• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

SARB015, sjukt snygg. GÄr den att fÄ tag pÄ?
image.jpg
image.jpg
Bara begagnat. Försvann 2011 ur sortimentet.
 
image.jpg

Förra Àgaren glömde stÀlla datum (klantigt), men nu Àr det fixat. May the fourth be with you! :D

image.jpg

Och utifall att vi har nÄgra RolexÀgare dÀr ute; sÄ hÀr ser bra lume ut! :p
De e ju fan att man inte kan bÀra upp en tonfisk, var och kikade pÄ nÄgra i Globen förra veckan.
Förövrigt hade Svante inne bĂ„de den vita och svarta GS-quartzdykaren. Även Brightzkronografen SDGZ013 fanns.
 
De e ju fan att man inte kan bÀra upp en tonfisk, var och kikade pÄ nÄgra i Globen förra veckan.
Förövrigt hade Svante inne bĂ„de den vita och svarta GS-quartzdykaren. Även Brightzkronografen SDGZ013 fanns.
Äh, jĂ€kla storlekshysteri. Tycker den sitter riktigt bra faktiskt tack vare lug/lug-mĂ„ttet precis som John sa. Har sjĂ€lv 18,5cm handleder sĂ„ inga monsterhandleder direkt. Har man svĂ„rt för tyngden sĂ„ sĂ€tter man busenkelt pĂ„ ett gummi.
 
Äh, jĂ€kla storlekshysteri. Tycker den sitter riktigt bra faktiskt tack vare lug/lug-mĂ„ttet precis som John sa. Har sjĂ€lv 18,5cm handleder sĂ„ inga monsterhandleder direkt. Har man svĂ„rt för tyngden sĂ„ sĂ€tter man busenkelt pĂ„ ett gummi.
Tro mig, det funkar inte.. MM300 Àr grÀnsfall för vad mina kÀrringhandleder klarar av. Sorgligt men sant :(
 
Oh ja. Hade ju en SBBN023 tidigare, men saknade lÀnk och hade svÄrt för att visarna var svarta vilket gjorde den svÄravlÀst.

Den Àr inte liten, men jag tycker den sitter riktigt bra. Snygg borstning pÄ shroud och lÀnk. Tycker allt hÄller bra finish, Àven inlÀgget. Har ett safirglas liggande som passar denna. FÄr se om det Äker pÄ eller inte.


Grattis, helt rÀtt! Nu Àr du nÀstan lika cool som jag ;)
IMG_1216.JPG


Till er som tvekar pÄ grund av storleken. Sluta med det. Ett kattmatsburk runt armen kan man inte gömma. De fÄr stÄ ut lite och dÄ spelar det inte sÄ stor roll ifall du har 17.5 runt armen som jag eller 20cm.
 
Helt rÀtt Gummo !
Detta Àr en kompromisslös klocka specifikt utvecklad för SAT-yrkesdykare, ingen fjantig skrivbordsdykarklocka pÄ 40mm.
deal.gif
 
Det rÄkar inte vara nÄgon med smala handleder som har en superoyster (med skruv) lÀnkbit över?
Har blivit av med alla mina extralÀnkar och saknar ett par mm pÄ lÀnken...
 
Grattis, helt rÀtt! Nu Àr du nÀstan lika cool som jag ;)
IMG_1216.JPG


Till er som tvekar pÄ grund av storleken. Sluta med det. Ett kattmatsburk runt armen kan man inte gömma. De fÄr stÄ ut lite och dÄ spelar det inte sÄ stor roll ifall du har 17.5 runt armen som jag eller 20cm.
Helt rÀtt Gummo !
Detta Àr en kompromisslös klocka specifikt utvecklad för SAT-yrkesdykare, ingen fjantig skrivbordsdykarklocka pÄ 40mm.
Hur coola jag Àn tycker de Àr sÄ blir det bara fÄnigt pÄ vissa.
Bildbevis:

image.jpg

Visserligen extremversionen men ni fattar..
 
Hur coola jag Àn tycker de Àr sÄ blir det bara fÄnigt pÄ vissa.
Bildbevis:

image.jpg

Visserligen extremversionen men ni fattar..
Den dÀr Àr ju bÄde större och coolare Àn min. Har man smÄ handleder sÄ fÄr man ta smÀllen och göra lite armhÀvningar pÄ knogarna istÀllet. Klockan Àr det inget fel pÄ. ;)
 
Lite kul att du vÀljer en SKX att komplettera med nÀr du redan har en Rolle. Hur kÀnns bytet dÀremellan?
Jag tycker de kompletterar varandra bra. Jubileebandet den kom pÄ var vÀldigt rassligt, men den nya lÀnken gör underverk. Tanken med inköpet var att ha en klocka jag kan anvÀnda mer i butik utan att vÀcka uppmÀrksamhet. NÄgot jag tyvÀrr mÀrkt av med min 114060. Jag hade aldrig trott att jag skulle bli sÄ fast vid den som jag blivit dÄ jag numera anvÀnder den allt mer. De Àr bÄda sköna klockor med egna kvalitéer :)
 
Oh ja. Hade ju en SBBN023 tidigare, men saknade lÀnk och hade svÄrt för att visarna var svarta vilket gjorde den svÄravlÀst.

