• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jepp. Gillar den verkligen. Har pausat frÄn klockvÀrlden ett tag nu men helt plötsligt började jag surfa klockor efter typ tvÄ Ärs uppehÄll och fastnade rejÀlt för denna och Àr inte missnöjd nu nÀr jag har den i min Àgo. Synd att jag inte kan ta foton som den förtjÀnar bara. SvÄrt att fÄnga allt bra med den.
Jag har klÀmt pÄ den i butik, riktigt fin och passar till det mesta.

Samuraien ska snart fĂ„ en ny kompis 💙
1000028907.jpg

NÄgon som Àr sugen pÄ en Seiko Sportura Kinect SUN028P GMT? Helst byte, kan slÀnga in en summa pengar vid behov. Den fungerar felfritt och Àr i vÀldigt bra skick. Bandet Àr i anvÀnt skick

Bilagor

• 41BAF1DE-66B2-4CC3-A7A9-09839CD1B96C.jpeg
    41BAF1DE-66B2-4CC3-A7A9-09839CD1B96C.jpeg
    227.2 KB · Visningar: 6
Första sommaren jag har min, Àr riktigt nöjd!
Du kommer bara gilla den mer o mer.
Kör IWC Flieger idag, men sen blir det nog en Seiko-vecka med mm300, Willard och Turtle. Ikoner alla. Ingen slump att klassikerna lever kvar. FullÀndning av en grunddesign.
Saknar en Tuna...och lĂ€ser pĂ„ men kĂ€nner mig inte insatt nog Ă€nnu för att köpa "rĂ€tt" modell för mig. Är jag som ska Ă€ga den under mĂ„nga Ă„r framgent.

• Like
Reactions: Ncs
Du kommer bara gilla den mer o mer.
Kör IWC Flieger idag, men sen blir det nog en Seiko-vecka med mm300, Willard och Turtle. Ikoner alla. Ingen slump att klassikerna lever kvar. FullÀndning av en grunddesign.
Saknar en Tuna...och lĂ€ser pĂ„ men kĂ€nner mig inte insatt nog Ă€nnu för att köpa "rĂ€tt" modell för mig. Är jag som ska Ă€ga den under mĂ„nga Ă„r framgent.
HÄller helt med. Gjorde ett dubbelköp i mars och klickade hem bÄde en Willard och en turtle. Jag har haft en Tuna som jag tyvÀrr sÄlde, vill ha en igen och kommer köpa en igen!

KvÀllen tillbringas med fotboll och min Mini Turtle. SÄ himla nöjd med mig sjÀlv. Klockan har legat i lÄdan lÀnge för den har gÄtt alldeles för snabbt och tickade ivÀg tvÄ minuter varje timme.

Idag tog jag saken i egna hÀnder och fixade till det. Första gÄngen jag ger mig pÄ nÄt sÄnt sjÀlv och nu har den inte gÄtt fel en sekund pÄ fyra timmar!

IMG_2587.jpeg

Fin! Hur Àr detaljerna pÄ tavla o visare jÀmfört med mm300 o Willard?
Är sjukligt nöjd med min Turtle men den saknar detaljerna frĂ„n mina ovan nĂ€mnda klockor

Rent generellt finns det en del likheter mellan de olika urtavlor, index och speciellt pÄ minut- och timvisare. Man ser man tydligt att det Àr Seiko DNA pÄ dem

849B9B4B-168C-4A75-BEE8-8BEAFA28B338.jpeg

Riktig klassiker vĂ€ldigt fĂ„ sĂ„na pĂ„ marknaden!! Gammal solar i toppskick 😃 nĂ„n som har mer info om denna?
Seiko Solar 100m, V157 0AVO
IMG_1346.jpeg
Tror inte det finns sĂ„ mkt att sĂ€ga annat Ă€n att kanske diskutera din definition pĂ„ klassiker 🙂 Killgissar pĂ„ 00-tal, vĂ€rd 400 spĂ€nn pĂ„ Tradera en bra dag. Men kan förstĂ„s va kul Ă€ndĂ„.

Tror inte det finns sĂ„ mkt att sĂ€ga annat Ă€n att kanske diskutera din definition pĂ„ klassiker 🙂 Killgissar pĂ„ 00-tal, vĂ€rd 400 spĂ€nn pĂ„ Tradera en bra dag. Men kan förstĂ„s va kul Ă€ndĂ„.
Lugna dig.. ligger pÄ 200$ pÄ eBay o ja de har gÄtt för 600-1000kr pÄ tradera.
Solar kom ut i slutet pÄ 80-talet sÄ om klockan Àr 25-30 Är gammal tycker jag att det Àr en klassiker. :))) en klocka behöver inte vara frÄn 60-talet för att vara en klassiker

Lugna dig.. ligger pÄ 200$ pÄ eBay o ja de har gÄtt för 600-1000kr pÄ tradera.
Solar kom ut i slutet pÄ 80-talet sÄ om klockan Àr 25-30 Är gammal tycker jag att det Àr en klassiker. :))) en klocka behöver inte vara frÄn 60-talet för att vara en klassiker
Min ton framstod nog som trÄkigare Àn jag menade, ber om ursÀkt för det. Var tÀnkt lite med glimten i ögat men ibland Àr internet dÄligt pÄ sÄnt.

Tillbaka
Topp