• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Trevlig midsommar önskar jag er 🌊
812D557A-16C2-4006-84A8-5C0AD768826A.jpeg
snyggt gummi! vad Àr det för mÀrke pÄ det?

Var vÀnder man sig för att fÄ en Seiko Turtle ruckad/justerad? Har ett par stycken dom drar sig ca 30 sek per dag och det Àr lite irriterande.

”The perfect watch doesn’t exis
”

Ute och laddar solcellerna pĂ„ min Seiko SNE573P1 😍
JĂ€kla snygg klocka, Ă€r vĂ€ldigt sugen pĂ„ en sĂ„n, men gĂ„r sen svarta inte att fĂ„ med lĂ€nk? Är iof mest intresserad av gummi, men kul att kunna vĂ€lja Ă€ndĂ„! Annars fĂ„r det bli en med gummi helt enkelt!

JĂ€kla snygg klocka, Ă€r vĂ€ldigt sugen pĂ„ en sĂ„n, men gĂ„r sen svarta inte att fĂ„ med lĂ€nk? Är iof mest intresserad av gummi, men kul att kunna vĂ€lja Ă€ndĂ„! Annars fĂ„r det bli en med gummi helt enkelt!
Tack! Jag Àlskar den. Verkar bara gÄ att fÄ med gummi tyvÀrr.. jag hade gÀrna haft en lÀnk att vÀxla lite med ibland dock. :)

Har en Seiko Kinetic (5M42-0B80) som jag tycker har en oerhört enkel och vacker urtavla. Nu Àr det sÄ att kondensatorn Àr slut d.v.s. stannar efter 10-15 min om man lÀgger av sig klockan eller sitter still vid skrivbordet för lÀnge.

Har tittat efter ny Kondensator och det verkar vara 3023 5MZ eller 3023 5MY Àr det nÄgon skillnad pÄ dessa? Har aldrig bytt kondensator men gissar att det inte Àr svÄrare Àn att byta ett batteri?

Tips var man kan köpa en ny kondensator gĂ€rna frĂ„n Sverige tas tacksamt emot. 🙂
BCDAC585-8E9A-4FCD-867D-C06038910220.jpeg

Haha! Sjukt trevlig pÄ armen. Datumfönstret Àr ju inte det roligaste men det Àr vÀldigt diskret IRL. Sitter skönt och Àr tunn (för att vara Seiko). Mkt nöjd.

16.5 cm handleder för referens

7885B68F-71A2-4042-9F13-ABC9FC1522E9.jpeg
Redigt fin 😍 Skulle dock helst se den pĂ„ lĂ€nk, men den svarta kom bara pĂ„ gummi?

Tillbaka
Topp