• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

dnill

Cartier
2-Faktor
Fick hem den hĂ€r pjĂ€sen idag, SBSC001 för den japanska marknaden. Enda skillnaden förutom ”Made in Japan” mot SSK Ă€r att denna har borstade mittlĂ€nkar. Verkligen positivt överraskad över kvalitĂ©n pĂ„ dessa.
IMG_1051.jpeg

IMG_1053.jpeg

IMG_1054.jpeg
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Fick hem den hĂ€r pjĂ€sen idag, SBSC001 för den japanska marknaden. Enda skillnaden förutom ”Made in Japan” mot SSK Ă€r att denna har borstade mittlĂ€nkar. Verkligen positivt överraskad över kvalitĂ©n pĂ„ dessa.
IMG_1051.jpeg

IMG_1053.jpeg

IMG_1054.jpeg
- Var köpte du den och hur mycket dyrare blev det jÀmfört med den som sÀljs i Sverige?
 

Mrpynk

Breitling
Hej pĂ„ er! Eftersom jag fĂ„tt klock intresse men inte sĂ„ kunnig sĂ„ skriver jag till er. Är sugen pĂ„ en Seiko skx 007 och hittat denna och tĂ€nkt slĂ„ till.
Men sÄg pÄ urtavlan att texten " divers 200m" inte va orange, utan silver/grÄ.
Vad beror detta pÄ?
Mvh!
 

Bilagor

  • 1000018140.jpg
    1000018140.jpg
    567 KB · Visningar: 2
  • 1000018139.jpg
    1000018139.jpg
    586.3 KB · Visningar: 2

KJS79

Cartier
2-Faktor
Hej Seiko-entusiaster
Fick hem en SPB243 igÄr och ivrig att fÄ rÀtt lÀngd pÄ lÀnk gav jag mig i kast med justering pÄ kvÀllskvisten. Det resulterade tyvÀrr i fyra borttappade hylsor till sprintarna i lÀnken dÄ jag helt enkelt inte hade nÄn erfarenhet av den konstruktionen sen tidigare. Min lokala uris kan som vanligt inte hjÀlpa till med nÄt och sÀger att de inte har nÄgra reservdelar. NÄn som har tips eller kan bistÄ en man i nöd. FÄr sitta pÄ Nato sÄ lÀnge men vill ju gÀrna ha lÀnken.
image.jpg
 

KJS79

Cartier
2-Faktor
Hej Seiko-entusiaster
Fick hem en SPB243 igÄr och ivrig att fÄ rÀtt lÀngd pÄ lÀnk gav jag mig i kast med justering pÄ kvÀllskvisten. Det resulterade tyvÀrr i fyra borttappade hylsor till sprintarna i lÀnken dÄ jag helt enkelt inte hade nÄn erfarenhet av den konstruktionen sen tidigare. Min lokala uris kan som vanligt inte hjÀlpa till med nÄt och sÀger att de inte har nÄgra reservdelar. NÄn som har tips eller kan bistÄ en man i nöd. FÄr sitta pÄ Nato sÄ lÀnge men vill ju gÀrna ha lÀnken.
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Hej Seiko-entusiaster
Fick hem en SPB243 igÄr och ivrig att fÄ rÀtt lÀngd pÄ lÀnk gav jag mig i kast med justering pÄ kvÀllskvisten. Det resulterade tyvÀrr i fyra borttappade hylsor till sprintarna i lÀnken dÄ jag helt enkelt inte hade nÄn erfarenhet av den konstruktionen sen tidigare. Min lokala uris kan som vanligt inte hjÀlpa till med nÄt och sÀger att de inte har nÄgra reservdelar. NÄn som har tips eller kan bistÄ en man i nöd. FÄr sitta pÄ Nato sÄ lÀnge men vill ju gÀrna ha lÀnken.
Det verkar som att reservdelsnumret Àr 81181459. Dock verkar de vÀldigt dyra dÀr de finns online. Cousins och andra brukar ha pins & collar-sortiment i lite olika dimensioner. Kanske gÄr att hitta nÄt som passar dÀr?
 

Robert M

Breitling
Hej Seiko-entusiaster
Fick hem en SPB243 igÄr och ivrig att fÄ rÀtt lÀngd pÄ lÀnk gav jag mig i kast med justering pÄ kvÀllskvisten. Det resulterade tyvÀrr i fyra borttappade hylsor till sprintarna i lÀnken dÄ jag helt enkelt inte hade nÄn erfarenhet av den konstruktionen sen tidigare. Min lokala uris kan som vanligt inte hjÀlpa till med nÄt och sÀger att de inte har nÄgra reservdelar. NÄn som har tips eller kan bistÄ en man i nöd. FÄr sitta pÄ Nato sÄ lÀnge men vill ju gÀrna ha lÀnken.
Skicka bild pÄ hylsorna. Jag har bestÀllt hem lite blandade reservdelar till Seiko
 

KJS79

Cartier
2-Faktor
Senast Àndrad:

KJS79

Cartier
2-Faktor
Snygg Ă€r den 👌 Pins and collars Ă€r lite meckigt, men rĂ€tt bra nĂ€r man vet hur man ska göra.
Jepp. Gillar den verkligen. Har pausat frÄn klockvÀrlden ett tag nu men helt plötsligt började jag surfa klockor efter typ tvÄ Ärs uppehÄll och fastnade rejÀlt för denna och Àr inte missnöjd nu nÀr jag har den i min Àgo. Synd att jag inte kan ta foton som den förtjÀnar bara. SvÄrt att fÄnga allt bra med den.
 
Topp