Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Har du mÀtt avvikelsen pÄ urverket, gÄr den bra?
Hur har de tidigare tvÄ klockorna gÄtt? Har det varit ok avvikelse?Det har varit mycket fram och tillbaka om vilken dykare jag ska vÀlja. Trots att jag haft SPB143 tvÄ gÄnger hittills sÄ vill jag ha den igen. Jag söker ett exemplar i bra skick och som kommer full set. Hör gÀrna av dig i fall du vill sÀlja.
Hur har de tidigare tvÄ klockorna gÄtt? Har det varit ok avvikelse?
Grymt bra, tack för svaret-Min första SPB143 gick +2spd
-Min andra SPB143 gick +4spd
-Min SPB213 gick ocksÄ +2-3spd
Samtliga gick exceptionellt bra
Ja.NĂ„gon som har koll pĂ„ original jubilee lĂ€nken till skx 007/009, den Ă€r 22mm vid luggarna. Ăr den smalare vid spĂ€nnet?
Ok mycket eller? 20 eller 18?
18 mm.Ok mycket eller? 20 eller 18?
Funderar pÄHÀnger i fÄtöljen med gott sÀllskap och en SKX.
Precis varit ivÀg och bestÀllt hem en spb121j1!
funderar ocksÄ pÄ en spb121 men kan inte bestÀmma migHÀnger i fÄtöljen med gott sÀllskap och en SKX.
Precis varit ivÀg och bestÀllt hem en spb121j1!
Fantastisk klocka. Blev helsÄld inne hos AD. Inte alls lika fin pÄ bild som irl!Funderar pÄ
funderar ocksÄ pÄ en spb121 men kan inte bestÀmma mig
vilken gillade du bÀst?-Min första SPB143 gick +2spd
-Min andra SPB143 gick +4spd
-Min SPB213 gick ocksÄ +2-3spd
Samtliga gick exceptionellt bra
vilken gillade du bÀst?
Riktigt tjusig! VÀntar pÄ att fÄ hem en likadan, dock inte jdm-versionen. Det stod pÄ nÀtet dÀr jag köpte den att bandbredden Àr 18mm men det kÀnns konstigt. Visst Àr det 20mm i bandbredd?-Seiko 5, fieldwatch, ref: SBSA111
Riktigt tjusig! VÀntar pÄ att fÄ hem en likadan, dock inte jdm-versionen. Det stod pÄ nÀtet dÀr jag köpte den att bandbredden Àr 18mm men det kÀnns konstigt. Visst Àr det 20mm i bandbredd?
Spb153/151 âwillardâ, sjukt mycket historia dĂ„ föregĂ„ngaren 6105 anvĂ€nts av Ă€ventyrare, forskare, soldater mm. Sen Ă€r den ju snygg ocksĂ„Vilken Seiko diver minst 42 mm skulle ni köpa och gĂ€rna varför? Budget ca 12000 kr
Som ovan föreslagits spb153 eller som jag sjÀlv suktar efter, en spb14X frÄgan Àr bara vilken av dem dÄ alla Àr oerhört tjusigaVilken Seiko diver minst 42 mm skulle ni köpa och gÀrna varför? Budget ca 12000 kr
Hur gillar du bandet pÄ din klocka?Denna Àr fortfarande pÄ efter tre veckor
143:an kÀnns vÀldigt allround, men 147:an skriker efter mig. Anledningen till att jag inte köpt nÄgon av dem Àr för att jag inte kunnat bestÀmma mig213 skriker sommar medan 143:an Àr mer allround
Inte alls dumt med 213 som du Àr inne pÄ nu inför vÄr/sommar
Perlon Àr grymt man kan ju stÀlla in storleken och passformen exaktHur gillar du bandet pÄ din klocka?
Ja detÀr ju en stor fördel, annars ska man ha lite tur att övriga band sitter som ett smÀckPerlon Àr grymt man kan ju stÀlla in storleken och passformen exakt