• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fin Seikokvalite i boetten. Disign Naoto Fukasawa , produced by Issey Miyake
image.jpg
 
Oh ja. Hade ju en SBBN023 tidigare, men saknade lÀnk och hade svÄrt för att visarna var svarta vilket gjorde den svÄravlÀst.

I present to you: SEIKO Prospex SBBN015. (Tack john b )
image.jpg

Första gÄngen jag har den boxen. Silver= snyggt!

image.jpg

Isofrane= skönt.

image.jpg

LÀnk = snyggt! Stabil ocksÄ.

image.jpg

mm300-spÀnne i titan med "ratchet funktion".

image.jpg

48x14,7mm stabil dykare.

image.jpg

Den Àr inte liten, men jag tycker den sitter riktigt bra. Snygg borstning pÄ shroud och lÀnk. Tycker allt hÄller bra finish, Àven inlÀgget. Har ett safirglas liggande som passar denna. FÄr se om det Äker pÄ eller inte.
 
Oh ja. Hade ju en SBBN023 tidigare, men saknade lÀnk och hade svÄrt för att visarna var svarta vilket gjorde den svÄravlÀst.

I present to you: SEIKO Prospex SBBN015. (Tack john b )
image.jpg

Första gÄngen jag har den boxen. Silver= snyggt!

image.jpg

Isofrane= skönt.

image.jpg

LÀnk = snyggt! Stabil ocksÄ.

image.jpg

mm300-spÀnne i titan med "ratchet funktion".

image.jpg

48x14,7mm stabil dykare.

image.jpg

Den Àr inte liten, men jag tycker den sitter riktigt bra. Snygg borstning pÄ shroud och lÀnk. Tycker allt hÄller bra finish, Àven inlÀgget. Har ett safirglas liggande som passar denna. FÄr se om det Äker pÄ eller inte.


Grattis, men varför byta till safir? om "glasset" hÄller samma standard som pÄ MM300 (klart och med AR) :angel:

//Bosse
 
Vete 17. Jag har ett liggande. :D
Safir= hÄrdare och förre reflexer?

Beror pÄ tycker jag, Hardlexen pÄ MM300 har AR och Àr minst lika klar/reflexfri som safir glass, pÄ Monster/007 Àr det en annan sak dom Àr utan AR och lite dimmiga i jÀmförelse.
Men good luck med fisken den Àr riktigt fin den modellen, men ack för stor.
//Bosse
 
Oh ja. Hade ju en SBBN023 tidigare, men saknade lÀnk och hade svÄrt för att visarna var svarta vilket gjorde den svÄravlÀst.

I present to you: SEIKO Prospex SBBN015. (Tack john b )

Den Àr inte liten, men jag tycker den sitter riktigt bra. Snygg borstning pÄ shroud och lÀnk. Tycker allt hÄller bra finish, Àven inlÀgget. Har ett safirglas liggande som passar denna. FÄr se om det Äker pÄ eller inte.


SchÄgoo.
Jag Àr mycket nöjd med bytet. Den jÀkeln kan man ju köpa ny.



Den hÀr dÀremot, Àr klurig att hitta numera.
Och med Seikos ballaste quartzverk, som jag inte fattar varför de lade ned?
 
Oh ja. Hade ju en SBBN023 tidigare, men saknade lÀnk och hade svÄrt för att visarna var svarta vilket gjorde den svÄravlÀst.

I present to you: SEIKO Prospex SBBN015. (Tack john b )
image.jpg

Första gÄngen jag har den boxen. Silver= snyggt!

image.jpg

Isofrane= skönt.

image.jpg

LÀnk = snyggt! Stabil ocksÄ.

image.jpg

mm300-spÀnne i titan med "ratchet funktion".

image.jpg

48x14,7mm stabil dykare.

image.jpg

Den Àr inte liten, men jag tycker den sitter riktigt bra. Snygg borstning pÄ shroud och lÀnk. Tycker allt hÄller bra finish, Àven inlÀgget. Har ett safirglas liggande som passar denna. FÄr se om det Äker pÄ eller inte.

Grym sommarklocka :) Grattis
 
uploadfromtaptalk1430755621745.jpg
uploadfromtaptalk1430755682550.jpg

Har utökat samlingen med min första egenköpta Seiko. Ny lĂ€nk frĂ„n strapcode Ă€r snart monterad och kortad. Än sĂ„ lĂ€nge kan man inte vara annat Ă€n nöjd! :)

Lite kul att du vÀljer en SKX att komplettera med nÀr du redan har en Rolle. Hur kÀnns bytet dÀremellan?
 
Oh ja. Hade ju en SBBN023 tidigare, men saknade lÀnk och hade svÄrt för att visarna var svarta vilket gjorde den svÄravlÀst.

