Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
PÄ Ebay har jag hittat en hel del. LÀnkar till vintage Seiko brukar vara svÄrt att fÄ tag pÄ i hyfsat skick om man hittar nÄgot överhuvudtaget och dÄ tar ocksÄ sÀljaren bra betalt. Kanske bÀttre att leta efter en klocka som Àr rÀtt och komplett. Jag vet, trÄkigt svar.Köpte nyligen en begnagnad Seiko Dolce Tank, modell 7741-5130
Otroligt nöjd med klockan men jag fick tyvÀrr inte orginal lÀnk samt att "pluppen" pÄ kronan fattades. Vil höra om nÄgon hÀr har tips pÄ vart man kan vÀnda sig för att hitta reservdelar till Seikos?
Stort tack pÄ förhand!
Prova Àven att slÀnga in en blÀnkare i denna delen av forumet, nÄgon dÀr kanske kan hjÀlpa till eller ha nÄgot tips:Köpte nyligen en begnagnad Seiko Dolce Tank, modell 7741-5130
Otroligt nöjd med klockan men jag fick tyvÀrr inte orginal lÀnk samt att "pluppen" pÄ kronan fattades. Vil höra om nÄgon hÀr har tips pÄ vart man kan vÀnda sig för att hitta reservdelar till Seikos?
Stort tack pÄ förhand!
Ref pÄ den?
Seiko collab med Twitter?Orkar verkligen inte korta lÀnk idag.
Hade ett canvas i lÄdan sÄ fÄr bli det.
Fasen vad âlyxigâ den kĂ€nns pĂ„ nĂ„got sĂ€tt.
Hade dock gÀrna sluppit det berömda Xet.
Ref pÄ den?
Ser ut att ligga gött platt pÄ handleden.
Vad Àr det för band du hittat? Jag har ju ett lÀder med formade Àndat mot boetten pÄ min guldiga, men det har knappt nÄgon avsmalning vid lÄsetSpammar ocksÄ in en Astron idag!
Royal Strap Sailcloth 21mm. Tycker det passar bra och sail cloth ser lite "techy" ut tillsammans med Astron som Àr lite techyVad Àr det för band du hittat? Jag har ju ett lÀder med formade Àndat mot boetten pÄ min guldiga, men det har knappt nÄgon avsmalning vid lÄset
Bör komma ut begagnade snart, eller du kanske vill ha en oanvÀnd?Det Àr helt omöjligt att fÄ tag i en SJE093 frÄn butik nu antar jag, nÀr man Àr sÄ sent ute?
Okej förstÄr, dÄ fÄr jag leta lite mer pÄ Ebay kanske men efter ha sökt runt en del verkar det som du sÀger vara svÄrt att hitta reservdelar. Mmh jag vet, det kanske blir sÄ till slut ÀndÄ..PÄ Ebay har jag hittat en hel del. LÀnkar till vintage Seiko brukar vara svÄrt att fÄ tag pÄ i hyfsat skick om man hittar nÄgot överhuvudtaget och dÄ tar ocksÄ sÀljaren bra betalt. Kanske bÀttre att leta efter en klocka som Àr rÀtt och komplett. Jag vet, trÄkigt svar.
Tack för tipset, det ska jag göra!Prova Àven att slÀnga in en blÀnkare i denna delen av forumet, nÄgon dÀr kanske kan hjÀlpa till eller ha nÄgot tips:
Hemslöjd, modd och fix
HÀr postar vi instruktioner, tutorials, tips och trix. Allt frÄn hur du bakar visare till hur du kortar lÀnkar, regulerar ett gammalt mögelverk och syr ditt egna lÀderband. FrÄgor om allt som rör moddning kan du ocksÄ posta hÀr. Vi kan nÀstan kalla det för forumets egna lilla hörna för hemslöjd...klocksnack.se
Skulle det kunna vara en?Vilken modell Àr detta som den norske politikern bÀr? Verkar ju onekligen passa fint till midnattsblÄ kostym.
Spelar inte sÄ stor roll sÄ lÀnge det inte Àr över retailBör komma ut begagnade snart, eller du kanske vill ha en oanvÀnd?
Nu blev ju jag sugenEn bild till.
Det finns ett ex. kvar... Bara att köpa, ha ha!Nu blev ju jag sugen