Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Snygg. Om det Àr den tavlan som satt i klockan nÀr den var ny Àr naturligtvis omöjligt att svara pÄ men den Àr definitivt vintage och tillverkad av Seiko.Jag har precis hÀmtat en 6139-6012 Bruce Lee och undrar sÄllart om det Àr originaltavlan pÄ den? Allt kÀnns original och etiketterna pÄ baksidan vill jag inte peta bort heller
Tack Mjo jag förstÄr att det Àr svÄrt att sÀga om det Àr tavlan som suttit i sedan produktion men det kÀnns skönt att det Àr en originaltavla frÄn back in the daysSnygg. Om det Àr den tavlan som satt i klockan nÀr den var ny Àr naturligtvis omöjligt att svara pÄ men den Àr definitivt vintage och tillverkad av Seiko.
Beror pÄ vad du gillar och vad du har för budget. Jag hade tittat efter vintage men det Àr jag det.Tjena gÀnget!
Jag gÄr rakt pÄ sak, jag har helt torskat pÄ detta intresse och förutom torsk Àr jag Àven fÀrsk. DÀrför vÀnder jag mig till er.
Till veckan Äker jag o nÄgra vÀnner till Japan o tÀnkte höra om ni har nÄgra rekommendationer pÄ vad jag ska hÄlla ögonen öppna för. Har förstÄtt att det finns Seikos dÀr som inte finns hÀr.
Alla tipps mottages men vet att budgeten inte rÀcker för nÄgot Grand Seiko-relaterat
Tack pÄ förhand!
Jag kör med original som Àr till spb147. Finns hÀr https://www.klockarmbandvarld.se/Hej pÄ er, SeikoÀgare!
Jag har en SPB143 som jag oftast bÀr pÄ nato, dÄ jag tycker att originallÀnken Àr för biffigt och tungt. Köpte ett Uncle Strap jubilee men fördrog ÀndÄ nato-bandet pga tyngden.
Funderar nu pÄ att kombinera med ett gummi-armband. NÄgon som tips pÄ bra mÀrken av hög kvalitet?
Om nÄgon Àr sugen pÄ lÀnken frÄn Uncle Straps finns den pÄ tradera- men kan sÀljas lite billigare hÀr. Kunde inte annonsera hÀr. Men ni kan lÀsa mina omdömen pÄ tradera för referens skicka PM vid intresse.
JÀkla fin den dÀr"MM200" idag
JÀkla fin den dÀr
Ălskar Seikos dykare, tyvĂ€rr lite trött pĂ„ lite för svajiga urverk men utseendet Ă€r ofta full pott i min bok.Ja inte alls tokig faktiskt .
Har vÀl inte varit nÄgon jÀtte Seiko-fantast tidigare men det Àr nog pÄ vÀg att vÀnda kÀnns det som .