• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Det var en lÄnad bild. Fick dom riktiga bilderna nu. GÄr varken igÄng av skakning eller uppvisning. Oklar för mig om 6117 verket gick att vrida upp överhuvudtaget?
IMG-20220125-WA0003.jpg
IMG-20220125-WA0005.jpg
Ok ja den sÄg lite mer hÀrjad ut men den borde gÄ att fÄ ordning pÄ. Lysmassan ser ju hyfsat vit, det brukar va ett bra tecken. Nej det verket gÄr inte att vrida upp med kronan. Kul att den har proof tavla, dÄ Àr den troligtvis frÄn 1969.
1969 stÀmmer fint, december. Waterproof Àr en indikator, men modellen tillverkades inte lÀngre 1979.

Det var en lÄnad bild. Fick dom riktiga bilderna nu. GÄr varken igÄng av skakning eller uppvisning. Oklar för mig om 6117 verket gick att vrida upp överhuvudtaget?
IMG-20220125-WA0003.jpg
IMG-20220125-WA0005.jpg
Att gÄ med den till Klockmaster kan vara en lösning, om de inte har möjlighet sjÀlva kanske de kan skicka den till Klockmaster Globen? DÀr har jag servat tvÄ vintage Seiko med mycket gott resultat.

Sitter just nu pÄ tvÄ Gen1 Monsters och tvÄ olika lÀnkar. Den svarta ska stanna hos mig och den Orangea ska ut pÄ försÀljning men jag kan inte bestÀmma mig för vilken kombo som ska stanna. Gillar bÄda lÀnkarna men behöver bara lite inputs frÄn övriga medlemmar sÄ jag tar rÀtt beslut.

1643188820691.jpeg
1643188832039.jpeg
1643188844169.jpeg
1643188860516.jpeg

1969 stÀmmer fint, december. Waterproof Àr en indikator, men modellen tillverkades inte lÀngre 1979.

Att gÄ med den till Klockmaster kan vara en lösning, om de inte har möjlighet sjÀlva kanske de kan skicka den till Klockmaster Globen? DÀr har jag servat tvÄ vintage Seiko med mycket gott resultat.

Hur lÀnge skakade du? Jag har fÄtt igÄng en gammal seiko efter en dryg timmes skakande.
#RuskaTupp
Tack för alla svar och tips. Vet inte hur mycket han skadade men sÀkerligen under 5 minuter :) I vilket fall Àr den nog i behov av en service. Jag slÀngde ivÀg ett mess till @rogart-63 som jag vet Àr en klippa pÄ att fixa seikos och hoppas att han kan och hinner ta sig an detta!

Klockmaster kan ju vara ett annat alternativ, absolut, men hoppas pÄ rogart först, vet att han brukar fixa Àven omöjliga saker :)

Sitter just nu pÄ tvÄ Gen1 Monsters och tvÄ olika lÀnkar. Den svarta ska stanna hos mig och den Orangea ska ut pÄ försÀljning men jag kan inte bestÀmma mig för vilken kombo som ska stanna. Gillar bÄda lÀnkarna men behöver bara lite inputs frÄn övriga medlemmar sÄ jag tar rÀtt beslut.

1643188820691.jpeg
1643188832039.jpeg
1643188844169.jpeg
1643188860516.jpeg
Gillar originalet bĂ€st av de du lagt ut! AlltsĂ„ nr. 2 och 3 đŸ‘đŸŒ

Orangea Ă€r för övrigt riktigt cool. Bra sommarklocka! đŸ€©

Tack för alla svar och tips. Vet inte hur mycket han skadade men sÀkerligen under 5 minuter :) I vilket fall Àr den nog i behov av en service. Jag slÀngde ivÀg ett mess till @rogart-63 som jag vet Àr en klippa pÄ att fixa seikos och hoppas att han kan och hinner ta sig an detta!

Klockmaster kan ju vara ett annat alternativ, absolut, men hoppas pÄ rogart först, vet att han brukar fixa Àven omöjliga saker :)
Hoppas det blir ordning pÄ den! Sjukt kul modell och ser ut att kunna vara fin under glaset.

NÄgon som har koll pÄ SNJ017 eller annan H023 baserad Seiko? Skulle behöva mÄtten pÄ visarna.

Jag tror nÀmligen jag har tappat nÄgot...

Bilagor

• IMG_20220128_191503.jpg
    IMG_20220128_191503.jpg
    590.9 KB · Visningar: 18
Ser mycket trevlig ut.
Är det 69 eller 70 som den Ă€r ifrĂ„n?
Vad Àr det för lÀnk pÄ den?
Den Àr frÄn Januari 1970, det Àr första mÄnaden och Äret som coken tillverkades. Om jag minns rÀtt.

Den har Àven korrekt two piece visare och det lÀtt kupade glaset som satt pÄ de tidiga.

Det Àr uncle Seikos jdm-lÀnk

Tillbaka
Topp