• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vet ju att vi Àr nÄgra som köpt nya Speedtimern sÄ frÄgan Àr om nÄgon hunnit testa nÄgon eftermarknadslÀnk Ànnu?

Är lite smĂ„sugen pĂ„ ett mesh eller BoR men frĂ„gan Ă€r bara vilket man ska testa?

Seiko frÄn 1976
20211212_113102~2.JPG
Wow, riktigt fin! Och ser ut att vara i grymt bra skick 😍

Hej,

Kan nÄgon identifiera denna? Enda jag vet Àr att den Àr köpt i början av 2000-talet. Tack pÄ förhand.
PXL_20211213_110916350.jpg
Tips Àr att kika pÄ baklocket, skall finnas ett serienummer samt ett nummer för sjÀlva urverks-typen (stÄr nog pÄ tavlan ocksÄ, bredvid index kl 6). Enklaste sedan Àr att googla fram lite info.

Hejsan allihopa!
Kommer in lite hÀr frÄn ingenstans med en frÄga av ren nyfikenhet.
Först lite bakgrund:
Jag bestÀmde mig för ett par veckor sedan att jag skulle unna mig en klocka som jag lÀnge drömt lite om. Det var det gröna JDM-Alpinisten, SARB017 som fÄngade min uppmÀrksamhet för flera Är sedan och som jag inte kunnat slÀppa. Jag ansÄg dÄ att det vore ett onödigt inköp och nÄgot som jag "egentligen" inte behövde.
Men sĂ„ nĂ€rmar sig nu bĂ„de julen och min födelsedag (fyller jĂ€mnt) och dĂ„ tĂ€nkte jag att man ska bannemig unna sig saker ibland 😁
Jag hade nu kikat pÄ den nya utgÄvan av den gröna Alpinisten, SPB121J1 eftersom jag hade fÄtt en sentimental koppling till de vackra, förgyllda visarna mot den gröna, solstrÄleskimrande urtavlan, tillsammans med profilen och formerna med den extra kronan, kronskydden och den roterbara kompassringen.

Men sÄ nÀr jag stÄr dÀr i butiken med den gröna Alpinisten i handen och beundrar mitt kommande inköp sÄ plockar expiditen fram den, pÄ tal om Seikos Alpinister, den mest fÀngslande urtavla jag skÄdat och jag var sÄld dÀr och dÄ. Jag kunde inte slita ögonen frÄn den och kommer pÄ mig hela tiden med att beundra den frÄn olika vinklar i olika ljus. Jag lÄter bilderna berÀtta resten och avslutar med frÄgan om hur mÄnga vi har hÀr i forumet som fÄtt tag pÄ densamma? Det hade varit roligt att veta av ren nyfikenhet hur mÄnga som tagit sig till vÄrt land och ifall nÄgra Äterfinns hÀr pÄ forumet.

Mvh.

Bilagor

• IMG_20211213_171504__01.jpg
    IMG_20211213_171504__01.jpg
    544.8 KB · Visningar: 21
  • IMG_20211213_145923__01.jpg
    IMG_20211213_145923__01.jpg
    391 KB · Visningar: 19
I vÄras snubblade jag över en seiko som jag blev lite kÀr i, men saker kom emellan sÄ det blev inget köp. Men nu nÀr jag Äterigen fick den i mitt medvetande sÄ verkar det vara helt omöjlig att fÄ tag pÄ

nÄgon som kan tippas om vart jag kan hitta en SRPD33K1?

Bilagor

• FAC78769-1E3A-4475-BD1A-FCE8E836E626.jpeg
    FAC78769-1E3A-4475-BD1A-FCE8E836E626.jpeg
    39.4 KB · Visningar: 7
I vÄras snubblade jag över en seiko som jag blev lite kÀr i, men saker kom emellan sÄ det blev inget köp. Men nu nÀr jag Äterigen fick den i mitt medvetande sÄ verkar det vara helt omöjlig att fÄ tag pÄ

nÄgon som kan tippas om vart jag kan hitta en SRPD33K1?
Verkar finnas bĂ„de hos Creationwatches och hos nĂ„n form av modebutik vid namn Miinto đŸ€” inte sant?

Hej

ja det ser jag. Dock verkar samtliga var utlÀndska aktörer och jag handlar gÀrna, i sÄ absolut stor utstrÀckning som möjligt ev svenska handlare
Creationwatches har jag handlat frĂ„n mer Ă€n en gĂ„ng. Mycket seriösa! DĂ„ kan du dessutom vĂ€lja att betala tullavgifter direkt vid köpet sĂ„ slipper du tulla nĂ€r paketet har kommit 👍😊 tyvĂ€rr verkar det svĂ„rt att hitta modellen hos nĂ„gon svensk butik.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp