Ja, dom Àr riktigt balla. Inte riktigt lika hypade som 6138 men mer ovanligaGillar verkligen 7018-flyback kronograferna, tycker att de Àr grymt coola!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja, dom Àr riktigt balla. Inte riktigt lika hypade som 6138 men mer ovanligaGillar verkligen 7018-flyback kronograferna, tycker att de Àr grymt coola!
Jo, sÀrskilt 6138-8020 Àr ju vÀldigt hypad. Tycker att dessa Àr mycket ballare kronografer med minut och timvisare i sub-dialen + flybackJa, dom Àr riktigt balla. Inte riktigt lika hypade som 6138 men mer ovanliga
Tack! HÄller medJo, sÀrskilt 6138-8020 Àr ju vÀldigt hypad. Tycker att dessa Àr mycket ballare kronografer med minut och timvisare i sub-dialen + flyback
Det var ett vÀldigt fint ex du plockat upp!
Helt grym. Seikos moderna urverk bygger ju pÄ dessa gamla Dainiverk. Vet inte om Suwas urverk typ 6000 serien levde vidare pÄ nÄgot sÀtt eller om de helt slutade utveckla dem och lade ner dem?En lite mer ovanlig fÄgel pÄ armen idag.
7018-7000 frÄn 72
Vet inte om den ska stanna eller ej...
![]()
DÀr fick vÀggen sÄ den teg.Första dingen Àr hÀr! (GipsvÀgg)
![]()
Har kikat lite pÄ den dÀr modellen, riktigt snygg tycker jag. SjÀlvklart fÄr man ju byta band pÄ en Seiko, men urtavlorna Àr det aldrig fel pÄTrevligt med porslin, bandet Àr som vÀntat nonsens. Gillar att den Àr tjockare Àn min andra Presage, varför man ska visa ett sÄ opolerat verk förstÄr jag inte dock. Kanske att man kan fÄ ner höjden lite om man sÀtter pÄ ett annat lock. Jag Àr överlag nöjd.
![]()
![]()
Ja vi fÄr se hur lÀnge han blir kvar. Jag har bestÀllt nÄgra band. Ett fliegerband med nitar som kan bli lite kul. Den har ju lite förstorad krona ÀndÄ för oss med Big Pilot-drömmar och för smÄ handleder.Har kikat lite pÄ den dÀr modellen, riktigt snygg tycker jag. SjÀlvklart fÄr man ju byta band pÄ en Seiko, men urtavlorna Àr det aldrig fel pÄ![]()
Du pratar om 7016. Ingen Timtotaliserare pÄ 7018.Jo, sÀrskilt 6138-8020 Àr ju vÀldigt hypad. Tycker att dessa Àr mycket ballare kronografer med minut och timvisare i sub-dialen + flyback
Det var ett vÀldigt fint ex du plockat upp!
My bad! StÀmmer. Tur att det finns kunnigt folk pÄ KSDu pratar om 7016. Ingen Timtotaliserare pÄ 7018.
En 147 Àr bara en tidsfrÄga. Saknar gilt sedan 58an avyttrades.![]()
![]()
Funkar Àven pÄ tropic.![]()
Ser ut som att du skitat ner den ordentligt. In under kranen och tvÀtta bort vÀggen nu!Första dingen Àr hÀr! (GipsvÀgg)
![]()
Jag har funderat pÄ den sedan den kom, men tyckte först att vridringen var bred i förhÄllande till tavlan och att lughörnen stack ut för mycket. Detta upplevdes dock absolut inte som ett problem i verkligheten. Jag Àr supernöjd. Den Àr som en mindre och bÀttre version av min gamla SBDC063 som sÄldes pÄ grund av storleken.En 147 Àr bara en tidsfrÄga. Saknar gilt sedan 58an avyttrades.
Remmen pÄ den Àr ju ocksÄ extremt bekvÀm.Jag har funderat pÄ den sedan den kom, men tyckte först att vridringen var bred i förhÄllande till tavlan och att lughörnen stack ut för mycket. Detta upplevdes dock absolut inte som ett problem i verkligheten. Jag Àr supernöjd. Den Àr som en mindre och bÀttre version av min gamla SBDC063 som sÄldes pÄ grund av storleken.
Den förstaFörsöker avgöra vad som Ă€r rĂ€tt fokusâŠ
![]()
![]()
Snyggt band! Vart har du köpt det?Firar jul i à re-stugan![]()
![]()
Tack sÄ mycket! Knep det pÄ Step In vid Sergels Torg. Tycker att det funkar bra till den bruna tavlanSnyggt band! Vart har du köpt det?
Verkligen! Skulle vilja ha nÄgot liknande till min 143:a, en av fÄ dykare som ser bra ut pÄ lÀder.Tack sÄ mycket! Knep det pÄ Step In vid Sergels Torg. Tycker att det funkar bra till den bruna tavlan![]()