I present to you: SEIKO Prospex SBBN015. (Tack john b )
image.jpg

Första gÄngen jag har den boxen. Silver= snyggt!

image.jpg

Isofrane= skönt.

image.jpg

LÀnk = snyggt! Stabil ocksÄ.

image.jpg

mm300-spÀnne i titan med "ratchet funktion".

image.jpg

48x14,7mm stabil dykare.

image.jpg

Den Àr inte liten, men jag tycker den sitter riktigt bra. Snygg borstning pÄ shroud och lÀnk. Tycker allt hÄller bra finish, Àven inlÀgget. Har ett safirglas liggande som passar denna. FÄr se om det Äker pÄ eller inte.
Snygg yonsson! Sista tonfiskmodellen utan nya prospexloggan. Troligtvis Àven en av de sista tillverkade. Kanske lÀgger de ner modellen nu nÀr de uppdaterat linjen. Den som lever fÄr se antar jag, men bra köp yonsson, riktigt cool!
 
Hej,

Tycker mig pÄ olika forum rÀtt ofta se referenser som jag inte hittar pÄ Seikos hemsida (Grand Seiko). Det fÄr mig att undra - hur lÀnge "hÄller" Grand Seiko-modellerna innan de fasas ut? Finns nÄgra lÄngkörare eller uppdateras alla med jÀmna mellanrum..?

Ser framför mig fler köp snart - att jag inte upptÀckt dessa förut...
 
Hej,

Tycker mig pÄ olika forum rÀtt ofta se referenser som jag inte hittar pÄ Seikos hemsida (Grand Seiko). Det fÄr mig att undra - hur lÀnge "hÄller" Grand Seiko-modellerna innan de fasas ut? Finns nÄgra lÄngkörare eller uppdateras alla med jÀmna mellanrum..?

Ser framför mig fler köp snart - att jag inte upptÀckt dessa förut...
GS hemsida har bara nÄgra fÄ modeller. MÄnga (de flesta roliga) Àr master shop editions vilket betyder att de inte sÀljs i samtliga butiker utan bara i vissa. Det finns en hyfsat komplett lista pÄ SEIKOs japanska hemsida, men den Àr svÄr att hitta via mobilen.

MÄnga modeller pÄ hemsidan har funnits lÀnge medan LE-modellerna sÄklart inte Äterkommer. De har dock en tendens att tillverka en batch av vissa modeller och dÀrefter fÄr man snÀllt vÀnta pÄ nÀsta batch om de sÀljs slut.
 
GS hemsida har bara nÄgra fÄ modeller. MÄnga (de flesta roliga) Àr master shop editions vilket betyder att de inte sÀljs i samtliga butiker utan bara i vissa. Det finns en hyfsat komplett lista pÄ SEIKOs japanska hemsida, men den Àr svÄr att hitta via mobilen.

MÄnga modeller pÄ hemsidan har funnits lÀnge medan LE-modellerna sÄklart inte Äterkommer. De har dock en tendens att tillverka en batch av vissa modeller och dÀrefter fÄr man snÀllt vÀnta pÄ nÀsta batch om de sÀljs slut.

Bra information - stort tack!

Ska googla rÀtt pÄ sidan. SÄg by the way en LE-variant med stora "12" och "6" - INTE vacker i mitt tycke...
 
Oh ja. Hade ju en SBBN023 tidigare, men saknade lÀnk och hade svÄrt för att visarna var svarta vilket gjorde den svÄravlÀst.

I present to you: SEIKO Prospex SBBN015. (Tack john b )
image.jpg

Första gÄngen jag har den boxen. Silver= snyggt!

image.jpg

Isofrane= skönt.

image.jpg

LÀnk = snyggt! Stabil ocksÄ.

image.jpg

mm300-spÀnne i titan med "ratchet funktion".

image.jpg

48x14,7mm stabil dykare.

image.jpg

Den Àr inte liten, men jag tycker den sitter riktigt bra. Snygg borstning pÄ shroud och lÀnk. Tycker allt hÄller bra finish, Àven inlÀgget. Har ett safirglas liggande som passar denna. FÄr se om det Äker pÄ eller inte.

Grymt med lÀnken ocksÄ. Schysst med polare som John :D
 
Snygg yonsson! Sista tonfiskmodellen utan nya prospexloggan. Troligtvis Àven en av de sista tillverkade. Kanske lÀgger de ner modellen nu nÀr de uppdaterat linjen. Den som lever fÄr se antar jag, men bra köp yonsson, riktigt cool!

Fan Àr det jag som Àr snurrig eller klappar du sig sjÀlv pÄ axeln?
 
image.jpg

Förra Àgaren glömde stÀlla datum (klantigt), men nu Àr det fixat. May the fourth be with you! :D

image.jpg

Och utifall att vi har nÄgra RolexÀgare dÀr ute; sÄ hÀr ser bra lume ut! :p
 
Tillbaka
Topp