Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra fotograf ocksÄ...Riktigt photogénique denna LE SPB127J1 med sin "champagne dial"
Problemet med att köpa klockor av den typen Ă€r ju att de nĂ€stan alltid behöver en service för att fungera riktigt, nĂ„got som de troligtvis aldrig fĂ„tt eftersom det Ă€r billiga klockor. Seiko kvarts Ă€r dĂ€remot vĂ€ldigt bra köp, speciellt 7548 och 7c43 frĂ„n 70-80-tal om man gillar dykare eller Grand quartz eller King quarts om man gillar dress. Ăven tidiga Seiko kvarts frĂ„n första hĂ€lften av 70-talet. Klockor av lĂ„ngt högre kvalitet Ă€n vad priset reflekterar.Hej, vad Ă€r era Ă„sikter om att köpa 15+ Ă„r gamla Seiko 5 och dylika automater? Jag har köpt nĂ„gra pĂ„ chrono som fungerat rĂ€tt dĂ„ligt, en skickade jag tillbaka dĂ„ det var möjligt, och den andra kĂ€nns ocksĂ„ otroligt opĂ„litlig, kĂ€nns som den kan sluta gĂ„ nĂ€r som helst Ă€ven om man har den pĂ„ armen, och obefintlig power reserve. Eller kanske bara otur? En variant jag tĂ€nker Ă€r att köpa begagnade kvarts-ur om dom hĂ„ller bĂ€ttre? Jag gillar 36/37or i storlek och hittar inga nya rena modeller i stil med SARB033
Tack det lĂ„ter högst rimligt, Ă€r lite putt pĂ„ att 36:an SUR319P1 togs ur sortimentet, det fĂ„r bli Ă€ldre kvarts dĂ„Problemet med att köpa klockor av den typen Ă€r ju att de nĂ€stan alltid behöver en service för att fungera riktigt, nĂ„got som de troligtvis aldrig fĂ„tt eftersom det Ă€r billiga klockor. Seiko kvarts Ă€r dĂ€remot vĂ€ldigt bra köp, speciellt 7548 och 7c43 frĂ„n 70-80-tal om man gillar dykare eller Grand quartz eller King quarts om man gillar dress. Ăven tidiga Seiko kvarts frĂ„n första hĂ€lften av 70-talet. Klockor av lĂ„ngt högre kvalitet Ă€n vad priset reflekterar.
Personligen har jag bra upplevelser av Àldre automatiska Seikon. Har dom dÄlig tidshÄllning sÄ brukar en ruckning oftast duga.Hej, vad Àr era Äsikter om att köpa 15+ Är gamla Seiko 5 och dylika automater? Jag har köpt nÄgra pÄ chrono som fungerat rÀtt dÄligt, en skickade jag tillbaka dÄ det var möjligt, och den andra kÀnns ocksÄ otroligt opÄlitlig, kÀnns som den kan sluta gÄ nÀr som helst Àven om man har den pÄ armen, och obefintlig power reserve. Eller kanske bara otur? En variant jag tÀnker Àr att köpa begagnade kvarts-ur om dom hÄller bÀttre? Jag gillar 36/37or i storlek och hittar inga nya rena modeller i stil med SARB033
Shit! För en sekund trodde jag att du skaffat Sveriges mest vÀltrÀnade underarm... Som tur Àr lyckades hjÀrnan vÀnda bilden rÀtt. Jag som inte ens korkat upp.
Shit! För en sekund trodde jag att du skaffat Sveriges mest vÀltrÀnade underarm... Som tur Àr lyckades hjÀrnan vÀnda bilden rÀtt. Jag som inte ens korkat upp.
Uncle seikos lÀnkar tycker jag Àr bÀst!
Var kan man köpa en (rejÀlt) oysterlÀnk till SKX (22mm)? Jag Àr inte sÄ förtjust i Seikos Jubilee...
Var kan man köpa en (rejÀlt) oysterlÀnk till SKX (22mm)? Jag Àr inte sÄ förtjust i Seikos Jubilee...
Jag hörde om dem... Men, Àrligt talat, Àr jag inte sÄ villig att betala 1k för detUncle seikos lÀnkar tycker jag Àr bÀst!
KÀnner mig rÀtt övertygad att du inte fÄr en bra lÀnk för sub 1k. Och 1k för en bra lÀnk Àr riktigt billigt. Seikos lÀnkar (som för övrigt oftast Àr skit, bortsett frÄn deras fantastiska rangliga jubilee) kostar flera gÄnger mer!Jag hörde om dem... Men, Àrligt talat, Àr jag inte sÄ villig att betala 1k för det
Tidochting.se har olika lÀnkar till en billig peng som passar skx
Bara att anvÀnda. Det som kan vara problem Àr kondensatorn, finns kit pÄ eBay som man kan köpa och byta sjÀlv (eller lÀmna in).
Jag hittade en Seiko Kinetic (4N8258 urverk 5M23-6850) som har legat i en lÄda i 25 Är och dÀr skall den ju inte ligga. Finns det ett vÀrde i den, dvs gÄr den att sÀlja och i sÄ fall för vad?
En komplett service kostar annars tydligen 1500 kr och jag blev lite nostalgisk nÀr jag hittade den och funderar pÄ att anvÀnda den sjÀlv.