Man mĂ„ste ju börja nĂ„nstans, lycka till i jakten pĂ„ första pjĂ€sen.Okej, dĂ„ Ă€r jag med. Ăr som sagt n00b-deluxe. Har inte ens en klocka Ă€n haha!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Man mĂ„ste ju börja nĂ„nstans, lycka till i jakten pĂ„ första pjĂ€sen.Okej, dĂ„ Ă€r jag med. Ăr som sagt n00b-deluxe. Har inte ens en klocka Ă€n haha!
Den Àr pÄ vÀg, men den fanns inte i lager vid bestÀllning sÄ fÄr trÀna tÄlamod denna vecka. Har jag redan kollat ut min andra klocka? Ja kanske.Man mÄste ju börja nÄnstans, lycka till i jakten pÄ första pjÀsen.
Det Àr charmen med denna sjukdom, man har alltid siktet instÀllt pÄ nÀsta klocka.Den Àr pÄ vÀg, men den fanns inte i lager vid bestÀllning sÄ fÄr trÀna tÄlamod denna vecka. Har jag redan kollat ut min andra klocka? Ja kanske.
Ful Àr den ju inte!
Seiko har en vÀldigt intressant historia att lÀsa in sig pÄ. Och om man som jag snöat in sig pÄ deras vintage modeller sÄ Àr det ett djupt svart hÄl att försvinna ner iNy pÄ forumet och pÄ klockor. (InvÀntar min första klocka, som Àr en Seiko) jag har snöat in lite pÄ Seiko av nÄgon anledning.
Vad gillar ni med Seiko?
Verkar inte bÀttre Àn sÄ haha!Det Àr charmen med denna sjukdom, man har alltid siktet instÀllt pÄ nÀsta klocka.
Den ska jag lÀsa mer om! Referensen Àr jag osÀker pÄ, men det Àr deras gröna cocktail time. Tyckte tavlan var sÄ föreeeeebannat snygg!Seiko har en vÀldigt intressant historia att lÀsa in sig pÄ. Och om man som jag snöat in sig pÄ deras vintage modeller sÄ Àr det ett djupt svart hÄl att försvinna ner iFinns fortfarande mycket prisvÀrd modeller att hitta. Kollar man pÄ dagens sortiment sÄ finns det ju minst sagt ett utbud som Àr enormt. Finns en Seiko för alla smaker. Blev nyfiken pÄ vilken modell du har/ska bestÀlla?
SRPE45J1Seiko har en vÀldigt intressant historia att lÀsa in sig pÄ. Och om man som jag snöat in sig pÄ deras vintage modeller sÄ Àr det ett djupt svart hÄl att försvinna ner iFinns fortfarande mycket prisvÀrd modeller att hitta. Kollar man pÄ dagens sortiment sÄ finns det ju minst sagt ett utbud som Àr enormt. Finns en Seiko för alla smaker. Blev nyfiken pÄ vilken modell du har/ska bestÀlla?
Wow, den Àr ju riktigt snygg! Vilket första köp, grattis!SRPE45J1
Lyckades hitta den.
Fin klocka! Jag har en SPB213 som jag antar har samma lÀnk som din SPB417. Jag tycker lÀnken Àr aningen klumpig och Àr sjÀlv inte överdrivet förtjust i den. Nu vet jag inte hur stor prisskillnaden Àr, men jag skulle inte nödvÀndigtvis lÀgga massa extra för originallÀnken.
Jag blir förhoppningsvis nöjd. Den blÄa Àr ocksÄ riktigt snygg, men den gröna kÀndes "ivy" pÄ nÄgot sÀtt, vilket Àr en estetik jag uppskattar. Har dessutom. smalast handleder vÀster om Ryssland, sÄ det mÄste nog bli 38mm oavsett. Har ocksÄ kikat pÄ en dykare pÄ 38mm men det fÄr verkligen vÀnta. (till sommaren iaf)Wow, den Àr ju riktigt snygg! Vilket första köp, grattis!![]()
Jag tycker ocksÄ om Seiko. Finns sÄ mycket att vÀlja pÄ, massor av dykare sÄ klart, dressare, flygare, fÀltare... Till ett överkomligt pris fÄr man massor med klocktillverkarhistoria och egen (i mitt tycke nÀstan alltid snygg) design.Ny pÄ forumet och pÄ klockor. (InvÀntar min första klocka, som Àr en Seiko) jag har snöat in lite pÄ Seiko av nÄgon anledning.
