Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jaaa. Det hade varit sÄ bra.NÀr Seiko ÀndÄ hÄller pÄ, kan de inte slÀppa en re-issue av 7005-8030.. den tuffaste av dem alla. Under Seiko 5-linjen helst utan Seiko 5-loggan..
Uncle Seiko tropic eller vÄffla.Nu sitter man bara och vÀntar pÄ SPB317 sÄ Àr sommaren set. Vet dock sedan tidigare att jag inte Àr superstort fan av just det gummit och Àr inte sÄ bevandrad i seiko-trÀsket. Vilka roliga gummin föredrar ni? GÀrna tropic och waffle. NÄgra bra mÀrken man kan bestÀlla hem?
Det fÄr bli bÄda! SÄg nu nÀr jag skulle bestÀlla vÄfflan att det fanns tvÄ olika finish. Ett glansigt och ett matt. NÄgot du föredrar?Uncle Seiko tropic eller vÄffla.
Har precis köpt en sĂ„dan som Ă€r pĂ„ vĂ€g. Ăr ju ett strapmoster av rang om man kolla insta. Finns ju nĂ€stan inget band som inte passar.Speedtimer idag igen
Inte sett, men kan tÀnka mig att det glansiga Àr mer troget originalet.Det fÄr bli bÄda! SÄg nu nÀr jag skulle bestÀlla vÄfflan att det fanns tvÄ olika finish. Ett glansigt och ett matt. NÄgot du föredrar?
Nr2 (Speedtimern) Àr mycket mer vÀlbyggd. KÀnns mycket mer solid nÀr jag testade, dock kÀnns den lite mindre pÄ handleden.För och nackdelar??
Vs
HĂ„ller med, passar till det mesta.Har precis köpt en sĂ„dan som Ă€r pĂ„ vĂ€g. Ăr ju ett strapmoster av rang om man kolla insta. Finns ju nĂ€stan inget band som inte passar.
Snyggt!!!Tack sjÀlv herrn! @Watchie vÀrldsklass var det.
Riktigt fin! Inte helt olik Captain Willard. DÀremot tycker jag placeringen av datumfönstret kÀnns lite udda.Nya SPB317 lockar enormt! Ett tunt tropic-gummi och sen Àr jag kung i poolen
Dessutom Àr ju klockan mer Captain Willard Àn Captain Willard. 6105-8110 lanserades ju 1970, medan Apocalypse Now troligtvis utspelas 1969, sÄ dÄ ska det ha varit 6105-8000 kaptenen bar, om han nu föredrog en dykare framför de Seiko-fÀltklockor som specialbestÀlldes för MACV-SOG. FrÄn 1970 och framÄt sÄ minskades de amerikanska styrkorna rejÀlt sÄ att just modellen 6105-8110 skulle vara sÀrskilt berömd bland soldaterna kÀnns för övrigt som nÄgot av en efterkonstruktion som Coppola Àr skyldig till.Riktigt fin! Inte helt olik Captain Willard. DÀremot tycker jag placeringen av datumfönstret kÀnns lite udda.
Sjukt bra den dĂ€r! Ălskar visarna och de gula detaljerna. Den pĂ„ gult Isofrane...Nyinkommen Seiko , kungligt snyggâŠ
Tack, dĂ€r sa du ngt, har svart o orange gummi till, men ej gult , blir lite frĂ€sigt, men fn gnagarvarningSjukt bra den dĂ€r! Ălskar visarna och de gula detaljerna. Den pĂ„ gult Isofrane...
Ska inte lÄtsas som att jag kommit pÄ idén sjÀlv, fick det frÄn Instagram. Tycker att det ser sÄ jÀkla bra ut!Tack
Tack, dÀr sa du ngt, har svart o orange gummi till, men ej gult , blir lite frÀsigt, men fn gnagarvarning
Tycker ÀndÄ att datumfönstret sitter bra dÀr, lite ovant men smÀlter in bra dÄ datumfönstret Àr i samma fÀrg som sjÀlva tavlanRiktigt fin! Inte helt olik Captain Willard. DÀremot tycker jag placeringen av datumfönstret kÀnns lite udda.
Inte konstigtRoterar runt lite idag, men denna fastnar mestâŠ