Tack!!Grattis!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tack!!Grattis!!
Wow vilken drömWillard frĂ„n â75
GrattisDagens kap blev en eftertraktad SARB033!
Snygg kombo av band och klocka samt en riktigt fin bildEftermiddagssol och SLA017
Snygg kombo av band och klocka samt en riktigt fin bild
Nice. Stör mig pÄ att skatten inte Àr inkluderad i priset och att man inte kan handla i kr hos demTack!!
Det Àr ett cottonstrap frÄn CNS straps. Riktigt mjuka och goa faktiskt.
SĂ€tt en smal mejsel mot pricken och pressa ut i pilens riktning.Tjena,
Sitter med en Seiko 7a38-7020 hÀr och försöker plocka bort lite lÀnkbitar men fasen aldrig sett den hÀr varianten. Hittar heller ingen ref pÄ lÀnken sÄ em dum frÄga kanske men nÄgon som har koll pÄ hur man fÄr bort dessa lÀnkbitar?
Ahh fasen försökte lite smÄtt men dÄ ska jag allt ge det ett försök till. Tusen tack!SÀtt en smal mejsel mot pricken och pressa ut i pilens riktning.
Ibland behöver man ta i som en jÀvel. GÀller att man har bra mothÄll, stadig hand och adekvat mejsel.Ahh fasen försökte lite smÄtt men dÄ ska jag allt ge det ett försök till. Tusen tack!
Haha om jag lyckas Äterkommer jag med bild med klockan pÄ armen!Ibland behöver man ta i som en jÀvel. GÀller att man har bra mothÄll, stadig hand och adekvat mejsel.
Se upp sĂ„ lysmassan ej ramlat ner genom datumrutan och ligger i urverket.LĂ„ng historia kort sĂ„ har lumepluppen vid â11â lossnat & och försvunnit⊠nĂ„gra idĂ©er pĂ„ hur jag fixar detta?
TvĂ„ vĂ€gar att gĂ„.LĂ„ng historia kort sĂ„ har lumepluppen vid â11â lossnat & och försvunnit⊠nĂ„gra idĂ©er pĂ„ hur jag fixar detta?
Det Àr antagligen det som har hÀnt. Problemet Àr att klockan har varit inne pÄ service hos en bekant & pluppen har med stor sannolikhet försvunnit i samband med detta. SÄ jag utgÄr ifrÄn att befintlig plupp inte lÀngre finns.. frÄgan Àr om det gÄr att fÄ tag en pÄ en ny?Se upp sÄ lysmassan ej ramlat ner genom datumrutan och ligger i urverket.
Se mitt svar till @mueller..TvÄ vÀgar att gÄ.
1. Gör ingenting. FortsÀtt att anvÀnda den och hoppas att den fungerar.
2. LÀmna den till urmakare. LÄt de leta upp pluppen och sÀtta dit den igen, alternativt ersÀtta med ny lume. Det sista Àr jag osÀker pÄ om nÄgon Ätar sig.
Det gick ju finfint det dÀr, var tydligen bara lite feg först. SÄ nu Àr den pÄ armen!Ibland behöver man ta i som en jÀvel. GÀller att man har bra mothÄll, stadig hand och adekvat mejsel.
Jag skulle gissa att den Ă€r tillverkad 1999. Googla â5T52-6A00â. Första fyra Ă€r urverket, andra fyra Ă€r boetten/modellen.Hej jag Ă€r ny pĂ„ klocksnack
Skulle vilja veta lite mer om den hÀr klockan
NÄn som vet nÄnting om den