• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nytt in i lÄdan, ett bra tag sedan jag hade nÄgot frÄn Seiko. Denna gjorde mig dock sugen igen, SPB187 "MM200".
En riktigt trevlig och vĂ€lbyggd pjĂ€s för pengen mĂ„ste jag sĂ€ga och utseendemĂ€ssigt sĂ„ gör den inte bort sig heller sĂ„...👍.

PSX_20230816_124322.jpg

Köpte nyligen en begnagnad Seiko Dolce Tank, modell 7741-5130

Otroligt nöjd med klockan men jag fick tyvÀrr inte orginal lÀnk samt att "pluppen" pÄ kronan fattades. Vil höra om nÄgon hÀr har tips pÄ vart man kan vÀnda sig för att hitta reservdelar till Seikos?

Stort tack pÄ förhand!

IMG_1287.jpg

Otroligt nöjd med klockan men jag fick tyvÀrr inte orginal lÀnk samt att "pluppen" pÄ kronan fattades. Vil höra om nÄgon hÀr har tips pÄ vart man kan vÀnda sig för att hitta reservdelar till Seikos?

Stort tack pÄ förhand!

IMG_1287.jpg
PÄ Ebay har jag hittat en hel del. LÀnkar till vintage Seiko brukar vara svÄrt att fÄ tag pÄ i hyfsat skick om man hittar nÄgot överhuvudtaget och dÄ tar ocksÄ sÀljaren bra betalt. Kanske bÀttre att leta efter en klocka som Àr rÀtt och komplett. Jag vet, trÄkigt svar.

Stort tack pÄ förhand!

IMG_1287.jpg
Prova Àven att slÀnga in en blÀnkare i denna delen av forumet, nÄgon dÀr kanske kan hjÀlpa till eller ha nÄgot tips:

Vad Àr det för band du hittat? Jag har ju ett lÀder med formade Àndat mot boetten pÄ min guldiga, men det har knappt nÄgon avsmalning vid lÄset
Royal Strap Sailcloth 21mm. Tycker det passar bra och sail cloth ser lite "techy" ut tillsammans med Astron som Ă€r lite techy 😀

PÄ Ebay har jag hittat en hel del. LÀnkar till vintage Seiko brukar vara svÄrt att fÄ tag pÄ i hyfsat skick om man hittar nÄgot överhuvudtaget och dÄ tar ocksÄ sÀljaren bra betalt. Kanske bÀttre att leta efter en klocka som Àr rÀtt och komplett. Jag vet, trÄkigt svar.
Okej förstÄr, dÄ fÄr jag leta lite mer pÄ Ebay kanske men efter ha sökt runt en del verkar det som du sÀger vara svÄrt att hitta reservdelar. Mmh jag vet, det kanske blir sÄ till slut ÀndÄ..

Prova Àven att slÀnga in en blÀnkare i denna delen av forumet, nÄgon dÀr kanske kan hjÀlpa till eller ha nÄgot tips:
Tack för tipset, det ska jag göra! :)

Tillbaka
Topp