Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hur mÄnga GSar har du nu Bosse? 5-6?SÄ ja, sÄ var klockan fixat till i morgondagens övningar
//Bosse
Hur mÄnga GSar har du nu Bosse? 5-6?
SÄklart, men JLCn Ät upp min klockbudget.UngefÀr cirka sÄ, köpsugen?
//Bosse
SÄ ja, sÄ var klockan fixat till i morgondagens övningar
//Bosse
Ligger ju en sbgm001a pÄ k&s..SÄklart, men JLCn Ät upp min klockbudget.
Min senaste för övrigt. Ett bra köp för den som köper den.Ligger ju en sbgm001a pÄ k&s..
Tyckte nog den var bekantMin senaste för övrigt. Ett bra köp för den som köper den.
SÀljs MYCKET begagnade ommÄlade franken dÀrifrÄn.NÄgon som har erfarenhet, bra eller dÄliga, av inköp av Seiko i Singapore?
Ok. Tack. Bra att veta. Det Àr dock frÀmst nytt som Àr intressant. KÀnner du till nÄgra vettiga butiker man bör besöka?SÀljs MYCKET begagnade ommÄlade franken dÀrifrÄn.
Finns massvis. Kolla pÄ GS eller SEIKOs hemsida.Ok. Tack. Bra att veta. Det Àr dock frÀmst nytt som Àr intressant. KÀnner du till nÄgra vettiga butiker man bör besöka?
Jo jag vet. Listan pÄ ÄterförsÀljare Àr galet lÄng. DÀrav min frÄga efter bra respektive dÄliga erfarenheter.Finns massvis. Kolla pÄ GS eller SEIKOs hemsida.
Inga dumma frÄgor alls. Snackar vi hi-beat som i 28800 kan nog vilken urmakare som helst serva, mn snackar vi 36000bph sÄ behövs nog specialoljor. Finns ett gÀng i Kungsbacka som tydligen gillar att serva GS. Annars Àr ju SEIKO sjÀlva det givna svaret. Behövs delar sÄ kan det bli jobbigt.Nu ska jag stÀlla en dum seiko frÄga till er gurus i denna trÄd.
Ponera att jag fÄtt nys pÄ en handjagad GS Hi-Beat frÄn 1969 och en automatisk GS Hi-Beat frÄn 1970 var/hur Àr det bÀst att serva klockorna?
Och vad kan en service tÀnkas kosta (jag vet att det beror pÄ hur mycket som mÄste göras men ett estimat)?
PÄ den ena har glaset (akryl) blivit lite mjölkigt, Àr det nÄt man kan ha enförhoppning om att en urmakare i sverige skulle kunna fixa (om man skiter i den övriga servicen)?
Sorry för dumma frÄgor
EDIT:// Àndrade ett Ärtal frÄn 1968 till 1969
Handjagaren Àr 10 HzInga dumma frÄgor alls. Snackar vi hi-beat som i 28800 kan nog vilken urmakare som helst serva, mn snackar vi 36000bph sÄ behövs nog specialoljor. Finns ett gÀng i Kungsbacka som tydligen gillar att serva GS. Annars Àr ju SEIKO sjÀlva det givna svaret. Behövs delar sÄ kan det bli jobbigt.