Dom Àr inte sÄ dyra, tror jag sÄlde min för ett Är sedan för typ 3300 kanske hÀr pÄ KS, minns inte exakt men nÄt sÄnt.Sjukt lÀcker, har lite missat dom, va kan dom tÀnkas gÄ för i andra hand tro?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Dom Àr inte sÄ dyra, tror jag sÄlde min för ett Är sedan för typ 3300 kanske hÀr pÄ KS, minns inte exakt men nÄt sÄnt.Sjukt lÀcker, har lite missat dom, va kan dom tÀnkas gÄ för i andra hand tro?![]()
Okey, ja det lÀt ju vÀldigt rimligt, fasen blivit lite besatt nuDom Àr inte sÄ dyra, tror jag sÄlde min för ett Är sedan för typ 3300 kanske hÀr pÄ KS, minns inte exakt men nÄt sÄnt.
Jag tycker snarare att den Àr rÀtt billig. Om den gÄr som den ska. Och förutsatt att man fÄr den för 11.
Ja, annonsens tillkortakomanden och lÄdans orelevans Àr en sak, sen borde jag kanske ha skrivit rimlig istÀllet för billig, 11000 för den modellen i vettigt skick Àr, i mina ögon inte orimligt. Om man nu Àr ute efter sÄn dÄ.Jag skulle inte köpa den av 2 orsaker.
Den frÀmsta Àr att man inte vet skicket och jag har lÀrt mig genom Ären att nyskick, NOS eller mint kan betyda vÀldigt olika saker för folk och behöver inte alls betyda att
den ser ut som nÀr den lÀmnade fabriken.
För att bedöma skicket behövs tydliga bilder pÄ hela klockan i olika vinklar, spÀnnet och boettlocket inte minst.
Sen har vi texten som fÄr mig att rysa och det inte bara för alla utropstecken.
Börjar lite lugnt med âRolls Royceâ Seiko vilket kĂ€nns som en mindre bra jĂ€mnförelse, sen nĂ€r handlade RR om prestanda?
FortsÀtter sedan med, Och det pÄ 70 talet, fortfarande bÀst ? har sÀljaren aldrig hört talas om Citizen 4Mega frÄn 75 med 3 sekunders avikelse enligt specifikation eller
Citizens nya?
Sen hÀvdar sÀljaren, Finns inte att fÄ tag i lÀngre i sÄnt hÀr skick ! vilket ju inte Àr sant.
Och det eftersom det ju Àr en mindre vanlig klocka men inte unik och sÀlde inte sÄ dÄligt vid tiden sÄ det finns perfekta exemplar och kommer och komer att poppa
upp nya emellanÄt Àven i framtiden.
Till sist hade varit klÀdsamt av sÀljaren att skriva att lÄdan inte tillhör klockan.
En sÄn beskrivning gör att jag tappar tilltro till sÀlsÀljaren
Bjuder pÄ ett par bilder pÄ min oxÄ.Börjar kÀnna suget efter seiko igen, och har blivit otroligt sugen pÄ Seiko prospex turtle king.
Den Àr grym, mÄste haBjuder pÄ ett par bilder pÄ min oxÄ.
Med nato
![]()
Och med gummi.
![]()
De Àr riktigt fina! Har en srpe05 pÄ gummi, men man Àr ju alltid pÄ jakt efter nÄgon merBörjar kÀnna suget efter seiko igen, och har blivit otroligt sugen pÄ Seiko prospex turtle king.
Ăr det den gröna?De Ă€r riktigt fina! Har en srpe05 pĂ„ gummi, men man Ă€r ju alltid pĂ„ jakt efter nĂ„gon mer![]()
Yes den gröna. Först var jag lite tveksam till grön men fĂ€rgen liksom vĂ€xer in. DĂ€remot fĂ„r den ingen handledstid nu pga av nytt klockköp. Vilken modell Ă€r du sugen pĂ„?Ăr det den gröna?
Okey! Initialt var jag bara sugen pÄ den svarta, men börjar tycka den gröna Àr riktigt schysst ocksÄYes den gröna. Först var jag lite tveksam till grön men fÀrgen liksom vÀxer in. DÀremot fÄr den ingen handledstid nu pga av nytt klockköp. Vilken modell Àr du sugen pÄ?
Ja men precis. Svart Àr alltid fint men ibland kan det va kul med nÄgot annat med. Ta din tid och kÀnn inOkey! Initialt var jag bara sugen pÄ den svarta, men börjar tycka den gröna Àr riktigt schysst ocksÄ![]()
Precis, beg Àr tanken!Ja men precis. Svart Àr alltid fint men ibland kan det va kul med nÄgot annat med. Ta din tid och kÀnn in. Bra grön fÀrg med. Köper du nytt eller beg?
Visst Àr den ganska mörk grön? Typ militÀrgrön lr vad man ska sÀgaJa men precis. Svart Àr alltid fint men ibland kan det va kul med nÄgot annat med. Ta din tid och kÀnn in. Bra grön fÀrg med. Köper du nytt eller beg?
Grattis! Grymt fin! Hur upplever du ever brilliant steel? Har inte sett det materialet i person Àn.![]()
Dagens nytillskott, SLA057. Smidig rackare jÀmfört med mm300. 42.6mm x 13.1mm. Tycker de fÄtt till proportionerna bra pÄ denna.
Det Àr vÀl lite placeboeffekt kanske men jag upplever metallen som lite ljusare Àn vanligt. Jag fÄr be att Äterkomma i frÄgan, ska jÀmföra med min GS.Grattis! Grymt fin! Hur upplever du ever brilliant steel? Har inte sett det materialet i person Àn.