• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

IMG_2753.jpeg

Nytt in! SPB239j1
Den Ă€r brutalt kul att byta band pĂ„! Luggarna Ă€r sĂ„ bra eftersom raka Ă€ndar/Ă€ndlĂ€nkar ser anpassade ut. FrĂ„ga angĂ„ende NATO-(Seichu) banden som följer med SPB239 
 Hur gör ni för att stoppa in ”snutten” som blir över? Den yttersta loopen Ă€r för smal för att svĂ€lja dubbelvikt. Banden Ă€r av otrolig kvalitet men det dĂ€r hajar jag inte hur det kunde passera.
IMG_2772.jpeg

Är lite lotteri, haft flera Seikos som gĂ„tt riktigt bra ocksĂ„.
Jag har haft tur förstÄr jag nu. Det har gjort att jag trott att alla Seiko alltid gick sÄ bra som mina har gjort. Just nu har jag Sumo (2020), SPB239 (2023) och en MM300 (2019). Alla gÄr inom nÄgra sekunder. Till och med mina vintage Seiko (tre 6139 kronografer frÄn tidigt -70) gÄr strÄlande. Kvartsarna Àr vÀl inget att sÀga om.

Nyinkommet enda frÄn Alaska. Lite av en grail-watch för mig som vintage seiko Àlskare. Denna modell kallas för one-eye panda och har ett urverk som var det smalaste kronograf verket i vÀrlden fram tills typ 90-talet vilket Àven gör klockan vÀldigt smal med endast 11mm tjocklek med en boett pÄ 38mm!

Modellen heter 7018-7000 och om nÄgon hÀr pÄ forumet mot förmodan skulle sitta pÄ en original-lÀnk sÄ Àr jag vÀldigt intresserad!
PXL_20230830_151641852.PORTRAIT~2.jpg

Nyinkommet enda frÄn Alaska. Lite av en grail-watch för mig som vintage seiko Àlskare. Denna modell kallas för one-eye panda och har ett urverk som var det smalaste kronograf verket i vÀrlden fram tills typ 90-talet vilket Àven gör klockan vÀldigt smal med endast 11mm tjocklek med en boett pÄ 38mm!

Modellen heter 7018-7000 och om nÄgon hÀr pÄ forumet mot förmodan skulle sitta pÄ en original-lÀnk sÄ Àr jag vÀldigt intresserad!
Ja tror att det var det tunnaste flyback-verket fram till 1987 dÄ Frederic Piguet kom med sitt 1185 verk.

SĂ„ otroligt fin! Är 70xx-serien mycket ovanligare Ă€n 61xx-?

Tillbaka
Topp