• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

CAcnmGV.jpg

Äntligen har jag fĂ„tt min SBDX001! helt underbar. Lite tjockare Ă€n jag har förvĂ€ntat mig men det blir en vanesak med tiden. Jag mĂ„ste sĂ€ga att jag Ă€r imponerad över finish samt kvaliteten över uret vilket kĂ€nns kanon!

Jag har en hel del Seikos hemma, det stÄr mig nÀra till hjÀrtat pga. olika anledningar. FrÀmst att det Àr ett mÀrke som stÄr min morfar nÀra. Under 80-talet fick min morbror en platerad guldseiko samt en stÄl/guld-seiko till min far i samband med att min far och mor gifte sig. I olika skeden sÄ har jag fÄtt Àrva dessa samt fÄtt höra historien hur min morfar har köpt uren under elÀnde och krig, gömt sig i buskar och bakluckor för att lyckas ta sig till Kuwait dÀr dessa ur kunde köpas frÄn butik. Ingen aning om uren Àr Àkta, men de har gjort att jag har en viss respekt för uren samt mÀrket i sig.

Med lite Ängest över att ha spenderat sÄ mycket pengar (vilket lÀr försvinna med tiden) sÄ vill jag poÀngtera att jag Àr mer Àn stolt över den framgÄng jag har haft och har kunnat köpa en SBDX001.

Lite trams sÄdÀr sent pÄ kvÀllen :)

Nu ska jag stÀlla en dum seiko frÄga till er gurus i denna trÄd.

Ponera att jag fÄtt nys pÄ en handjagad GS Hi-Beat frÄn 1969 och en automatisk GS Hi-Beat frÄn 1970 var/hur Àr det bÀst att serva klockorna?

Och vad kan en service tÀnkas kosta (jag vet att det beror pÄ hur mycket som mÄste göras men ett estimat)?

PÄ den ena har glaset (akryl) blivit lite mjölkigt, Àr det nÄt man kan ha enförhoppning om att en urmakare i sverige skulle kunna fixa (om man skiter i den övriga servicen)?

Sorry för dumma frÄgor :p

EDIT:// Àndrade ett Ärtal frÄn 1968 till 1969

Nu ska jag stÀlla en dum seiko frÄga till er gurus i denna trÄd.

Ponera att jag fÄtt nys pÄ en handjagad GS Hi-Beat frÄn 1969 och en automatisk GS Hi-Beat frÄn 1970 var/hur Àr det bÀst att serva klockorna?

Och vad kan en service tÀnkas kosta (jag vet att det beror pÄ hur mycket som mÄste göras men ett estimat)?

PÄ den ena har glaset (akryl) blivit lite mjölkigt, Àr det nÄt man kan ha enförhoppning om att en urmakare i sverige skulle kunna fixa (om man skiter i den övriga servicen)?

Sorry för dumma frÄgor :p

EDIT:// Àndrade ett Ärtal frÄn 1968 till 1969
Inga dumma frÄgor alls. Snackar vi hi-beat som i 28800 kan nog vilken urmakare som helst serva, mn snackar vi 36000bph sÄ behövs nog specialoljor. Finns ett gÀng i Kungsbacka som tydligen gillar att serva GS. Annars Àr ju SEIKO sjÀlva det givna svaret. Behövs delar sÄ kan det bli jobbigt.

Edit: http://www.urmakerigoteborg.com
Tror Magnussons som sÀljer SEIKO anvÀnt dem ibland.

Inga dumma frÄgor alls. Snackar vi hi-beat som i 28800 kan nog vilken urmakare som helst serva, mn snackar vi 36000bph sÄ behövs nog specialoljor. Finns ett gÀng i Kungsbacka som tydligen gillar att serva GS. Annars Àr ju SEIKO sjÀlva det givna svaret. Behövs delar sÄ kan det bli jobbigt.
Handjagaren Àr 10 Hz

Ingen kÀnsla för hur mycket det kan kosta för 10 Hz:aren :p Servicepris Àr inte helt oviktigt i beslut kring vad jag Àr villig att betala :p

Tillbaka
Topp