Sorubim
Guld
Blir förhoppningsvis en ny kvarts-SEIKO för mig idag. En modell jag inte Àgt tidigare, men som jag varit nÀra att köpa mÄnga gÄnger. Man mÄste ju ha en brutal sommarklocka, eller hur..?
Sawtooth?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Blir förhoppningsvis en ny kvarts-SEIKO för mig idag. En modell jag inte Àgt tidigare, men som jag varit nÀra att köpa mÄnga gÄnger. Man mÄste ju ha en brutal sommarklocka, eller hur..?
Luftar besten SDAA003 i dag. Bra allroundklocka i vardagen, lite för sportig för kostym
Luftar besten SDAA003 i dag. Bra allroundklocka i vardagen, lite för sportig för kostym
51mm!!! vardagsklocka?
inte pÄ mina handleder
Men frÀck Àr den.
//Bosse
Oh ja. Hade ju en SBBN023 tidigare, men saknade lÀnk och hade svÄrt för att visarna var svarta vilket gjorde den svÄravlÀst.Tonfisk?!
Oh ja. Hade ju en SBBN023 tidigare, men saknade lÀnk och hade svÄrt för att visarna var svarta vilket gjorde den svÄravlÀst.
I present to you: SEIKO Prospex SBBN015. (Tack john b )
Första gÄngen jag har den boxen. Silver= snyggt!
Isofrane= skönt.
LÀnk = snyggt! Stabil ocksÄ.
mm300-spÀnne i titan med "ratchet funktion".
48x14,7mm stabil dykare.
Den Àr inte liten, men jag tycker den sitter riktigt bra. Snygg borstning pÄ shroud och lÀnk. Tycker allt hÄller bra finish, Àven inlÀgget. Har ett safirglas liggande som passar denna. FÄr se om det Äker pÄ eller inte.
Vete 17. Jag har ett liggande.Grattis, men varför byta till safir? om "glasset" hÄller samma standard som pÄ MM300 (klart och med AR)
//Bosse
Vete 17. Jag har ett liggande.
Safir= hÄrdare och förre reflexer?
Oh ja. Hade ju en SBBN023 tidigare, men saknade lÀnk och hade svÄrt för att visarna var svarta vilket gjorde den svÄravlÀst.
Den Àr inte liten, men jag tycker den sitter riktigt bra. Snygg borstning pÄ shroud och lÀnk. Tycker allt hÄller bra finish, Àven inlÀgget. Har ett safirglas liggande som passar denna. FÄr se om det Äker pÄ eller inte.
Isofrane= skönt.
48x14,7mm stabil dykare.
Har utökat samlingen med min första egenköpta Seiko. Ny lĂ€nk frĂ„n strapcode Ă€r snart monterad och kortad. Ăn sĂ„ lĂ€nge kan man inte vara annat Ă€n nöjd!
Snygg yonsson! Sista tonfiskmodellen utan nya prospexloggan. Troligtvis Àven en av de sista tillverkade. Kanske lÀgger de ner modellen nu nÀr de uppdaterat linjen. Den som lever fÄr se antar jag, men bra köp yonsson, riktigt cool!Oh ja. Hade ju en SBBN023 tidigare, men saknade lÀnk och hade svÄrt för att visarna var svarta vilket gjorde den svÄravlÀst.
Isofrane= skönt.
48x14,7mm stabil dykare.
GS hemsida har bara nÄgra fÄ modeller. MÄnga (de flesta roliga) Àr master shop editions vilket betyder att de inte sÀljs i samtliga butiker utan bara i vissa. Det finns en hyfsat komplett lista pÄ SEIKOs japanska hemsida, men den Àr svÄr att hitta via mobilen.Hej,
Tycker mig pÄ olika forum rÀtt ofta se referenser som jag inte hittar pÄ Seikos hemsida (Grand Seiko). Det fÄr mig att undra - hur lÀnge "hÄller" Grand Seiko-modellerna innan de fasas ut? Finns nÄgra lÄngkörare eller uppdateras alla med jÀmna mellanrum..?
Ser framför mig fler köp snart - att jag inte upptÀckt dessa förut...
GS hemsida har bara nÄgra fÄ modeller. MÄnga (de flesta roliga) Àr master shop editions vilket betyder att de inte sÀljs i samtliga butiker utan bara i vissa. Det finns en hyfsat komplett lista pÄ SEIKOs japanska hemsida, men den Àr svÄr att hitta via mobilen.
MÄnga modeller pÄ hemsidan har funnits lÀnge medan LE-modellerna sÄklart inte Äterkommer. De har dock en tendens att tillverka en batch av vissa modeller och dÀrefter fÄr man snÀllt vÀnta pÄ nÀsta batch om de sÀljs slut.
Isofrane= skönt.
48x14,7mm stabil dykare.
Snygg yonsson! Sista tonfiskmodellen utan nya prospexloggan. Troligtvis Àven en av de sista tillverkade. Kanske lÀgger de ner modellen nu nÀr de uppdaterat linjen. Den som lever fÄr se antar jag, men bra köp yonsson, riktigt cool!
"Bosse, post: 896488, member: 1283"]
Bra byte!
Downsizing rejÀlt John, storleksmÀssigt...
De har delat upp listan nu.Bra information - stort tack!
Ska googla rÀtt pÄ sidan. SÄg by the way en LE-variant med stora "12" och "6" - INTE vacker i mitt tycke...
Tyckte ni klappade dÄligt sÄ jag hjÀlpte till lite.Fan Àr det jag som Àr snurrig eller klappar du sig sjÀlv pÄ axeln?
Tyckte ni klappade dÄligt sÄ jag hjÀlpte till lite.
[
Förra Àgaren glömde stÀlla datum (klantigt), men nu ör det fixat. May the fourth be with you!