• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

image.jpg


Lite inspiration har anlÀnt! Tack Molle!
 
Grym John! En mekanisk GS-krono i en normal (icke SD GS krono) storlek hade jag gÀrna haft. Vi hÄller tummarna för att detta Àr startskottet. Mycket detaljarbete och teknologi för det priset.
Har dock svÄrt att se hur det kan vara en bra sak att subvisarna flyter istÀllet för stegar. Det borde ju göra klockan mindre lÀttavlÀst.
 
Grym John! En mekanisk GS-krono i en normal (icke SD GS krono) storlek hade jag gÀrna haft. Vi hÄller tummarna för att detta Àr startskottet. Mycket detaljarbetet och teknologi för det priset.
Har dock svÄrt att se hur det kan vara en bra sak att subvisarna flyter istÀllet för stegar. Det borde ju göra klockan mindre lÀttavlÀst.

Du fÄr kolla in vid tillfÀlle! Jag tycker inte det blir svÄravlÀst, snarare lite smidigt och samtidigt en go analog kÀnsla.
 
GS original sitter pÄ SBGV009/11 med flera, lite annorlunda utan synlig trÄd och platt vilket passar mycket bra pÄ en "Dress" typ som denna.

//Bosse
Alligator round scales, ibland fÄr man square scales (fick jag till min SBGV011 samt till SBGW033 och SBGW047).
image.jpg
image.jpg
image.jpg



LÀt fö göra tvÄ i samma stil fast mörkbruna till originalastron och första GS (3180). JÀvligt classy med band utan söm och vikta kanter.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Alligator round scales, ibland fÄr man square scales (fick jag till min SBGV011 samt till SBGW033 och SBGW047).
Mer troligt krokodille, alligator finns bara i södra USA, dÀr finns i och för sig kinesiska alligatorer men den stam Àr utrotningshotat sÄ det utgÄr jag ifrÄn att det inte Àr. Och för total nörderi sÄ finns samma artikel nummer (C014 W19) med sÄvÀl square som round scales som sagt ovan.
//Bosse
 
Fler bilder pÄ nykomlingen











Riktigt grym klocka. Enda nackdelen Àr kanske de svarta tim- och minutvisarna. De ser lite plastiga ut.
I övrigt Àr det en fulltrÀff i mitt tycke. Otroligt mycket klocka för pengarna.
För mig en lagom kronograf storlek Àven om jag förstÄr att knappa 42mm inte kÀnns perfekt pÄ alla.
 
Tillbaka
Topp