• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Willard frĂ„n ’75

ld-export-9dc82434-10132023.jpeg
Wow 😍 vilken dröm đŸ”„â€ïž

Tjena,

Sitter med en Seiko 7a38-7020 hÀr och försöker plocka bort lite lÀnkbitar men fasen aldrig sett den hÀr varianten. Hittar heller ingen ref pÄ lÀnken sÄ em dum frÄga kanske men nÄgon som har koll pÄ hur man fÄr bort dessa lÀnkbitar?
20231017_143843.jpg

LĂ„ng historia kort sĂ„ har lumepluppen vid ”11” lossnat & och försvunnit
 nĂ„gra idĂ©er pĂ„ hur jag fixar detta? đŸ« 
IMG_1870.jpeg

LĂ„ng historia kort sĂ„ har lumepluppen vid ”11” lossnat & och försvunnit
 nĂ„gra idĂ©er pĂ„ hur jag fixar detta? đŸ« 
IMG_1870.jpeg
TvÄ vÀgar att gÄ.

1. Gör ingenting. FortsÀtt att anvÀnda den och hoppas att den fungerar.
2. LÀmna den till urmakare. LÄt de leta upp pluppen och sÀtta dit den igen, alternativt ersÀtta med ny lume. Det sista Àr jag osÀker pÄ om nÄgon Ätar sig.

Se upp sÄ lysmassan ej ramlat ner genom datumrutan och ligger i urverket.
Det Àr antagligen det som har hÀnt. Problemet Àr att klockan har varit inne pÄ service hos en bekant & pluppen har med stor sannolikhet försvunnit i samband med detta. SÄ jag utgÄr ifrÄn att befintlig plupp inte lÀngre finns.. frÄgan Àr om det gÄr att fÄ tag en pÄ en ny?

Seiko Pogue. Har haft förmĂ„nen att fĂ„ prova denna vackra klassiker tillhörande @Viskan i den pĂ„gĂ„ende passarounden hĂ€r pĂ„ Klocksnack. Nu Ă€r det dags för mig att snart skicka den vidare till nĂ„gon forummedlem med ”bra referenser”. Kanske finns det nĂ„gon hĂ€r pĂ„ Kobra Kai som Ă€r intresserad av att föra stafettpinnen vidare? Bor du i Stockholm sĂ„ kan vi dessutom lösa överlĂ€mningen F2F under nĂ„gon av de kommande tvĂ„ veckorna. Hör av dig till mig via PM sĂ„ löser vi det hela.

IMG_1177.jpeg
IMG_1362.jpeg
IMG_1363.jpeg

Tillbaka
Topp