Efter lite reasearch sÄ har jag kommit fram till att det ej Àr en Skx-lÀnk. LÀnken kunde inte ens ta Skx-bandstift.SÄ hÀr ser min originallÀnk ut. Mittenbitarna Àr ju ihÄliga men de yttre ser solida ut. Hur ser lÄset ut pÄ din?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Efter lite reasearch sÄ har jag kommit fram till att det ej Àr en Skx-lÀnk. LÀnken kunde inte ens ta Skx-bandstift.SÄ hÀr ser min originallÀnk ut. Mittenbitarna Àr ju ihÄliga men de yttre ser solida ut. Hur ser lÄset ut pÄ din?![]()
Ăr klockan ok i övrigt dĂ„?Efter lite reasearch sĂ„ har jag kommit fram till att det ej Ă€r en Skx-lĂ€nk. LĂ€nken kunde inte ens ta Skx-bandstift.
![]()
Ja, den Ă€r ok i övrigt. Bara lĂ€nken som Ă€r knasig.Ăr klockan ok i övrigt dĂ„?
Det Àr en AM-lÀnk. Typ SeikokopiaJa, den Àr ok i övrigt. Bara lÀnken som Àr knasig.
Ăr du sĂ€ker? Nu nĂ€r du sĂ€ger det sĂ„ kom jag att inse att finishen pĂ„ lĂ€nken skiljer mot boetten, samt sĂ„ ser Seikotexten pĂ„ claspen skum ut.Det Ă€r en AM-lĂ€nk. Typ Seikokopia
Inte hundra just i ditt fall. Men jag har sett sĂ„dana lĂ€nkar tidigare och det har varit kopiorĂr du sĂ€ker? Nu nĂ€r du sĂ€ger det sĂ„ kom jag att inse att finishen pĂ„ lĂ€nken skiljer mot boetten, samt sĂ„ ser Seikotexten pĂ„ claspen skum ut.
Okej, jag trodde det var en lÀnk till nÄgon annan modell. Sjukt att man kopierar precis allt nuförtiden.Inte hundra just i ditt fall. Men jag har sett sÄdana lÀnkar tidigare och det har varit kopior
Jag sÀger inte att just din lÀnk Àr en sÄdan kopia. Men den ser misstÀnkt lik andra kopior jag settOkej, jag trodde det var en lÀnk till nÄgon annan modell. Sjukt att man kopierar precis allt nuförtiden.
Det du skrivit som referens Àr dess serienummer vilket daterar den till februari 1977. Första siffran Àr Ärtalet och andra mÄnaden. SÄ man mÄste alltsÄ Àven kolla upp referensen som pÄ din klocka Àr 7009-8081 för att se nÀr den tillverkades dÄ Ärtalet inte avslöjar vilket Ärtionde. Googlade snabbt pÄ referensen och fick upp en artikel om en liknande som ocksÄ Àr frÄn 1977: https://www.worthpoint.com/worthopedia/vintage-seiko-7009-8081-automatic-543248023Hej!
SvÀrmor hittade sin morfars gamla Seiko och frÄgade mig om jag kunde ta fram mer info om den.. men hittar nada. NÄgon som kan lista ut Ärtal eller annan info?
ref: 721114
![]()
![]()
Tack!
Ingen fröjd för ögat direkt. Nej.hiss eller diss? (bilden Àr skapad av en privatperson och inte seiko)![]()
I love it (Àrligt)!!! Och Arnie borde haft huvudrollen i Apocalypse Now. ;-)hiss eller diss? (bilden Àr skapad av en privatperson och inte seiko)![]()
Det du skrivit som referens Àr dess serienummer vilket daterar den till februari 1977. Första siffran Àr Ärtalet och andra mÄnaden. SÄ man mÄste alltsÄ Àven kolla upp referensen som pÄ din klocka Àr 7009-8081 för att se nÀr den tillverkades dÄ Ärtalet inte avslöjar vilket Ärtionde. Googlade snabbt pÄ referensen och fick upp en artikel om en liknande som ocksÄ Àr frÄn 1977: https://www.worthpoint.com/worthopedia/vintage-seiko-7009-8081-automatic-543248023
Ăsch dĂ„! SĂ„ lite sĂ„ah sĂ„ trög, tĂ€nkte lite fel!
Tack för hjÀlpen!
SQ stÄr det, betyder vÀl bara seiko quartz om jag fattat rÀtt. Kollar du baksidan borde det finnas ett 8-teckens referensnummer i stil med 0x00-1234. testa att söka efter det pÄ internet.Hej Seiko-proffs!
Min sambo hittade hennes bortgÄngne pappas gamla Seiko. Jag tÀnkte lÀmna in den för ett batteribyte för att fÄ liv i den sÄ hon kan börja anvÀnda den. Jag har aldrig nÄgonsin sjÀlv Àgt en Seiko och kan inget om mÀrket. Kan nÄgon vÀnlig och kunnig sjÀl hÀr kanske berÀtta mer om modellen. Gissar att den heter SA eftersom det ser ut som det stÄr det med snirkliga bokstÀver pÄ tavlan. GÄr det pÄ nÄgot sÀtt ett ta reda pÄ frÄn vilket Är den Àr?![]()
Snyggt! Vad tycks om den?
Den Àr schysst! Har inga klagomÄl. Den kÀnns som en stabil automatisk kronograf snarare Àn en billig kvartsklocka. Listpriset Àr 7000krSnyggt! Vad tycks om den?
Vad ligger dessa pÄ? har sett mellan 7-8k![]()
NiceDen Àr schysst! Har inga klagomÄl. Den kÀnns som en stabil automatisk kronograf snarare Àn en billig kvartsklocka. Listpriset Àr 7000kr
JĂ€kla fin!
Man Àr ju inte lite avundsjuk pÄ dig! GÄr fortfarande och vÀntar pÄ samtalet frÄn KM...