• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

NÀr Seiko ÀndÄ hÄller pÄ, kan de inte slÀppa en re-issue av 7005-8030.. den tuffaste av dem alla. Under Seiko 5-linjen helst utan Seiko 5-loggan..

Senast Àndrad:
BF2AAD34-7A32-49BD-8FB0-DB141694B4DD.jpeg

Fortfarande vĂ€ldigt nöjd med denna. 😊

Nu sitter man bara och vÀntar pÄ SPB317 sÄ Àr sommaren set. Vet dock sedan tidigare att jag inte Àr superstort fan av just det gummit och Àr inte sÄ bevandrad i seiko-trÀsket. Vilka roliga gummin föredrar ni? GÀrna tropic och waffle. NÄgra bra mÀrken man kan bestÀlla hem?
Uncle Seiko tropic eller vÄffla.

Har precis köpt en sĂ„dan som Ă€r pĂ„ vĂ€g. Är ju ett strapmoster av rang om man kolla insta. Finns ju nĂ€stan inget band som inte passar.
HĂ„ller med, passar till det mesta.
Införskaffade nÄgra olika band med quick release.
Köpte pÄ mig en till Speedtimer idag jag med fast den med guldaktig tavla.

Riktigt fin! Inte helt olik Captain Willard. DÀremot tycker jag placeringen av datumfönstret kÀnns lite udda.
Dessutom Àr ju klockan mer Captain Willard Àn Captain Willard. 6105-8110 lanserades ju 1970, medan Apocalypse Now troligtvis utspelas 1969, sÄ dÄ ska det ha varit 6105-8000 kaptenen bar, om han nu föredrog en dykare framför de Seiko-fÀltklockor som specialbestÀlldes för MACV-SOG. FrÄn 1970 och framÄt sÄ minskades de amerikanska styrkorna rejÀlt sÄ att just modellen 6105-8110 skulle vara sÀrskilt berömd bland soldaterna kÀnns för övrigt som nÄgot av en efterkonstruktion som Coppola Àr skyldig till.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp