• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

rickards

Rolex
2-Faktor
För övrigt ett jĂ€kla skit att Seiko inte har bĂ€ttre tidshĂ„llning pĂ„ sina automatiska urverk, de har sĂ„ jĂ€kla mĂ„nga snygga klockor i vĂ€ldigt rimliga prisklasser men orkar inte med 4R** och 6R** urverken. Ta valfri Certina i samma prisklass och det Ă€r utklassning utan dess like gĂ€llande tidshĂ„llningen. Synd, för jag gillar verkligen Seiko i alla andra avseenden. Sen brukar jag vĂ€l trilla dit iallafall och köpa nĂ„n Seiko automat igen, men sen sitter jag och gubbmutrrar över tidshĂ„llningen Ă€ndĂ„ 😊
 
HÄller med dig, gillar SNXS-modellerna och tycker det Àr synd att Seiko missar 37-38mm med dagens nya modeller. En SNXS79 med lite modernare urverk och en okej jubileelÀnk hade suttit kalasbra.
Ja, hur svÄrt kan det vara kan man tycka, blir lÀder pÄ denna och byta ut det tjocka baklocket, och sen hoppas pÄ nÄt nytt framöver som Àr i linje med uttrycket pÄ SNXS och Sarb033
 
För övrigt ett jĂ€kla skit att Seiko inte har bĂ€ttre tidshĂ„llning pĂ„ sina automatiska urverk, de har sĂ„ jĂ€kla mĂ„nga snygga klockor i vĂ€ldigt rimliga prisklasser men orkar inte med 4R** och 6R** urverken. Ta valfri Certina i samma prisklass och det Ă€r utklassning utan dess like gĂ€llande tidshĂ„llningen. Synd, för jag gillar verkligen Seiko i alla andra avseenden. Sen brukar jag vĂ€l trilla dit iallafall och köpa nĂ„n Seiko automat igen, men sen sitter jag och gubbmutrrar över tidshĂ„llningen Ă€ndĂ„ 😊
Lite samma pÄ Certina om storleken, var Àr 36-37...
 

Ragnr

Omega
2-Faktor
Blev nöjd med denna combo!
image00003.jpeg
image00006.jpeg
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
För övrigt ett jĂ€kla skit att Seiko inte har bĂ€ttre tidshĂ„llning pĂ„ sina automatiska urverk, de har sĂ„ jĂ€kla mĂ„nga snygga klockor i vĂ€ldigt rimliga prisklasser men orkar inte med 4R** och 6R** urverken. Ta valfri Certina i samma prisklass och det Ă€r utklassning utan dess like gĂ€llande tidshĂ„llningen. Synd, för jag gillar verkligen Seiko i alla andra avseenden. Sen brukar jag vĂ€l trilla dit iallafall och köpa nĂ„n Seiko automat igen, men sen sitter jag och gubbmutrrar över tidshĂ„llningen Ă€ndĂ„ 😊
- Exakt sĂ„ Ă€r det! Har man ”tur” gĂ„r de bra, har man det inte gĂ„r de inte alls bra. Sedan kan de variera mycket beroende pĂ„ anvĂ€ndning. Jag har haft ex som bara gĂ„r nĂ„gon sekund fel pĂ„ ett dygn och andra, Ă€ven dyrare, som gĂ„tt tjugo sekunder fel. AvtĂ€ndande nĂ€r man har hjĂ€rtat i halsgropen innan man sett hur nyinköpet gĂ„r 😬
 

rickards

Rolex
2-Faktor
- Exakt sĂ„ Ă€r det! Har man ”tur” gĂ„r de bra, har man det inte gĂ„r de inte alls bra. Sedan kan de variera mycket beroende pĂ„ anvĂ€ndning. Jag har haft ex som bara gĂ„r nĂ„gon sekund fel pĂ„ ett dygn och andra, Ă€ven dyrare, som gĂ„tt tjugo sekunder fel. AvtĂ€ndande nĂ€r man har hjĂ€rtat i halsgropen innan man sett hur nyinköpet gĂ„r 😬
Japp, lite deppigt blir det. Lustigt nog har de billigaste 4R36 jag haft gÄtt mkt bÀttre Àn de dyrare 6R**. Men lite lotteri Àr det hur de gÄr.
 
HjÀlp mig! Sju stycken Seikon ska bli en, max tvÄ. Vilken hade ni behÄllt och varför?
F2C1DF47-CF29-435D-A81A-FF3B1C97809C.jpeg
Är inget stort fan av dykare sĂ„ kanske inte bör svara men anyway: trean pĂ„ rad 1, och vad Ă€r det för referens? Skön retrolook och ser lite speciell ut pĂ„ ett bra sĂ€tt. Och den givna: Ettan pĂ„ rad tvĂ„, pĂ„ lĂ€der
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Är inget stort fan av dykare sĂ„ kanske inte bör svara men anyway: trean pĂ„ rad 1, och vad Ă€r det för referens? Skön retrolook och ser lite speciell ut pĂ„ ett bra sĂ€tt. Och den givna: Ettan pĂ„ rad tvĂ„, pĂ„ lĂ€der
Antar du menar frÄn vÀnster till höger. Det Àr en SBBN033. Gillar den starkt. :)
 

Kson

Patek
2-Faktor
För ett tag sedan lÀnkade nÄgon en sida dÀr det fanns nya skx007/ skx009 / skx013. Vill nÄgon lÀnka till sidan igen?
 

krockettröja

Cartier
2-Faktor

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor

Sigurd

Cartier
Äntligen med svart tavla och nytt verk. SBDC197. Undrar nĂ€r den gĂ„r att fĂ„ tag pĂ„ hos svensk AD.


IMG_2023.png
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Seiko slĂ€pper nytt i ”143-serien”
IMG_7873.jpeg
VÀldigt snygg precis som tidigare version. Vet riktigt inte om datumet Àr hiss eller diss. Hoppas pÄ lite stabilare urverk Àn förra versionen verkar ha.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Datumet sÀger vÀl till 120% "vi ville absolut göra en dykare utan datum men marknadsefterfrÄgan och Seikos historiska arv krÀvde att i klÀmde in ett nÄgonstans".
 
Topp