Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Inget fel pÄ dom dÀr, finns i flera olika modeller. Alltid hittar man nÄgon. PrisvÀrd och bra klocka skulle jag gissa utan att ha Àgt en, men planen pÄ en dylik i gummi har slagit mig som beater.Ibland Àr enkla ur de bÀsta. Gillar verkligen Seiko 5 och dess simpla design som ÀndÄ sticker ut pÄ sitt sÀtt.
NÀ nu ska jag sÀtta mig i badet med klockan och leka dykare
![]()
HÄller tiden fint. Har inte riktigt kollat dÄ det Àr en beater. Priset ligger mellan 2500-4000 tror jag om jag inte missminner mig.Inget fel pÄ dom dÀr, finns i flera olika modeller. Alltid hittar man nÄgon. PrisvÀrd och bra klocka skulle jag gissa utan att ha Àgt en, men planen pÄ en dylik i gummi har slagit mig som beater.
Vad Àr det för PR pÄ de dÀr? Och hur hÄller din tiden?
Leker numera med lÀder vilket blev helt okInget fel pÄ dom dÀr, finns i flera olika modeller. Alltid hittar man nÄgon. PrisvÀrd och bra klocka skulle jag gissa utan att ha Àgt en, men planen pÄ en dylik i gummi har slagit mig som beater.
Vad Àr det för PR pÄ de dÀr? Och hur hÄller din tiden?
Lite blandat, tycker dock ÀndÄ lÀnken Àr bÀstNÄgon med lite inspiration med nytt band till en sÄn hÀr skönhet?![]()
Den Àr schysst men kan vara trevligt med lite variation iblandLite blandat, tycker dock ÀndÄ lÀnken Àr bÀst![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Absolut, variation förnöjerDen Àr schysst men kan vara trevligt med lite variation iblandLÀderband kanske skulle varit nÄgot
![]()
JÀklar vad snygg den vart!Absolut, variation förnöjerHade svÄrt att lÄta den va, blev blekt och borstad till sist. Har inte kvar den lÀngre men Ängrar lite att jag sÄlde den, va för jÀkla bra.
![]()
Tjusig! Sent svar, men Àr rÀtt sÀker pÄ att SQ mest var för den internationella marknaden medan JDM-Seikos hade quartzsymbolen istÀllet (jÀmför exempelvis Tuna-modeller dÀr JDM inte har SQ pÄ tavlan). MisstÀnker att du mest kikat pÄ gamla japanska kataloger.![]()
Behöver hjÀlp av nÄgon vintage-Quartz-kunnig. Köpte denna 5H23-8A50 och serienumret ihop med verksnummer sÀger 76, 86 eller 96. Givet den lilla/gömda suwa-loggan och SQ-mÀrket gissade jag sjÀlv pÄ 86, men Àr inte helt sÀker - fick jag vÀlja skulle jag hellre ha den tillverkad 76.Har plöjt gamla Seiko-kataloger online men hittar faktiskt knappt nÄgon som Àr mÀrkt SQ-pÄ tavlan. Har nÄgon koll pÄ nÀr suwa börjades gömmas undan, nÀr SQ blev det vanligaste mÀrket pÄ tavlan etc? NÄgon som orkar sig pÄ en gissning, 76 eller 86?
Uncle Seiko UKVart köper man smidigast gummiband till din seiko, vanliga gummi och waffles av bra kvalité. Silikon?
Tack, ska kolla in den sidan!Uncle Seiko UK
Du kan Àven kolla Uncle Seiko US. Företaget finns i USA. UK sidan har inte alltid lika bra sortiment som US sidan men det gÄr att maila honom sÄ tar han hem det du efterfrÄgar.Tack, ska kolla in den sidan!
Tycker den Àr helsnygg, klart bÀsta fÀrgen om du frÄgar migEn ny rackare införskaffades idag. Vet inte ifall den fÄr stanna lÀnge till, klickar inte med den. Tror jag bör hÄlla mig till Seikodykare istÀllet.
![]()
Den modellen har jag haft pÄ radarn. BÀrs den som en skx? Var ligger de i pris?SBCM023
![]()
Den modellen har jag haft pÄ radarn. BÀrs den som en skx? Var ligger de i pris?
Ok tack. Jag hade glömt att dom var mindreBÀrs mindre Àn en skx (ligger pÄ 39mm),
![]()
GÀllande pris sÄ Àr det svÄrt att sÀga, cirkus 5tkr och uppÄt (inklusive moms och tull) beroende pÄ skick och tillbehör.
Ok tack. Jag hade glömt att dom var mindre![]()
Försök testa den pÄ nÄgot trevligt band innan du bestÀmmer dig. LÀnken Àr tyvÀrr inte sÄ kul och jag tycker den passar klockan dÄligt överlag.En ny rackare införskaffades idag. Vet inte ifall den fÄr stanna lÀnge till, klickar inte med den. Tror jag bör hÄlla mig till Seikodykare istÀllet.
![]()
Den sÀljs nog oavsett. Jag Àr mer av en lÀnk-kille.Försök testa den pÄ nÄgot trevligt band innan du bestÀmmer dig. LÀnken Àr tyvÀrr inte sÄ kul och jag tycker den passar klockan dÄligt överlag.
Den ser vĂ€ldigt vĂ€lbevarad ut. Dom Ă€r ganska eftertraktade dom dĂ€r. Verket gĂ„r inte att dra upp för hand, du mĂ„ste skaka i gĂ„ng den(âthe Seiko shuffleâ). Service Seiko i Göteborg har jag dĂ„lig koll pĂ„ men den lĂ€r ju behöva det om den legat lĂ€nge.En polare har hittat sin farsas gamla Seiko navigator GMT frĂ„n 70 talet (tror jag, kĂ€nns mer 70 Ă€n 80). GĂ„r ej att vrida upp och behöver sannolikt nytt plexiglas. Vart fixar man bĂ€st detta för inte en allt för dyr peng i Göteborg? @yonsson kanske vet?
Han har redan ringt gastons men han verkar inte ta emot Seiko av principiella skÀl (han sa dock att det inte fanns reservdelar att tillgÄ).
![]()
Det var en lĂ„nad bild. Fick dom riktiga bilderna nu. GĂ„r varken igĂ„ng av skakning eller uppvisning. Oklar för mig om 6117 verket gick att vrida upp överhuvudtaget?Den ser vĂ€ldigt vĂ€lbevarad ut. Dom Ă€r ganska eftertraktade dom dĂ€r. Verket gĂ„r inte att dra upp för hand, du mĂ„ste skaka i gĂ„ng den(âthe Seiko shuffleâ). Service Seiko i Göteborg har jag dĂ„lig koll pĂ„ men den lĂ€r ju behöva det om den legat lĂ€nge.
Ok ja den sÄg lite mer hÀrjad ut men den borde gÄ att fÄ ordning pÄ. Lysmassan ser ju hyfsat vit, det brukar va ett bra tecken. Nej det verket gÄr inte att vrida upp med kronan. Kul att den har proof tavla, dÄ Àr den troligtvis frÄn 1969.Det var en lÄnad bild. Fick dom riktiga bilderna nu. GÄr varken igÄng av skakning eller uppvisning. Oklar för mig om 6117 verket gick att vrida upp överhuvudtaget?
![]()
![]()