I present to you: SEIKO Prospex SBBN015. (Tack john b )
image.jpg

Första gÄngen jag har den boxen. Silver= snyggt!

image.jpg

Isofrane= skönt.

image.jpg

LÀnk = snyggt! Stabil ocksÄ.

image.jpg

mm300-spÀnne i titan med "ratchet funktion".

image.jpg

48x14,7mm stabil dykare.

image.jpg

Den Àr inte liten, men jag tycker den sitter riktigt bra. Snygg borstning pÄ shroud och lÀnk. Tycker allt hÄller bra finish, Àven inlÀgget. Har ett safirglas liggande som passar denna. FÄr se om det Äker pÄ eller inte.
Hur gick det egentligen med den hÀr kvartsfacinationen? Försvann det igen? :)
Grattis till nya klockan. Glöm inte att ha den pÄ vÀnstran ocksÄ, annars Àr risken stor du fÄr olika storlek pÄ armarna i slutet av sommarn :angel:
 
Nu nÀr badsÀsongen nÀrmar sig och man har en SKX pÄ armen, en 007 nÀrmare bestÀmt, sÄ dyker ju frÄgan upp (pun intended), hur vÀl kan man lita pÄ vattentÄligheten pÄ denna modell? Det Àr ju trots allt en lÄgprisare sÄ Àven om den stoltserar med 200m sÄ drar man sig ju lite för att doppa den. NÄgra erfarenheter?
 
Nu nÀr badsÀsongen nÀrmar sig och man har en SKX pÄ armen, en 007 nÀrmare bestÀmt, sÄ dyker ju frÄgan upp (pun intended), hur vÀl kan man lita pÄ vattentÄligheten pÄ denna modell? Det Àr ju trots allt en lÄgprisare sÄ Àven om den stoltserar med 200m sÄ drar man sig ju lite för att doppa den. NÄgra erfarenheter?
Det Àr ju en ISO-certifierad dykarklocka, sÄ kör pÄ bara!
Den Àr inte sÀmre Àn din Certina nÀr det gÀller tÀthet.
 
Nu nÀr badsÀsongen nÀrmar sig och man har en SKX pÄ armen, en 007 nÀrmare bestÀmt, sÄ dyker ju frÄgan upp (pun intended), hur vÀl kan man lita pÄ vattentÄligheten pÄ denna modell? Det Àr ju trots allt en lÄgprisare sÄ Àven om den stoltserar med 200m sÄ drar man sig ju lite för att doppa den. NÄgra erfarenheter?
Är du osĂ€ker kan du ju alltid trycktesta den. Kostar vĂ€l inte sĂ„ mĂ„nga slantar sĂ„ slipper du dessutom oroa dig :)
 
Nu nÀr badsÀsongen nÀrmar sig och man har en SKX pÄ armen, en 007 nÀrmare bestÀmt, sÄ dyker ju frÄgan upp (pun intended), hur vÀl kan man lita pÄ vattentÄligheten pÄ denna modell? Det Àr ju trots allt en lÄgprisare sÄ Àven om den stoltserar med 200m sÄ drar man sig ju lite för att doppa den. NÄgra erfarenheter?

Jag har Àgt cirka 20 dykarSeikos i nedre prisklassen. De har varit mellan nya och 7 Är gamla.
Jag har badat med alla utan trycktest nÄgonsin och ingen har nÄgonsin lÀckt in vatten.
 
Det Àr ju en ISO-certifierad dykarklocka, sÄ kör pÄ bara!
Den Àr inte sÀmre Àn din Certina nÀr det gÀller tÀthet.
Visste faktiskt inte att den var ISO-certifierad. Jag har nÀstan antagit att den inte Àr det. Kanske för att den Àr sÄ pass snÀll mot plÄnboken att jag inte trodde att de kunde med att testa varje exemplar.

Är du osĂ€ker kan du ju alltid trycktesta den. Kostar vĂ€l inte sĂ„ mĂ„nga slantar sĂ„ slipper du dessutom oroa dig :)
Jag borde ha gjort det, men min badsÀsong börjar vÀÀÀldigt snart (Àr redan pÄ resande fot).

Jag har Àgt cirka 20 dykarSeikos i nedre prisklassen. De har varit mellan nya och 7 Är gamla.
Jag har badat med alla utan trycktest nÄgonsin och ingen har nÄgonsin lÀckt in vatten.
LĂ„ter tryggt.
 
Visste faktiskt inte att den var ISO-certifierad. Jag har nÀstan antagit att den inte Àr det.
StÄr det "diver's" pÄ urtavlan sÄ Àr klockan ISO-certifierad utifrÄn deras 200m grejsemojs som jag inte minns namnet pÄ. Se det som en kvalitetsstÀmpel.
 
Tillbaka
Topp