattis! HÀrlig fÀrg pÄ den!
DÀr var den ju!Nu Àr den hÀr! Första klockan. Fattar grejen med klockor nu tror jag. Jag Àr kÀr.![]()
Jag ska definitivt kolla upp med Quick release. Har tummen mitt i handen. Tack för tipset!DÀr var den ju!Verkligen grym, grattis igen! Kan rekommendera att köpa ett bra bandstiftverktyg likt detta pÄ Watchwear. Med bra menas mindre risk att slinta och repa klockan. Men det finns billigare ocksÄ om du letar. Sen kan jag rekommendera att du kollar pÄ nya band med sÄ kallad 'Quick release'. Det gör bandbytet busenkelt och du riskerar inte att repa boetten.
![]()
Bergeon bandstiftsverktyg 6767F - Watchwear.se
Bandstiftsverktyg frÄn Bergeon av toppkvalitet, anvÀnds av professionella urmakare och uppskattat av klocksamlare vÀrlden över.watchwear.se
Jag tror inte att det Àr jÀttesvÄrt att fÄ tag i en begagnad. Ligger uppe lite titt som tÀtt pÄ köp och sÀlj. Det Àr nog vÀrre att fÄ tag pÄ en ny.Hej alla Seiko Àlskare! Jag funderar lite pÄ att köpa mig en Sarb017 gröna, Àr dom svÄra fÄ tag i?