Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut att vara i fint skick. Ăr det smuts pĂ„ lumen pĂ„ minutvisaren? Det var vĂ€rldens tunnaste flyback-kronograf i tjugo Ă„r.Jösses vad mĂ„nga komplikationer man fick med i den hĂ€r lilla godbiten. Seiko 7016-8001 frĂ„n 1971.
Ser ut att vara i fint skick. Ăr det smuts pĂ„ lumen pĂ„ minutvisaren? Det var vĂ€rldens tunnaste flyback-kronograf i tjugo Ă„r.
Ja det Àr möjligt. Det finns ju Àven en 7018, utan flyback funktion.Tack! Ja, fint skick förutom lite lume-bortfall pÄ minutvisaren men det syns mest pÄ bild. Ja, imponerande litet verk i denna. Och som jag förstÄr blev Seiko ocksÄ först i vÀrlden att kombinera automatiskt ur med flyback.
Jag blir nyfiken pĂ„ vad som ingĂ„r i âStora allt i ett kvĂ€llâ!
IntrĂ€de, Helix, Valkyria, Loke och Atmosfear med meraJag blir nyfiken pĂ„ vad som ingĂ„r i âStora allt i ett kvĂ€llâ!
VÀlkommen till de hÀr tokigheternaJag Àr en nybörjare pÄ klockor och har pÄbörjat min resa med tvÄ Seikos. SÄ kul att hÀnga hÀr pÄ KS och spana pÄ folks ögonstenar!
Tackar tackar!VÀlkommen till de hÀr tokigheterna
Jag Àr ny pÄ detta fantastiska forum och Àven ny i klockvÀrlden. Jag gillar Seiko-klockor och Àger ett par stycken. SARX055 tycker jag Àr riktigt snygg. Har den utgÄtt? Kommit nÄgon ersÀttare?
Stort tack!Kan mycket vÀl vara sÄ Àven om den fortfarande gÄr att fÄ tag pÄ. NÄgon annan kanske sitter inne pÄ den vetskapen.
Oavsett, varmt vÀlkommen!
Den Àr snygg Àven pÄ brun krokodil:SRPE43J1
Det Àr förmodligen billigare att byta till ett nytt verk, tyvÀrr sÄ garanterar inte det liten gÄngavviikelse men förmodligen bÀttre Àn 2min/dag.Min baby alpinist har börjat tappa tid. Initialt runt 2min per dag och fick under semestern hjÀlp av en snÀll urmakare att försöka fÄ bukt pÄ detta. Men hans kommentar Àr att tidhÄllningen varierar onormalt mycket beroende pÄ position. Tror garantin har gÄtt ut sÄ tyvÀrr rÀknar jag inte med att kunna fÄ det ÄtgÀrdat pÄ garantin.
Ăr det billigare att byta urverket eller bör man satsa pĂ„ service?
Den var betydligt bÀttre frÄn början sÄ hÄller tummarna för att service eller ett nytt verk fÄr ordning pÄ det.Det Àr förmodligen billigare att byta till ett nytt verk, tyvÀrr sÄ garanterar inte det liten gÄngavviikelse men förmodligen bÀttre Àn 2min/dag.