Vad gillar ni med Seiko?
Jag tycker ocksÄ om Seiko. Finns sÄ mycket att vÀlja pÄ, massor av dykare sÄ klart, dressare, flygare, fÀltare... Till ett överkomligt pris fÄr man massor med klocktillverkarhistoria och egen (i mitt tycke nÀstan alltid snygg) design.
Bra vÀg in i hÄlet
![]()
NÀr du fÄtt hem den fÄr du gÀrna lÀgga upp lite bilder hÀr och sÀga vad du tycker om den. Handlederna Àr du inte ensam om. Du har precis avslöjat varför jag kör vintageJag blir förhoppningsvis nöjd. Den blÄa Àr ocksÄ riktigt snygg, men den gröna kÀndes "ivy" pÄ nÄgot sÀtt, vilket Àr en estetik jag uppskattar. Har dessutom. smalast handleder vÀster om Ryssland, sÄ det mÄste nog bli 38mm oavsett. Har ocksÄ kikat pÄ en dykare pÄ 38mm men det fÄr verkligen vÀnta. (till sommaren iaf)
Skön samling, tycker 013:en inte passar in dÀr. DÀrför bör du sÀlja den till mig.Jag tycker ocksÄ om Seiko. Finns sÄ mycket att vÀlja pÄ, massor av dykare sÄ klart, dressare, flygare, fÀltare... Till ett överkomligt pris fÄr man massor med klocktillverkarhistoria och egen (i mitt tycke nÀstan alltid snygg) design.
Bra vÀg in i hÄlet
![]()
Det ska jag göra!NÀr du fÄtt hem den fÄr du gÀrna lÀgga upp lite bilder hÀr och sÀga vad du tycker om den. Handlederna Àr du inte ensam om. Du har precis avslöjat varför jag kör vintage35-37 mm Àr min sweetspot men framförallt Àr det tjockleken pÄ mÄnga nya klockor jag har svÄrt för.
Haha, lillen ska ingenstans! Men du kan i alla fall fÄ en skx-storleksjÀmförelse...Skön samling, tycker 013:en inte passar in den. DÀrför bör du sÀlja den till mig.![]()
@MaxerHaha, lillen ska ingenstans! Men du kan i alla fall fÄ en skx-storleksjÀmförelse...
![]()
Va tvungen Ä blÀddra tillbaka i trÄden för Ä spana pÄ din tonfisk. Riktigt ball.Min första Tuna (SBBN033). Mycket cool klocka!
![]()
Va tvungen Ä blÀddra tillbaka i trÄden för Ä spana pÄ din tonfisk. Riktigt ball.
Tycker det Àr ocharmigt till max. FörstÄr inte hur man kan vara nöjd med en sned klocka pÄ armen men alla Àr vi olika![]()
En sned Seiko Àr en Àkta Seiko
![]()
Nja, det Àr ju synd att de ska ha dessa problem. Det kostar onekligen en skugga över mÀrket att man förvÀntar sig problem med linjeringen....men Àr det verkligen en slogan att efterstrÀva och nÄgot man som slutkund ska acceptera? Tja, det fÄr vÀl var och en bedöma fast jag tycker din klocka Àr en klassisk skönhet hursomhelst.
Exakt sÄ, problemet kan vÀl fÄ lyftas fram utan att ogilla mÀrket som sÄdant, har flera stycken sjÀlv sÄ förstÄ mig rÀtt.Nja, det Àr ju synd att de ska ha dessa problem. Det kostar onekligen en skugga över mÀrket att man förvÀntar sig problem med linjeringen.
Med det sagt sÄ tycker jag ÀndÄ att Seiko fortfarande erbjuder nÄt unikt i klockbranschen. Jag bara gillar dem helt enkelt!
Seiko sne569p1 nÄgon?
Jag har eventuellt redan planerat ett andra köp.
VÀrt med en solarklocka för över 5k?
En del hÀvdar att klockan Àr överprisad.
NÄn som Àger en och har lust att elaborera lite?